Coraz więcej osób na rynku e-commerce jest świadomych tego, jak ważna jest rola pozycjonowania we współczesnym świecie. Proces ten, podzielony na wiele etapów i kroków, ma na celu zwiększenie popularności danej witryny w wyszukiwarce Google.
Aby tak się jednak stało, należy spełnić wszelkie duże i mniejsze wymagania algorytmu Google, który oblicza pozycję witryny w SERP (Search Engine Results Page) na podstawie nawet najmniejszych detali. W ten sposób internauta wpisując frazę kluczową, dla przykładu “gry komputerowe” otrzymuje wyłącznie wyniki zgodne z jego zapytaniem. Jak to się dzieje?
Pozycjonowanie Prestashop oraz sklepów opartych na innych silnikach ma jeden cel – zwiększyć pozycję witryny w Google, niezależnie od jej asortymentu, wielkości czy też jej historii. Istotna jest jednak konkurencyjność fraz kluczowych, przez którą części z nich nie da się wypozycjonować na dobre pozycje. Dlaczego? Dlatego, że w szczególnie popularnych kategoriach, takich jak odzież, motoryzacja czy elektronika, bardzo ciężko przebić się ze swoimi frazami kluczowymi, gdyż najwyższe pozycje zajmują największe koncerny, które na działania SEO przeznaczają większość swoich dochodów.
Zawsze pozycjonowanie Shopgold oraz innych silników przebiega w podobny sposób. Pozycjonerzy i programiści wspólnie przeprowadzają na samym początku szczegółowy i precyzyjny audyt SEO, który służy do sprawdzenia obecnego stanu witryny pod kątem kolejnych działań. Z reguły czynność ta jest wymagana przez większość agencji interaktywnych, gdyż niej nie da się zaplanować strategii i dalszych działań.
Kolejny etap jest już bardziej skomplikowany. Dzieli się na czynności on-site oraz off-site. W optymalizacji on-site chodzi o przeprowadzenie wszystkich działań bezpośrednio na wybranej witrynie. Następuje wówczas modyfikacja kodu źródłowego, nasycenie odpowiednimi frazami kluczowymi istniejących tekstów bądź zredagowanie nowych, a także naniesienie zmian w obrębie hierarchi nagłówków. Zmianie ulegnie z pewnością również motyw i inne aspekty wizualne. Klienci odwiedzający wybraną stronę powinni z łatwością się na niej odnaleźć i wyszukać interesujący produkt bądź tekst, co od wielu lat dowodzą testy SEO.
Wszystkie etapy niezbędne podczas pozycjonowania mają ogromne znaczenie w kwestii efektywności, dlatego przeprowadzenie optymalizacji witryny pod kątem SEO warto zlecić profesjonalistom. Tylko w ten sposób można się ustrzec od standardowych zaniedbań oraz błędów, które z reguły popełnia się bezwiednie. Ponadto firma Google bardzo często zmienia efektywność poszczególnych działań i ich wpływ na wynik w SERP, dlatego tak ważne jest, aby być z newsami na bieżąco.
Zdj. główne: merakist/unsplash.com
Agencja seo jest potrzebna w wielu branżach kiedy to konkurencja jest tak silna i specyficzna, że konieczne jest wprowadzenie odpowiednich elementów które zaproponuje specjalista. Skuteczne pozycjonowanie sklepów potrafi przynieść danej firmie czasami podwójną sprzedaż przez to tylko, że domena sklepu jest bardziej widoczna i przystępna w wyszukiwarce google.
Możemy skorzystać z usług agencji seo, jednak nie zapominajmy o możliwościach, jakie posiada agencja sxo. Pozycjonowanie strony i jej optymalizacja są priorytetowe, jednak odrobina troski o UXa, jeszcze bardziej wzbogaci naszą witrynę 😉.