Connect with us

Moto&tech

CUPRA Leon oraz Leon Sportstourer z nowymi napędami

Nowe napędy w samochodach hiszpańskiej marki.

Weronika Misiuk

Opublikowany

w dniu

Potrzebujesz 2 min. aby przeczytać ten wpis

Hiszpański producent nie zwalnia tempa, rozszerzając gamę tradycyjnych oraz hybrydowych napędów w swoich pojazdach.

CUPRA Leon e-HYBRID 204 KM jako kolejny ważny krok dla marki

Model jest dowodem na to, że elektryfikacja może wpływać pozytywnie na osiągi nowych pojazdów, zachowując równowagę między dynamiką a oszczędnością.

– CUPRA Leon pozostawała najlepiej sprzedającym się modelem marki. Wersja e-HYBRID jest niezwykle ważnym wariantem, który prowadzi nas w kierunku zelektryfikowanej przyszłości – podkreśla Wayne Griffiths, CEO CUPRY.

CUPRA Leon e-HYBRID jest wyposażona 1,4-litrowy silnik benzynowy TSI o mocy 150 KM z jednostką elektryczną o mocy 115 KM. Posiada akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh oraz zapewnia moc 204 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Dzięki połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią DSG pojazd może rozpędzić się do 100km/godz. już w 7,5 sekundy, natomiast jego maksymalna prędkość to 220km/h. Ładowanie samochodu trwa 3,5 h z wykorzystaniem urządzenia typu Wallbox 3,6 kW, natomiast z użyciem domowego gniazdka 230V około pięciu godzin.

Fot. materiały prasowe

CUPRA Leon 300 KM w nowej odsłonie

Z myślą o tych klientach, którzy wolą napęd tradycyjny firma rozpoczęła montaż Cupry Leona, wyposażając go w czterocylindrowy, turbodoładowany 2-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem. Aby zapewnić jeszcze lepsze osiągi został połączony z z siedmiobiegową automatyczną skrzynią DSG. Tym samym samochód w 5,7 sek. będzie mógł osiągnąć 100km/h, a jego maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Dodatkowo nowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (VAQ) gwarantuje odpowiednią przyczepność pojazdu oraz umożliwia nad nim kontrolę również w czasie energicznej jazdy.

CUPRA Leon Sportstourer 310 KM 4Drive z nowym zastrzykiem mocy

Samochód otrzymał tradycyjny 2-litrowy silnik TSI z bezpośrednim wtryskiem o mocy 310 KM. Połączenie siedmiobiegowe, dwusprzęgłowej skrzyni DSG oraz napędu na 4 koła pozwoli na przyspieszenie do 100 km/godz. już w 4,9 sekundy, natomiast prędkość maksymalna pojazdu będzie wynosić do 250 km/godz.

For. materiały prasowe

Jest absolwentką dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz animacji kultury. Współpracowała m.in. z Grupą Wirtualna Polska oraz Grupą Eurozet. Posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu tekstów o tematyce lifestylowej.

Kliknij by skomentować

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Moto&tech

Jak często robić przegląd aut ciężarowych?

Jesteś kierować ciężarówki? Zobacz, jak często robić jej przegląd techniczny.

Natalia Rozmiarek

Opublikowany

w dniu

Każdy wie, że należy robić regularny przegląd serwisowy samochodu osobowego. Jednak, gdy jesteś właścicielem auta ciężarowego, także powinieneś pamiętać o jego przeglądzie. Zobacz, jak często go robić. 

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Moto&tech

Jak dbać o silnik?

Silnik jest sercem samochodu, czyli jego najbardziej kluczową i niezbędną częścią. Radzimy, jak dbać o silnik auta, by przez długie lata pracował bez zarzutu.

Aleksandra Nowak

Opublikowany

w dniu

Silnik to serce każdego pojazdu, dlatego, by jak najbardziej przedłużyć żywotność auta, należy odpowiednio o niego dbać. Bez sprawnego silnika auto nie ruszy z miejsca, dlatego należy dbać o niego w szczególny sposób. Sprawdź, jak utrzymać silnik swojego pojazdu w jak najlepszej kondycji przez wiele lat.   

Dobrej jakości olej silnikowy   

Absolutną podstawą, jeśli chodzi o pielęgnację silnika samochodowego czy motocyklowego, jest inwestycja w najwyższej jakości olej silnikowy. Każdy mechanizm, a w tym właśnie silnik, do prawidłowej pracy potrzebuje filmu olejowego, czyli cienkiej warstwy oleju pokrywającej wszystkie metalowe elementy. Taka powłoka umożliwia bezproblemową pracę przesuwających się względem siebie części i niweluje ścieranie elementów. Brak lub niedobór tej warstwy powoduje szybsze zużywanie się poszczególnych części systemu i może doprowadzić nawet do zatarcia silnika. Wybór oleju silnikowego o odpowiednich parametrach jest kluczowy. Musi on zapewniać dobry poślizg, by generować jak najmniej oporu oraz dbać o rozruch silnika i jego prawidłową kompresję. Oleje silnikowe Liqui Moly to doskonały wybór dla większości aut. Oprócz zapewnienia lubrykacji, olej wpływa również na rozkład temperatur, co ma duży wpływ na żywotność silnika. 

Oleje silnikowe nie są uniwersalne i nie można używać tego samego produktu do każdego rodzaju pojazdu. Oleje motocyklowe Liqui Moly są opracowane specjalnie pod potrzeby jednośladów i doskonale współpracują z silnikami motocykli. Pojazdy jednośladowe nie tylko pracują w nieco inny sposób, lecz także są inaczej użytkowane. Z tego powodu w pracy silnika muszą zachodzić istotne zmiany, przez które nie każdy olej silnikowy jest z nim kompatybilny.   

Dodatki do oleju silnikowego  

Aby wesprzeć pracę silnika i jeszcze bardziej podnieść efektywność oleju, możesz stosować w swoim aucie dodatki do oleju silnikowego Liqui Moly. Różnego rodzaju preparaty mieszane z olejem silnikowym sprawiają, że lubrykacja jest jeszcze lepsza, a ochrona części układu silnika skuteczniej chronione. Dodatki podnoszą jakość i efektywność oleju silnikowego, mogą także pomóc dopasować go lepiej pod potrzeby konkretnego pojazdu. Ponadto efekty stosowania wielu preparatów podnoszą skuteczność innych środków i przedłużają żywotność części samochodowych, a przez to samego pojazdu.  

Nie tylko chemia   

Stosowanie dobrej jakości płynów eksploatacyjnych w aucie to jedno, jednak bez prowadzenia samochodu w ekonomiczny i zdrowy sposób, silnik długo nie posłuży. Podczas jazdy staraj się jak najoszczędniej eksploatować silnik. W porę zmieniaj biegi, hamuj i rozpędzaj się z bezpieczny dla samochodu sposób i unikaj tak zwanego “żyłowania” silnika. Wszystkie te czynności sprawiają, że części szybciej się zużywają i psują, dlatego warto ich unikać dla dobra swojego auta i portfela.  

Fot.: Damir Kopezhanov/unsplash.com

Kontynuuj czytanie

Moto&tech

Pierwsze oznaki korozji na aucie – co należy zrobić?

Zauważyłeś na aucie pierwsze oznaki korozji? Jeśli tak, musisz jak najszybciej podjąć kroki, które zapobiegną dalszemu rozprzestrzenieniu się rdzy! Co zrobić, by zatrzymać rozwój korozji? Przeczytaj!

Justyna Jarmułowicz

Opublikowany

w dniu

Dan Gold/unsplash.com

Korozja to zjawisko, przed którym trudno uchronić jakikolwiek samochód. O ile zapobiec samemu pojawieniu się rdzy nie możemy, o tyle dość łatwo zatrzymać jej rozwój. W jaki sposób? O tym przeczytasz w naszym materiale!

Korozja – skąd się bierze?

Powody, dla których na samochodzie pojawia się rdza, w większości przypadków są takie same i mają bezpośredni związek z aktywną eksploatacją samochodu, niewłaściwym przechowywaniem auta i tak dalej. Do głównych przyczyn pojawienia się korozji można zaliczyć uszkodzenie karoserii, skoki temperatur, brak zabezpieczenia antykorozyjnego czy obfite opady. Korozja może być też skutkiem nadmiernego kontaktu karoserii ze środkami chemicznymi, z pomocą których utrzymywany jest dobry stan dróg w mieście. Na szczęście istnieje kilka skutecznych sposobów na powstrzymanie podstępnej rdzy, po które możesz sięgnąć.

Papier ścierny

Jeśli masz do czynienia z pierwszymi nalotami rdzy, warto od razu zabrać się do ich usunięcia. W tym celu zeszlifuj rdzę papierem ściernym albo drucianą szczotką. Warstwę skorodowanego lakieru usuwaj do momentu pojawienia się czystej blachy. Następnie wypełnij uszkodzony obszar karoserii matą, żywicą i utwardzaczem (wchodzą w skład specjalnych zestawów naprawczych). Gdy całość wyschnie, możesz przejść do malowania.

Folia ochronna

Taśma czy folia ochronna może pomóc kierowcy dość łatwo powstrzymać korozję na dłuższy czas. Przyklejenie taśmy ochronnej w miejscu pojawienia się rdzy sprawi, że proces korozyjny nie będzie rozwijał się zbyt dynamicznie. Z tym zadaniem poradzi sobie nawet początkujący kierowca, który nie ma dużego doświadczenia w tuningu czy naprawie samochodu.

Taśma antykorozyjna

W razie wystąpienia pierwszych oznak korozji na karoserii możesz też wykorzystać taśmę antykorozyjną, którą wykorzystuje się także profilaktycznie, dla skutecznego zabezpieczenia wrażliwych powierzchni przed rdzą. Taśma antykorozyjna pozwoli zapobiec narastaniu rdzy. Choć produkt charakteryzuje się wysoką odpornością na wodę i wilgoć, będziesz musiał zadbać o ochronę zabezpieczonej powierzchni.

Olej antykorozyjny

Kolejny środek, który możesz wykorzystać do tego, by zatrzymać narastanie rdzy. Do tego celu lepiej jednak sięgnąć po dobrej jakości olej, który pozwoli Ci stworzyć swoistą warstwę ochronną i uodpornić auto na rdzę.

Szpachla antykorozyjna

Doskonałą ochronę przed rdzą zapewnia też szpachla antykorozyjna. Trzeba ją jednak nakładać bardzo starannie i ostrożnie, żeby nie powstały nieestetycznie wyglądające powierzchnie. Taka ochrona może zatrzymać na jakiś czas korozję. Musisz tylko pamiętać, by po nałożeniu szpachli antykorozyjnej eksploatować samochód nieco ostrożniej, chroniąc go przed ujemnym oddziaływaniem środowiska.

Powłoka katodowa

Można do niej zaliczyć na przykład cynkową blaszkę. Ochrona katodowa jest wykonana z metalu o wyższej aktywności niż metal chroniony. Taka powłoka pełni funkcję protektora – ulega korozji zamiast metalu chronionego, a przy tym chroni uszkodzoną już powierzchnię przed wilgocią, która jest głównym katalizatorem korozji.

zdj. główne: Dan Gold/unsplash.com

Kontynuuj czytanie

Popularne