Marketing internetowy – to musisz wiedzieć!

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Wartość marketingu internetowego jest nieoceniona. W obecnych czasach, w których większość naszego życia przeniosła się do sieci, promowanie swojej marki właśnie w tej przestrzeni wydaje się najrozsądniejszym pomysłem. Co warto wiedzieć o marketingu internetowym?

Marketing internetowy – jak sama nazwa wskazuje – obejmuje wszelkie działania marketingowe prowadzone online. Kompleksowa strategia marketingowa powinna zakładać wykorzystanie różnych narzędzi, które pomogą w dotarciu do jak największej liczby odbiorców i potencjalnych klientów. Nie da się ukryć, że współcześnie to internet jest miejscem gromadzącym użytkowników z całego świata. Nic zatem dziwnego, że w tej przestrzeni promowanie marki i jej produktów bądź usług może najszybciej przynieść pożądane efekty.

Marketing tradycyjny zakłada, że klient jest tylko biernym odbiorcą komunikatów. Przewaga internetowych strategii nad tradycyjnymi polega na tym, że stawiają one na bezpośrednią interakcję z odbiorcami, którzy mogą na bieżąco oceniać firmę i jej asortyment, komentować komunikaty czy wyrażać swoje poglądy na forum. Nawiązywanie relacji z odbiorcami komunikatów reklamowych jest niezwykle cenne, ponieważ pomaga zbudować społeczność wokół marki oraz przywiązanie i zaufanie do niej. Istotne jest także to, że firma zdobywa feedback, dzięki czemu może modyfikować swoje produkty i usługi, dopasowując je do potrzeb i oczekiwań klientów.

Cele marketingu internetowego

Najważniejszym celem marketingu internetowego jest zwiększenie widoczności danej marki w internecie. W tym celu przede wszystkim zakłada się stronę internetową, którą następnie optymalizuje się pod kątem wyszukiwarek w taki sposób, aby pojawiała się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. W ten sposób generowany jest większy ruch na stronie, co przekłada się na wyższą sprzedaż i rozpoznawalność marki. Marketing internetowy może także służyć podkreśleniu pozycji firmy w branży i informowaniu o jej poza sprzedażowych działaniach, takich jak angażowanie się w kampanie charytatywne.

Jakie działania i narzędzia wykorzystuje się w marketingu internetowym?

Jednym z najważniejszych pojęć w marketingu internetowym jest pozycjonowanie. Jego celem jest sprawienie, aby witryna znajdowała się możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania. W pozycjonowaniu istotne jest między innymi prawidłowe zaprojektowanie strony, po której użytkownik będzie mógł się poruszać w sposób intuicyjny. Ogromne znaczenie ma również trafny dobór słów kluczowych, zarówno tych krótszych, składających się z 1-2 słów, jak i dłuższych, złożonych z 3-4 wyrazów.

Strategie tworzone w oparciu o założenia marketingu internetowego warto uzupełniać dedykowanymi narzędziami, takimi jak Google Ads czy Google Merchant, które zaprojektowano z myślą o reklamowaniu marek w sieci.

Idealnym obszarem dla internetowych działań promocyjnych są media społecznościowe, gromadzące ludzi z całego świata. Social media również pomagają w rozpowszechnianiu informacji o marce i tworzeniu zaangażowanej społeczności oraz ułatwiają bezpośredni, bieżący kontakt z odbiorcami. Ponadto w mediach społecznościowych warto prowadzić działania związane z marketingiem afiliacyjnym. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się czegoś więcej o tym rodzaju marketingu, zajrzyj tu: https://adsright.pl/marketing-afiliacyjny/.

Zdjęcie główne: Claudio Schwarz/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Polecamy