Hiszpański producent nie zwalnia tempa, rozszerzając gamę tradycyjnych oraz hybrydowych napędów w swoich pojazdach.
CUPRA Leon e-HYBRID 204 KM jako kolejny ważny krok dla marki
Model jest dowodem na to, że elektryfikacja może wpływać pozytywnie na osiągi nowych pojazdów, zachowując równowagę między dynamiką a oszczędnością.
– CUPRA Leon pozostawała najlepiej sprzedającym się modelem marki. Wersja e-HYBRID jest niezwykle ważnym wariantem, który prowadzi nas w kierunku zelektryfikowanej przyszłości – podkreśla Wayne Griffiths, CEO CUPRY.
CUPRA Leon e-HYBRID jest wyposażona 1,4-litrowy silnik benzynowy TSI o mocy 150 KM z jednostką elektryczną o mocy 115 KM. Posiada akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh oraz zapewnia moc 204 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Dzięki połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią DSG pojazd może rozpędzić się do 100km/godz. już w 7,5 sekundy, natomiast jego maksymalna prędkość to 220km/h. Ładowanie samochodu trwa 3,5 h z wykorzystaniem urządzenia typu Wallbox 3,6 kW, natomiast z użyciem domowego gniazdka 230V około pięciu godzin.
Fot. materiały prasowe
CUPRA Leon 300 KM w nowej odsłonie
Z myślą o tych klientach, którzy wolą napęd tradycyjny firma rozpoczęła montaż Cupry Leona, wyposażając go w czterocylindrowy, turbodoładowany 2-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem. Aby zapewnić jeszcze lepsze osiągi został połączony z z siedmiobiegową automatyczną skrzynią DSG. Tym samym samochód w 5,7 sek. będzie mógł osiągnąć 100km/h, a jego maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Dodatkowo nowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (VAQ) gwarantuje odpowiednią przyczepność pojazdu oraz umożliwia nad nim kontrolę również w czasie energicznej jazdy.
CUPRA Leon Sportstourer 310 KM 4Drive z nowym zastrzykiem mocy
Samochód otrzymał tradycyjny 2-litrowy silnik TSI z bezpośrednim wtryskiem o mocy 310 KM. Połączenie siedmiobiegowe, dwusprzęgłowej skrzyni DSG oraz napędu na 4 koła pozwoli na przyspieszenie do 100 km/godz. już w 4,9 sekundy, natomiast prędkość maksymalna pojazdu będzie wynosić do 250 km/godz.
Jest absolwentką dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz animacji kultury. Współpracowała m.in. z Grupą Wirtualna Polska oraz Grupą Eurozet. Posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu tekstów o tematyce lifestylowej.
Każdy wie, że należy robić regularny przegląd serwisowy samochodu osobowego. Jednak, gdy jesteś właścicielem auta ciężarowego, także powinieneś pamiętać o jego przeglądzie. Zobacz, jak często go robić.
Silnik jest sercem samochodu, czyli jego najbardziej kluczową i niezbędną częścią. Radzimy, jak dbać o silnik auta, by przez długie lata pracował bez zarzutu.
Silnik to serce każdego pojazdu, dlatego, by jak najbardziej przedłużyć żywotność auta, należy odpowiednio o niego dbać. Bez sprawnego silnika auto nie ruszy z miejsca, dlatego należy dbać o niego w szczególny sposób. Sprawdź, jak utrzymać silnik swojego pojazdu w jak najlepszej kondycji przez wiele lat.
Dobrej jakości olej silnikowy
Absolutną podstawą, jeśli chodzi o pielęgnację silnika samochodowego czy motocyklowego, jest inwestycja w najwyższej jakości olej silnikowy. Każdy mechanizm, a w tym właśnie silnik, do prawidłowej pracy potrzebuje filmu olejowego, czyli cienkiej warstwy oleju pokrywającej wszystkie metalowe elementy. Taka powłoka umożliwia bezproblemową pracę przesuwających się względem siebie części i niweluje ścieranie elementów. Brak lub niedobór tej warstwy powoduje szybsze zużywanie się poszczególnych części systemu i może doprowadzić nawet do zatarcia silnika. Wybór oleju silnikowego o odpowiednich parametrach jest kluczowy. Musi on zapewniać dobry poślizg, by generować jak najmniej oporu oraz dbać o rozruch silnika i jego prawidłową kompresję. Oleje silnikowe Liqui Moly to doskonały wybór dla większości aut. Oprócz zapewnienia lubrykacji, olej wpływa również na rozkład temperatur, co ma duży wpływ na żywotność silnika.
Oleje silnikowe nie są uniwersalne i nie można używać tego samego produktu do każdego rodzaju pojazdu. Oleje motocyklowe Liqui Moly są opracowane specjalnie pod potrzeby jednośladów i doskonale współpracują z silnikami motocykli. Pojazdy jednośladowe nie tylko pracują w nieco inny sposób, lecz także są inaczej użytkowane. Z tego powodu w pracy silnika muszą zachodzić istotne zmiany, przez które nie każdy olej silnikowy jest z nim kompatybilny.
Dodatki do oleju silnikowego
Aby wesprzeć pracę silnika i jeszcze bardziej podnieść efektywność oleju, możesz stosować w swoim aucie dodatki do oleju silnikowego Liqui Moly. Różnego rodzaju preparaty mieszane z olejem silnikowym sprawiają, że lubrykacja jest jeszcze lepsza, a ochrona części układu silnika skuteczniej chronione. Dodatki podnoszą jakość i efektywność oleju silnikowego, mogą także pomóc dopasować go lepiej pod potrzeby konkretnego pojazdu. Ponadto efekty stosowania wielu preparatów podnoszą skuteczność innych środków i przedłużają żywotność części samochodowych, a przez to samego pojazdu.
Nie tylko chemia
Stosowanie dobrej jakości płynów eksploatacyjnych w aucie to jedno, jednak bez prowadzenia samochodu w ekonomiczny i zdrowy sposób, silnik długo nie posłuży. Podczas jazdy staraj się jak najoszczędniej eksploatować silnik. W porę zmieniaj biegi, hamuj i rozpędzaj się z bezpieczny dla samochodu sposób i unikaj tak zwanego “żyłowania” silnika. Wszystkie te czynności sprawiają, że części szybciej się zużywają i psują, dlatego warto ich unikać dla dobra swojego auta i portfela.
Pierwsze oznaki korozji na aucie – co należy zrobić?
Zauważyłeś na aucie pierwsze oznaki korozji? Jeśli tak, musisz jak najszybciej podjąć kroki, które zapobiegną dalszemu rozprzestrzenieniu się rdzy! Co zrobić, by zatrzymać rozwój korozji? Przeczytaj!
Korozja to zjawisko, przed którym trudno uchronić jakikolwiek samochód. O ile zapobiec samemu pojawieniu się rdzy nie możemy, o tyle dość łatwo zatrzymać jej rozwój. W jaki sposób? O tym przeczytasz w naszym materiale!
Korozja – skąd się bierze?
Powody, dla których na samochodzie pojawia się rdza, w większości przypadków są takie same i mają bezpośredni związek z aktywną eksploatacją samochodu, niewłaściwym przechowywaniem auta i tak dalej. Do głównych przyczyn pojawienia się korozji można zaliczyć uszkodzenie karoserii, skoki temperatur, brak zabezpieczenia antykorozyjnego czy obfite opady. Korozja może być też skutkiem nadmiernego kontaktu karoserii ze środkami chemicznymi, z pomocą których utrzymywany jest dobry stan dróg w mieście. Na szczęście istnieje kilka skutecznych sposobów na powstrzymanie podstępnej rdzy, po które możesz sięgnąć.
Papier ścierny
Jeśli masz do czynienia z pierwszymi nalotami rdzy, warto od razu zabrać się do ich usunięcia. W tym celu zeszlifuj rdzę papierem ściernym albo drucianą szczotką. Warstwę skorodowanego lakieru usuwaj do momentu pojawienia się czystej blachy. Następnie wypełnij uszkodzony obszar karoserii matą, żywicą i utwardzaczem (wchodzą w skład specjalnych zestawów naprawczych). Gdy całość wyschnie, możesz przejść do malowania.
Folia ochronna
Taśma czy folia ochronna może pomóc kierowcy dość łatwo powstrzymać korozję na dłuższy czas. Przyklejenie taśmy ochronnej w miejscu pojawienia się rdzy sprawi, że proces korozyjny nie będzie rozwijał się zbyt dynamicznie. Z tym zadaniem poradzi sobie nawet początkujący kierowca, który nie ma dużego doświadczenia w tuningu czy naprawie samochodu.
Taśma antykorozyjna
W razie wystąpienia pierwszych oznak korozji na karoserii możesz też wykorzystać taśmę antykorozyjną, którą wykorzystuje się także profilaktycznie, dla skutecznego zabezpieczenia wrażliwych powierzchni przed rdzą. Taśma antykorozyjna pozwoli zapobiec narastaniu rdzy. Choć produkt charakteryzuje się wysoką odpornością na wodę i wilgoć, będziesz musiał zadbać o ochronę zabezpieczonej powierzchni.
Olej antykorozyjny
Kolejny środek, który możesz wykorzystać do tego, by zatrzymać narastanie rdzy. Do tego celu lepiej jednak sięgnąć po dobrej jakości olej, który pozwoli Ci stworzyć swoistą warstwę ochronną i uodpornić auto na rdzę.
Szpachla antykorozyjna
Doskonałą ochronę przed rdzą zapewnia też szpachla antykorozyjna. Trzeba ją jednak nakładać bardzo starannie i ostrożnie, żeby nie powstały nieestetycznie wyglądające powierzchnie. Taka ochrona może zatrzymać na jakiś czas korozję. Musisz tylko pamiętać, by po nałożeniu szpachli antykorozyjnej eksploatować samochód nieco ostrożniej, chroniąc go przed ujemnym oddziaływaniem środowiska.
Powłoka katodowa
Można do niej zaliczyć na przykład cynkową blaszkę. Ochrona katodowa jest wykonana z metalu o wyższej aktywności niż metal chroniony. Taka powłoka pełni funkcję protektora – ulega korozji zamiast metalu chronionego, a przy tym chroni uszkodzoną już powierzchnię przed wilgocią, która jest głównym katalizatorem korozji.