Connect with us

Marketing online

Wiele etapów, jeden cel – definicja pozycjonowania

Pozycjonowanie to proces, podzielony na wiele etapów, który ma na celu zwiększenie popularności danej witryny w wyszukiwarce Google.

Avatar

Opublikowany

w dniu

Potrzebujesz 3 min. aby przeczytać ten wpis

Coraz więcej osób na rynku e-commerce jest świadomych tego, jak ważna jest rola pozycjonowania we współczesnym świecie. Proces ten, podzielony na wiele etapów i kroków, ma na celu zwiększenie popularności danej witryny w wyszukiwarce Google.

Aby tak się jednak stało, należy spełnić wszelkie duże i mniejsze wymagania algorytmu Google, który oblicza pozycję witryny w SERP (Search Engine Results Page) na podstawie nawet najmniejszych detali. W ten sposób internauta wpisując frazę kluczową, dla przykładu “gry komputerowe” otrzymuje wyłącznie wyniki zgodne z jego zapytaniem. Jak to się dzieje?

Czy pozycjonowanie wpływa na każdą witrynę?

Pozycjonowanie Prestashop oraz sklepów opartych na innych silnikach ma jeden cel – zwiększyć pozycję witryny w Google, niezależnie od jej asortymentu, wielkości czy też jej historii. Istotna jest jednak konkurencyjność fraz kluczowych, przez którą części z nich nie da się wypozycjonować na dobre pozycje. Dlaczego? Dlatego, że w szczególnie popularnych kategoriach, takich jak odzież, motoryzacja czy elektronika, bardzo ciężko przebić się ze swoimi frazami kluczowymi, gdyż najwyższe pozycje zajmują największe koncerny, które na działania SEO przeznaczają większość swoich dochodów.

Najważniejsze aspekty pozycjonowania

Zawsze pozycjonowanie Shopgold oraz innych silników przebiega w podobny sposób. Pozycjonerzy i programiści wspólnie przeprowadzają na samym początku szczegółowy i precyzyjny audyt SEO, który służy do sprawdzenia obecnego stanu witryny pod kątem kolejnych działań. Z reguły czynność ta jest wymagana przez większość agencji interaktywnych, gdyż niej nie da się zaplanować strategii i dalszych działań.

Kolejny etap jest już bardziej skomplikowany. Dzieli się na czynności on-site oraz off-site. W optymalizacji on-site chodzi o przeprowadzenie wszystkich działań bezpośrednio na wybranej witrynie. Następuje wówczas modyfikacja kodu źródłowego, nasycenie odpowiednimi frazami kluczowymi istniejących tekstów bądź zredagowanie nowych, a także naniesienie zmian w obrębie hierarchi nagłówków. Zmianie ulegnie z pewnością również motyw i inne aspekty wizualne. Klienci odwiedzający wybraną stronę powinni z łatwością się na niej odnaleźć i wyszukać interesujący produkt bądź tekst, co od wielu lat dowodzą testy SEO

Działania SEO potrafią zadziwić poziomem skomplikowania

Wszystkie etapy niezbędne podczas pozycjonowania mają ogromne znaczenie w kwestii efektywności, dlatego przeprowadzenie optymalizacji witryny pod kątem SEO warto zlecić profesjonalistom. Tylko w ten sposób można się ustrzec od standardowych zaniedbań oraz błędów, które z reguły popełnia się bezwiednie. Ponadto firma Google bardzo często zmienia efektywność poszczególnych działań i ich wpływ na wynik w SERP, dlatego tak ważne jest, aby być z newsami na bieżąco.

Zdj. główne: merakist/unsplash.com

2 komentarze

2 Comments

  1. Avatar

    Łukasz

    2 lutego 2022 o 12:08

    Agencja seo jest potrzebna w wielu branżach kiedy to konkurencja jest tak silna i specyficzna, że konieczne jest wprowadzenie odpowiednich elementów które zaproponuje specjalista. Skuteczne pozycjonowanie sklepów potrafi przynieść danej firmie czasami podwójną sprzedaż przez to tylko, że domena sklepu jest bardziej widoczna i przystępna w wyszukiwarce google.

  2. Avatar

    Ewa

    23 lutego 2022 o 13:30

    Możemy skorzystać z usług agencji seo, jednak nie zapominajmy o możliwościach, jakie posiada agencja sxo. Pozycjonowanie strony i jej optymalizacja są priorytetowe, jednak odrobina troski o UXa, jeszcze bardziej wzbogaci naszą witrynę 😉.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Marketing online

Marketing internetowy – to musisz wiedzieć!

Trudno stworzyć skuteczną strategię marketingową bez działań internetowych. Przedstawiamy wszystko, co warto wiedzieć o marketingu internetowym.

Avatar

Opublikowany

w dniu

Autor: Claudio Schwarz, źródło: unsplash.com

Wartość marketingu internetowego jest nieoceniona. W obecnych czasach, w których większość naszego życia przeniosła się do sieci, promowanie swojej marki właśnie w tej przestrzeni wydaje się najrozsądniejszym pomysłem. Co warto wiedzieć o marketingu internetowym?

Marketing internetowy – jak sama nazwa wskazuje – obejmuje wszelkie działania marketingowe prowadzone online. Kompleksowa strategia marketingowa powinna zakładać wykorzystanie różnych narzędzi, które pomogą w dotarciu do jak największej liczby odbiorców i potencjalnych klientów. Nie da się ukryć, że współcześnie to internet jest miejscem gromadzącym użytkowników z całego świata. Nic zatem dziwnego, że w tej przestrzeni promowanie marki i jej produktów bądź usług może najszybciej przynieść pożądane efekty.

Marketing tradycyjny zakłada, że klient jest tylko biernym odbiorcą komunikatów. Przewaga internetowych strategii nad tradycyjnymi polega na tym, że stawiają one na bezpośrednią interakcję z odbiorcami, którzy mogą na bieżąco oceniać firmę i jej asortyment, komentować komunikaty czy wyrażać swoje poglądy na forum. Nawiązywanie relacji z odbiorcami komunikatów reklamowych jest niezwykle cenne, ponieważ pomaga zbudować społeczność wokół marki oraz przywiązanie i zaufanie do niej. Istotne jest także to, że firma zdobywa feedback, dzięki czemu może modyfikować swoje produkty i usługi, dopasowując je do potrzeb i oczekiwań klientów.

Cele marketingu internetowego

Najważniejszym celem marketingu internetowego jest zwiększenie widoczności danej marki w internecie. W tym celu przede wszystkim zakłada się stronę internetową, którą następnie optymalizuje się pod kątem wyszukiwarek w taki sposób, aby pojawiała się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. W ten sposób generowany jest większy ruch na stronie, co przekłada się na wyższą sprzedaż i rozpoznawalność marki. Marketing internetowy może także służyć podkreśleniu pozycji firmy w branży i informowaniu o jej poza sprzedażowych działaniach, takich jak angażowanie się w kampanie charytatywne.

Jakie działania i narzędzia wykorzystuje się w marketingu internetowym?

Jednym z najważniejszych pojęć w marketingu internetowym jest pozycjonowanie. Jego celem jest sprawienie, aby witryna znajdowała się możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania. W pozycjonowaniu istotne jest między innymi prawidłowe zaprojektowanie strony, po której użytkownik będzie mógł się poruszać w sposób intuicyjny. Ogromne znaczenie ma również trafny dobór słów kluczowych, zarówno tych krótszych, składających się z 1-2 słów, jak i dłuższych, złożonych z 3-4 wyrazów.

Strategie tworzone w oparciu o założenia marketingu internetowego warto uzupełniać dedykowanymi narzędziami, takimi jak Google Ads czy Google Merchant, które zaprojektowano z myślą o reklamowaniu marek w sieci.

Idealnym obszarem dla internetowych działań promocyjnych są media społecznościowe, gromadzące ludzi z całego świata. Social media również pomagają w rozpowszechnianiu informacji o marce i tworzeniu zaangażowanej społeczności oraz ułatwiają bezpośredni, bieżący kontakt z odbiorcami. Ponadto w mediach społecznościowych warto prowadzić działania związane z marketingiem afiliacyjnym. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się czegoś więcej o tym rodzaju marketingu, zajrzyj tu: https://adsright.pl/marketing-afiliacyjny/.

Zdjęcie główne: Claudio Schwarz/unsplash.com

Kontynuuj czytanie

Marketing online

Poznańscy mistrzowie pozycjonowania – poznaj ich styl pracy!

Avatar

Opublikowany

w dniu

Autor: Campaign Creators , źródło: unsplash.com

Szereg wieloetapowych działań mających na celu poprawę pozycji danej witryny w wyszukiwarce Google nazywany jest pozycjonowaniem SEO. Obecnie proces ten jest najważniejszym działaniem marketingowym w sieci. Jego wysoka efektywność jest jednak zależna głównie od agencji, freelancera bądź osoby prywatnej, która podejmie się realizacji.

Mistrzowie pozycjonowania wykorzystują do swoich działań wyłącznie najlepsze dostępne narzędzia, spersonalizowane rozwiązania techniczne i strategie dostosowane do potrzeb konkretnej działalności lub branży, w której działa witryna. Działania powinny być ściśle zaplanowane z odpowiednio długim wyprzedzeniem i powinny zawsze spełniać wszelkie wytyczne algorytmu Google, który samodzielnie wylicza ostateczną pozycję witryny na podstawie setek różnych danych. Poznańscy mistrzowie pozycjonowania dopracowali zasady działania dosłownie do perfekcji i widać to zarówno po dotychczasowych realizacjach, jak i efektywności działań w ujęciu długo- i krótkoterminowym.

Dlaczego pozycjonowanie ma sens?

Proces pozycjonowania, mimo jego dużego zaawansowania technicznego i ogromnej ilości wymaganej wiedzy, jest jednym z najważniejszych działań marketingowych we współczesnym świecie opartym na e-commerce. Proces ten umożliwia osiągnięcie znacznie lepszych wyników finansowych danej witryny poprzez poprawę jej pozycji w wybranej wyszukiwarce. Większość firm i agencji preferuje dostanie się aż na pierwsze miejsce, co jest możliwe wyłącznie w niektórych, ściśle określonych przypadkach. Zawsze jednak pozycjonowanie przynosi wymierne skutki ze strony przedsiębiorstwa. Należy wśród nich wymienić:

  • duży wpływ na liczbę konwersji,
  • zwiększenie widoczności witryny w Google i tym samym także poprawę zaufania względem witryny,
  • znacznie większe możliwości dalszego rozwoju i ekspansji,
  • łatwość w nawiązywaniu kontaktów z nowymi kontrahentami,
  • i wiele innych.

Wszystkie te zalety sprawiają, że na pozycjonowanie decyduje się coraz więcej firm. Nie każdy przedsiębiorca zwraca jednak odpowiednio dużą uwagę na firmę, która ma zajmować się tym zagadnieniem. Więcej na temat dowiesz się na stronie https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/

Poznańscy mistrzowie pozycjonowania – praca bez kompromisów

Aby efektywność pozycjonowania mogła spełnić wszelkie oczekiwania przedsiębiorcy, warto go zlecić doświadczonej firmie z ugruntowaną pozycją na rynku SEO / SEM. Poznańscy mistrzowie pozycjonowania, agencja interaktywna Grupa iCEA, od wielu lat wyznacza trendy na rynku SEO i nie bez powodu uchodzi w środowisku za najbardziej godną zaufania. W zespołach składających się wyłącznie z najlepszych specjalistów, w tym programistów, copywriterów oraz pozycjonerów, pracują profesjonaliści światowej sławy. Wszyscy, dzięki ogromnej wiedzy i wielu szkoleniom, są w stanie opracować konkretne strategie i dopracować je precyzyjnie do wymagań rynku w wybranej branży. Nie bez powodu Grupę iCEA wybierają zarówno największe przedsiębiorstwa z wieloletnim stażem na rynku, jak i małe start-upy, dla których najważniejsze są niskie koszty i ich korzystna relacja do jakości przeprowadzonych usług.

Pewna efektywność, wysokie standardy, indywidualne strategie

Pozycjonowanie opiera się o przeprowadzenie wszystkich kroków w jak najbardziej precyzyjny i delikatny sposób. Dlaczego? Dlatego, że algorytm Google, który pobiera cyklicznie informacje z wybranej witryny za pomocą Googlebotów, oblicza docelową pozycję wybranej strony. Dopiero spełnienie wszystkich wytycznych w efekcie prowadzi do osiągnięcia wysokiej pozycji w SERP – Search Engine Results Page. Jakikolwiek błąd może skutkować nie tylko znacznie gorszymi wynikami, lecz nawet wykluczeniem witryny z rankingu w przypadku szczególnie dużych nadużyć. Mimo utajnienia szczegółów działania algorytmu Google, Grupa iCEA na podstawie wieloletnich analiz i skomplikowanych testów poznała w zasadzie wszystkie wymagania stawiane przez algorytm giganta z Mountain View.

Zdjęcie główne: Campaign Creators/unsplash.com

Kontynuuj czytanie

Popularne