Connect with us

Kariera i rozwój

6 złotych zasad, o których warto pamiętać, prowadząc swój biznes

Prowadzisz własną firmę? Oto kilka ważnych zasad, które pomogą Ci się rozwijać i osiągnąć sukces. Poznaj je i wykorzystaj w swoim biznesie!

Klaudia Kostyra

Opublikowany

w dniu

Potrzebujesz 4 min. aby przeczytać ten wpis

Choć nie ma jednego przepisu na udany biznes, to istnieje kilka uniwersalnych wskazówek, które warto wziąć pod uwagę, jeśli chcesz osiągnąć sukces. Oto 6 z nich.

Myśl na wielką skalę

W trakcie wybierania rodzaju działalności i niszy przestudiuj perspektywy rozwoju każdego wariantu. Początkowo niewielki dochód, ale realna perspektywa jego wzrostu jest lepszą opcją niż duży zysk na start bez możliwości rozwoju. Pamiętaj też, że małe firmy mają nieodłączną przewagę nad dużymi firmami: elastyczność, możliwość świadczenia bardziej spersonalizowanych usług i szybkiego reagowania na wszelkie zmiany. Ponadto dzięki umiejętnemu wykorzystaniu możliwości małego biznesu możesz płynnie wejść w niszę średniej wielkości, a to już jest wzrost.

Stwórz ofertę, na którą jest popyt

Innymi słowy, biznes musi być interesujący zarówno dla właściciela, jak i dla potencjalnych nabywców. Nie da się zarobić przyzwoitych pieniędzy na banalnym, bezużytecznym pomyśle lub produkcie niskiej jakości. W praktyce wyjątki od tej reguły zdarzają się niezwykle rzadko. Ponadto na początkowym etapie powstawania firmy, po wybraniu odpowiedniej niszy, nie należy próbować sprzedawać kilku produktów. Skoncentruj się na tym, w czym jesteś najlepszy i unikaj produkowania towarów z nadwyżką.

Pracuj nad reputacją

W trakcie rozwoju przedsiębiorstwa mogą pojawiać się zarówno dobre, jak i złe opinie na jego temat. Przy czym tych drugich nie da się uniknąć, ponieważ niemożliwe jest zadowolenie wszystkich klientów czy pracowników. Dlatego tak ważna jest umiejętność budowania pozytywnego wizerunku i zarządzanie również negatywnym feedbackiem. Na krytykę musisz odpowiadać spokojnie i zawsze dążyć do wyjaśnienia nieporozumień oraz konfliktów. Opinie Twoich klientów i pracowników to źródło bezcennych informacji o tym, w których sferach możesz się poprawić. Działaj też na rzecz środowiska i lokalnych społeczności, angażuj się w ciekawe wydarzenia i bądź aktywny w sieci. Wszystko to pomaga w budowaniu rozpoznawalności i reputacji.

Właściwie dobierz pracowników

Zespół powinien składać się z osób zainteresowanych rozwojem firmy. Znacznie zwiększa to efektywność i wydajność pracy. Nie bój się powierzać swoim podwładnym odpowiedzialnych zadań i poznawać ich opinii. Często zdarza się, że zwykły pracownik rozumie pewne zagadnienia znacznie lepiej niż kierownik czy szef. Pracuj też nad dobrą komunikacją w firmie i buduj silne relacje z podwładnymi. Jeśli stworzysz im przyjazne środowisko pracy, pełne szacunku i możliwości rozwoju, odwdzięczą się, pracując rzetelnie na wspólny sukces.

Ucz się na swoich błędach i bądź elastyczny

Biznesmen musi uczyć się na swoich błędach. To, że coś Ci się nie udało, nie oznacza, że ​​nigdy nie odniesiesz sukcesu. Pamiętaj, że droga do niego może być pełna małych porażek i niepowodzeń, ale wyciągając z nich odpowiednie wnioski, przybliżasz się do swojego celu. W działaniach staraj się być elastyczny – reaguj na innowacje na rynku, sprawdzaj różne metody realizacji projektu, testuj mniej szablonowe rozwiązania.

Buduj trwałe relacje z klientami

Relacje w biznesie są niezwykle ważne – nie możesz być samotną, samowystarczalną wyspą. Bez konsumentów nawet dobry produkt nie przyniesie Ci zysków, a przy tym łatwiej i taniej jest utrzymać aktualnych klientów, niż pozyskać nowych. Dlatego dbaj o trwałe relacje z nimi, oparte na zaufaniu i szacunku. Oferuj produkty, które faktycznie rozwiążą ich problemy. Angażuj ich w swoje działania i pokaż im swój biznes od kuchni, by poczuli się jego częścią.

Zdj. główne: Brooke Cagle/unsplash.com

Copywriterka, tłumaczka i korektorka. W życiu zawodowym lubi wyzwania i akcje, prywatnie woli ciszę i spokój. Pasjonatka sportów halowych, żeglowania, gier komputerowych i zdobywania górskich szczytów.

Kliknij by skomentować

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kariera i rozwój

Co sprawdzić przed otworzeniem firmy w Niemczech?

Wiemy, na co zwrócić uwagę przy zakładaniu własnej firmy na terenie Niemiec!

Avatar

Opublikowany

w dniu

Planujesz otworzyć firmę w Niemczech, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Jako obywatele Unii Europejskiej, mamy prawo założenia własnej działalności na takich samych zasadach, co obywatele RFN. Co to dokładnie oznacza? Jak rozwiązać kwestie ubezpieczenia? Czy każdą działalność trzeba rejestrować? Wyjaśniamy!

Jednoosobowa działalność gospodarcza – Gewerbe

Polacy w Niemczech najczęściej korzystają z opcji założenia jednoosobowej działalności gospodarczej, tzw. Gewerbe. Wiąże się to zwykle z załatwieniem wielu urzędowych formalności, oczywiście w języku niemieckim. Dlatego warto znaleźć polsko niemieckie biuro rachunkowe i skorzystać z jego pomocy. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nie przeoczymy żadnej istotnej sprawy.

Odpowiedzialność osobista

Jeżeli zdecydujemy się na oficjalną rejestrację Gewerbe, automatycznie przyjmujemy formę prawną firmy jednoosobowej. Oznacza to, że od tego momentu sami reprezentujemy naszą działalność i osobiście odpowiadamy za jej zobowiązania. Jeżeli wpadniemy w długi, na spłatę mogą zostać przeznaczone nasze dobra osobiste, jak np. samochód i mieszkanie, nawet, jeżeli posiadamy je w Polsce.

Do założenia jednoosobowej działalności gospodarczej w Niemczech nie potrzeba kapitału minimalnego. Zalecane jest jednak wykupienie ubezpieczenia w Niemczech dla Polaków od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej lub ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody majątkowe.

Ubezpieczenie zdrowotne

Bez względu na to, czy tylko pracujesz na niemieckim rynku, czy prowadzisz własną działalność gospodarczą, musisz mieć wykupione ubezpieczenie zdrowotne. Zdrowotne ubezpieczenia w Niemczech dla Polaków są obowiązkowe, jeżeli przebywamy na terenie kraju dłużej niż 3 miesiące. Bez polisy nie masz możliwości korzystania z opieki zdrowotnej i nie będziesz mógł się leczyć w nagłych przypadkach. Dobrze wybrane ubezpieczenie umożliwi Ci leczenie w szpitalu, wizyty u specjalistów, jak np. dentysta, badania tomografem, USG, itp.

Czy w Niemczech można prowadzić małą firmę bez rejestracji działalności gospodarczej?

Najprostszym rozwiązaniem na otworzenie małego biznesu w Niemczech jest rozpoczęcie działalności jednoosobowej jako właściciel małej firmy, tzw. Kleinunternehmer. Nie musimy jej wtedy rejestrować w urzędzie, a i tak zaliczamy się do kategorii małych przedsiębiorstw, co daje nam specjalny status wobec władz. Wymagany jest jedynie dowód prowadzenia prostej księgowości.

Od 2020 r., limit, dla którego kwalifikujemy się jako właściciele małych firm, wynosi 22 000 euro. Jeżeli nasz obrót w poprzednim roku był mniejszy niż wymagana kwota, a w obecnym roku wynosi on mniej niż 50 000 euro, możemy wystąpić do urzędu skarbowego z wnioskiem o regulację dla małych przedsiębiorstw. Pamiętajmy, że oba warunki muszą zostać spełnione.

Fot.: Austin Distel/unsplash.com

Kontynuuj czytanie

Kariera i rozwój

Najczęściej popełniane błędy przez początkujących przedsiębiorców. Czego należy się wystrzegać?

Początkujący przedsiębiorcy, często z powodu braku doświadczenia, popełniają mnóstwo błędów. Niektóre mogą jednak wpłynąć na to, czy odniosą sukces, czy nie. Na co trzeba uważać?

Justyna Fiedoruk

Opublikowany

w dniu

Microsoft Edge/unsplash.com

Początkujący przedsiębiorcy często popełniają karygodne błędy, przez które ich biznesy nie wypalają. Jak ich uniknąć?

Osoby, które rozpoczynają swoją przygodę z biznesem, zazwyczaj są bardzo rozemocjonowane. Chcą szybko odnieść sukces i wzbić się na biznesowe wyżyny. Niestety kilka podstawowych błędów może sprawić, że ich plan się nie powiedzie. O czym więc trzeba pamiętać?

Nadmierna brawura i emocje

Emocje w biznesie nie są zbyt dobrze postrzegane. Nadmierna brawura i nieprzemyślane decyzje, które są podjęte pod wpływem chwili, mogą być tragiczne w skutkach. Trzeba pamiętać, że warto dobrze się zastanowić nad każdym podejmowanym krokiem. 

Brak biznesplanu

Na wszystkich szkoleniach dla przyszłych przedsiębiorców wciąż mówi się o potrzebie przygotowania biznesplanu, ale wciąż są osoby, które tego nie robią. A to poważny błąd, który może przyczynić się do tego, że firmę będzie trzeba szybko zamknąć. Musimy skalkulować koszty i oszacować zyski, by mieć świadomość, na czym tak naprawdę stoimy i czy nasz biznes ma jakikolwiek sens.

Ogólny biznesplan można nawet przygotować ręcznie na kartce papieru. Oczywiście lepszy byłby taki profesjonalny, ale zdaniem ekspertów – lepszy taki niż żaden. Musimy rozpisać swój plan działania, co chcemy zrobić, jak założymy firmę. Powinniśmy też policzyć np. ile produktów i z jaką marżą musimy sprzedać, aby wyjść na tzw. zero, a ile, by w ogóle coś zarobić. Wśród wyliczeń nie możemy zapominać o różnego rodzaju kosztach i opłatach, np. za wynajem lokalu czy składki na ZUS. Pod uwagę należy też wziąć cenę księgowości oraz działań marketingowych.

Niewłaściwy marketing i brak grupy docelowej

Niektórzy otwierają biznes i czekają. Na co? Aż ludzie zaczną sami korzystać z oferowanych usług czy kupować sprzedawane produkty. Problemem jest jednak bez wątpienia fakt, że potencjalni klienci nie wiedzą o naszej firmie. Dlatego tak ważny jest dobry marketing. Musi być jednak przemyślany, bo prowadzony przypadkowo i byle jak tylko będzie generował koszty i nie przełoży się na zysk czy rozpoznawalność marki. 

Planując biznes warto już myśleć, kim będą nasi klienci. To ważne, by przygotować dobrą koncepcję promocyjną. Określenie grupy docelowej umożliwia także przygotowania lepszej, znacznie atrakcyjniejszej oferty firmy.

Popełnianie tych samych błędów

Ważne jest to, by uczyć się na swoich błędach. Każdy błąd przedsiębiorcy to strata dla firmy. Te same pomyłki mogą przynieść bardzo dużo szkód i generować wysokie koszty. Z tego powodu początkujące biznesy mogą nie podołać. Dlatego kluczowe jest, by analizować swoje decyzje i zastanawiać się, co można było zrobić inaczej, dlaczego i rzecz jasna, jak to wpłynęłoby na całe przedsiębiorstwo.

zdj. główne: Microsoft Edge/unsplash.com

Kontynuuj czytanie

Kariera i rozwój

SEO copywriting — co to? Dlaczego jest tak ważny?

W ostatnich latach zdecydowanie najbardziej popularną i najważniejszą dziedziną copywritingu jest tak zwany SEO copywriting. Ma on ogromne znacznie w marketingu internetowym i z tego powodu znaczna większość copywriterów się nim zajmuje. Czym jednak dokładnie jest SEO copywriting i dlaczego jest on tak ważny?

Artykuł sponsorowany

Opublikowany

w dniu

W ostatnich latach zdecydowanie najbardziej popularną i najważniejszą dziedziną copywritingu jest tak zwany SEO copywriting. Ma on ogromne znacznie w marketingu internetowym i z tego powodu znaczna większość copywriterów się nim zajmuje. Czym jednak dokładnie jest SEO copywriting i dlaczego jest on tak ważny?

Czym jest SEO Copywriting?

SEO copywriting to dziedzina copywritingu, która opiera się na tworzeniu treści na strony internetowe dobrze współpracujących z silnikiem wyszukiwania Google. Dla najlepszych efektów powinny one jednocześnie mieć wartość merytoryczną, dzięki czemu są one chętnie czytane przez internautów, jak i dobrze wpisywać się w to, jak działa silnik wyszukiwania Google. 

W ostatnich kilku latach SEO copywriting nieco się zmieniał z racji na to, że Google dość regularnie decyduje się na aktualizowanie swojego silnika wyszukiwarki po to, by promował on jak najbardziej wartościowe treści, a nie te sztucznie wypromowane. Dlatego dobry SEO copywriting jest niezwykle istotny i trzeba się na nim odpowiednio znać, jeśli ma być skuteczny. 

Kto może zaoferować SEO copywriting?

SEO copywriting to wręcz podstawa w ofercie wielu agencji copywriterskich. Jest on bowiem jedną z najbardziej pożądanych usług w tej dziedzinie. W SEO copywritingu specjalizuje się też wielu freelancerów, którzy działają na własną rękę, lecz doskonale znają potrzeby obecnego rynku.

Dobrej jakości SEO copywriting może zaoferować na przykład agencja Escreo, której ofertę można poznać pod linkiem https://www.escreo.pl/. SEO copywriting to bardzo ważna część usług oferowanych przez tę agencję i decydując się na skorzystanie z tego rodzaju copywritingu w agencji Escreo można liczyć na profesjonalną obsługę i teksty napisane przez doświadczonych copywriterów, którzy doskonale znają się na zasadach pozycjonowania. 

Dlaczego SEO copywriting jest tak ważny?

W dzisiejszych czasach najlepszą platformą reklamową dla firm małych, średnich, a przede wszystkim tych działających lokalnie jest właśnie internet. Bardzo dużo osób szuka usługodawców właśnie w sieci i z tego powodu niezwykle ważne jest to, jak reprezentowana jest w nim firma.


SEO copywriting pozwala znacząco poprawić pozycjonowanie w Google. Jest to niezwykle ważne, gdyż jak wiadomo zdecydowania większość osób korzystających z internetu, zwraca uwagę tylko na kilka pierwszych wyników wyszukiwania, które są od razu widoczne po wpisaniu frazy. Dlatego, gdy firma chce przyciągnąć nowych klientów, to powinna zainteresować się SEO copywritingiem.

Fot.: Benjamin Maffin/unsplash.com

Kontynuuj czytanie

Popularne