Hiszpański producent nie zwalnia tempa, rozszerzając gamę tradycyjnych oraz hybrydowych napędów w swoich pojazdach.
Model jest dowodem na to, że elektryfikacja może wpływać pozytywnie na osiągi nowych pojazdów, zachowując równowagę między dynamiką a oszczędnością.
– CUPRA Leon pozostawała najlepiej sprzedającym się modelem marki. Wersja e-HYBRID jest niezwykle ważnym wariantem, który prowadzi nas w kierunku zelektryfikowanej przyszłości – podkreśla Wayne Griffiths, CEO CUPRY.
CUPRA Leon e-HYBRID jest wyposażona 1,4-litrowy silnik benzynowy TSI o mocy 150 KM z jednostką elektryczną o mocy 115 KM. Posiada akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh oraz zapewnia moc 204 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Dzięki połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią DSG pojazd może rozpędzić się do 100km/godz. już w 7,5 sekundy, natomiast jego maksymalna prędkość to 220km/h. Ładowanie samochodu trwa 3,5 h z wykorzystaniem urządzenia typu Wallbox 3,6 kW, natomiast z użyciem domowego gniazdka 230V około pięciu godzin.
Z myślą o tych klientach, którzy wolą napęd tradycyjny firma rozpoczęła montaż Cupry Leona, wyposażając go w czterocylindrowy, turbodoładowany 2-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem. Aby zapewnić jeszcze lepsze osiągi został połączony z z siedmiobiegową automatyczną skrzynią DSG. Tym samym samochód w 5,7 sek. będzie mógł osiągnąć 100km/h, a jego maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Dodatkowo nowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (VAQ) gwarantuje odpowiednią przyczepność pojazdu oraz umożliwia nad nim kontrolę również w czasie energicznej jazdy.
Samochód otrzymał tradycyjny 2-litrowy silnik TSI z bezpośrednim wtryskiem o mocy 310 KM. Połączenie siedmiobiegowe, dwusprzęgłowej skrzyni DSG oraz napędu na 4 koła pozwoli na przyspieszenie do 100 km/godz. już w 4,9 sekundy, natomiast prędkość maksymalna pojazdu będzie wynosić do 250 km/godz.
For. materiały prasowe