Connect with us

Zdrowie

Najlepsze domowe maseczki do cery suchej

Problemy z suchą skórą twarzy? Te domowe maseczki pomogą Ci w jej pielęgnacji. Poznaj proste i skuteczne przepisy.

Klaudia Kostyra

Opublikowany

w dniu

Potrzebujesz 4 min. aby przeczytać ten wpis
engin akyurt/unsplash.com

Artykuł sponsorowany

Sucha skóra wymaga delikatnej pielęgnacji, którą ułatwia stosowanie nawilżających i odżywiających masek do twarzy kupionych w drogerii lub przygotowanych samodzielnie.

Dbanie o suchą skórę w domu nie jest trudne. Najważniejsze jest, aby mycie twardą wodą i mydłem zastąpić oczyszczaniem specjalnymi środkami i regularnie stosować produkty nawilżające oraz odżywiające. Maseczki wykonane w domu są skuteczne i łatwe w przygotowaniu. Składają się tylko z naturalnych składników, które bez trudu kupisz w lokalnym sklepie. Oto kilka sprawdzonych przepisów.

Maseczka z miodem i żółtkiem

Składniki: żółtko (1 sztuka), oliwa z oliwek (1 łyżeczka), miód (1 łyżeczka), witamina E (2–3 krople).

Weź żółtko i wymieszaj je z łyżeczką oliwy z oliwek. Dodaj do nich miód. Na koniec, aby zwiększyć efekt działania maseczki, dodaj kilka kropli oleju z witaminą E. Dokładnie wymieszaj wszystkie składniki.

Nałóż mieszankę na umytą i wysuszoną skórę twarzy oraz szyi. Po 20 minutach zmyj maseczkę, najlepiej zmiękczoną wodą o temperaturze pokojowej.

W alternatywnej wersji tego przepisu, zamiast miodu możesz użyć ekstraktu lub mocnego wywaru z rumianku, który ma silne działanie nawilżające i zmiękczające.

Odżywcza maseczka cytrynowa

Innym naturalnym składnikiem, który pozytywnie wpływa na stan suchej skóry, jest cytryna.

Składniki: sok z cytryny (2–3 łyżki stołowe), śmietana (2–3 łyżki stołowe), nadtlenek wodoru (2–3 krople).

Wymieszaj sok z cytryny ze śmietaną w takich samych proporcjach. Dodaj do nich kilka kropli nadtlenku wodoru i dobrze wymieszaj całość.

Nałóż maseczkę na twarz i pozostaw na pół godziny. Następnie dokładnie spłucz ciepłą wodą. Taka mieszanka nie tylko dobrze odżywia skórę, ale również ją wybiela.

Maseczki z bananem

Banan jest bogatym źródłem składników odżywczych, które z pewnością „doceni” sucha cera. Jest kilka wariantów przepisów na maseczki z wykorzystaniem banana.

Przepis 1

Składniki: banan (1 sztuka), śmietana (1 łyżka stołowa), olej roślinny (kilka kropli).

Dokładnie zgnieć banana widelcem lub zblenduj w blenderze. Dodaj do niego łyżkę śmietany i kilka kropli oleju roślinnego, najlepiej oliwy. Wymieszaj wszystkie składniki.

Delikatnie nałóż mieszankę na twarz. Po dwudziestu minutach usuń ją wilgotną ściereczką lub bawełnianym wacikiem.

Przepis 2

Składniki: pół banana, śmietana (2 łyżki stołowe), żółtko (1 sztuka).

Rozgnieciony miąższ połówki banana wymieszaj z 2 łyżkami kwaśnej śmietany (kefiru lub jogurtu). Dodaj do masy żółtko i dokładnie wymieszaj składniki.

Nanieś gotowy produkt na twarz kolistymi ruchami masującymi. Pozostaw na 15 minut, a następnie spłucz zimną wodą.

Przepis 3

Składniki: pół banana, żółtko (1 sztuka), olej ryżowy (1 łyżeczka), płatki owsiane (kilka łyżek stołowych).

Zetrzyj połowę banana na tarce, a następnie połącz z żółtkiem i olejem. Następnie zmiel płatki owsiane i dodaj je do mieszanki. Gotowa maseczka powinna być bardzo gęsta.

Nałóż ją na skórę i pozostaw na około 15–20 minut, a następnie umyj twarz ciepłą wodą.

Maseczka z ogórka i śmietany

Ogórek w składzie maski ma działanie nawilżające, a także odżywia skórę i sprawia, że jest bardziej gładka i jedwabista.

Składniki: śmietana (2–3 łyżki stołowe), mały ogórek.

Obierz ogórka i zetrzyj go na tarce. Odcedź nadmiar płynu. Następnie dodaj śmietanę. Całość dobrze wymieszaj.

Nałóż maskę na oczyszczoną twarz i pozostaw na 15–20 minut. Spłucz dokładnie ciepłą wodą. Mieszanka nie powoduje podrażnień skóry, więc można ją bezpiecznie stosować nawet kilka razy w tygodniu.

Zdj. główne: engin akyurt/unsplash.com

Copywriterka, tłumaczka i korektorka. W życiu zawodowym lubi wyzwania i akcje, prywatnie woli ciszę i spokój. Pasjonatka sportów halowych, żeglowania, gier komputerowych i zdobywania górskich szczytów.

Kliknij by skomentować

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zdrowie

6 skutecznych sposobów na wzmocnienie odporności jesienią

Chcesz wzmocnić swój organizm i odgrodzić się od infekcji tej jesieni? Zastosuj się do naszych porad, a przestaniesz się obawiać przeziębienia czy grypy.

Justyna Jarmułowicz

Opublikowany

w dniu

Jellybee/unsplash.com

Istnieje wiele skutecznych sposobów na to, by stawić czoła groźbie jesiennych infekcji i związanych z nimi powikłań. Niestety szczepionka nie jest panaceum, dlatego musisz regularnie wzmacniać odporność i wsłuchiwać się w swój organizm. Poznaj skuteczne sposoby na wzmocnienie odporności jesienią!

Zdrowo się odżywiaj

Umiejętnie dobrane produkty zapewnią Ci równowagę białek, węglowodanów i tłuszczy w organizmie, nasycą go witaminami, wapniem i cynkiem – wszystkim, czego mu trzeba do wzmocnienia odporności. Włącz do codziennej diety więcej świeżych warzyw i owoców (zwłaszcza cytrusowych), a także produktów fermentowanych, w tym jogurtów i kefirów. Istotne dla organizmu składniki odżywcze znajdziesz też w gotowanej rybie, nierafinowanych olejach roślinnych i kaszach. Rozsądne odżywianie wspomaga prawidłowe funkcjonowanie różnych układów w organizmie, dzięki czemu szybciej rozprawisz się z ewentualną infekcją.

Hartuj organizm

Naprzemienny prysznic, pływanie zimą w naturalnych zbiornikach wodnych, wyjścia na basen i saunę – wszystko to wzmacnia naturalną odporność organizmu. Oczywiście do niektórych zabiegów organizm trzeba przygotować, zanim więc rozpoczniesz morsowanie, bierz z rana naprzemienny prysznic lub oblewaj się zimną wodą. Takie działania usprawnią krążenie i dostarczą organizmowi życiodajny tlen. Zresztą wodne zabiegi nie są wcale koniecznością. Wystarczy, że codziennie wybierzesz się na godzinny spacer po parku czy lesie. Taka aeroterapia dotleni Twój organizm i pobudzi przemianę materii.

Uprawiaj sport

Nie musisz od razu pędzić na siłownię. Wystarczy, że znajdziesz skuteczne ćwiczenia na YouTube i przeznaczysz na nie 15–20 minut dziennie. W taki sposób nie tylko zwiększysz aktywność umysłową, koncentrację i zdolność do pracy, ale też wesprzesz pracę układu oddechowego, który często staje się celem infekcji. Kiedy już wzmocnisz odporność, łatwiej Ci będzie przejść jakąkolwiek infekcję wirusową.

Porzuć nałogi

Chodzi o trwałą rezygnację z nałogów, a nie tylko na czas infekcji. Jeden dzień bez papierosów, alkoholu czy zajadania się fast-foodami oczywiście nie wystarczy. Musisz stopniowo zmieniać swój styl życia, uwalniając się od czynników, które mają destrukcyjny wpływ na Twoje zdrowie. Alkohol i papierosy to nie jedyne używki, które Cię osłabiają. Niemniej wycieńcza uzależnienie od gier, ciągły niedobór snu i inne nawyki, jak na przykład niekontrolowane branie leków czy nadmiar kofeiny.

Wysypiaj się i odpoczywaj

Około 70% ludzi na całym świecie nie dba o wystarczającą ilość snu i wypoczynek, co zwiększa ich podatność na różne infekcje. Sen i wypoczynek to niezbędne czynniki przywracające odporność. Pozwól sobie na sen i odpoczynek w takich ilościach, w jakich to konieczne. Zachowaj zdrową równowagę między pracą, życiem osobistym i odpoczynkiem. Rób sobie przerwy, nie martw się z powodu błahostek, bądź optymistą, nie panikuj i ciesz się życiem. Długotrwały stres do niczego nie jest Ci potrzebny. Uwolnij się od niego już teraz.

Dbaj o higienę

Zawsze po przyjściu do domu myj twarz i ręce. Dbaj też o regularne czyszczenie telefonu, który ciągle trzymasz w rękach. Nie dotykaj brudnymi rękoma twarzy i powstrzymuj się od jedzenia w miejscach publicznych. Korzystaj z chusteczek jednorazowych i innych środków dezynfekujących. Regularnie bierz prysznic, pierz ubrania i wietrz pomieszczenia, w których przebywasz.

Zdj. główne: Jellybee/unsplash.com

Kontynuuj czytanie

Zdrowie

Jakie badania wykonywać regularnie?

Dowiedz się, jakie badania należy wykonywać regularnie, aby móc cieszyć się dobrą kondycją oraz zdrowiem.

Aleksandra Michaliszyn

Opublikowany

w dniu

Profilaktyka chorób jest niezwykle istotna. Dzięki regularnym badaniom możesz zapobiec rozwinięciu się chorób oraz w pełni zadbać o swoje zdrowie. Jakie konkretnie badania należy wykonywać regularnie? Przedstawiamy listę badań, które warto wykonać co najmniej raz do roku.

Ogólne badania profilaktyczne

Regularne wykonywanie ogólnych badań profilaktyczny pomoże Ci w sprawdzeniu generalnej kondycji Twojego organizmu. Jakie badania warto wykonać w ramach ogólnej profilaktyki?

Na pierwszym miejscu powinna znaleźć się morfologia krwi. Badanie to sprawdza poziom poszczególnych elementów morfotycznych we krwi, co pozwala na określenie ogólnego stanu organizmu. Na podstawie tego badania można bowiem określić, czy pacjent nie zmaga się z różnego rodzaju zapaleniami lub niedokrwistością. 

Do grupy tak zwanych badań podstawowych zaliczamy również ogólne badanie moczu. Na podstawie tego badania możliwe jest między innymi wykrycie chorób nerek, dróg moczowych, również chorób układowych, nawet we wczesnym stadium. Możliwe jest również wykrycie powikłań związanych z już zdiagnozowaną cukrzycą, otyłością lub nadciśnieniem tętniczym

W ramach profilaktyki warto także wykonać badania takie jak: glukoza, OB, próby wątrobowe, badanie tarczycy, kreatynina.

Jeśli któreś z badań wykonanych w ramach badań podstawowych wykaże nieprawidłowości, to konieczna może okazać się wizyta u lekarza specjalisty, na przykład http://magdalena-drozdz-klimczyk.pl/

Regularne wizyty u dentysty

Na liście regularnych badań powinny znaleźć się również wizyty w gabinecie dentysty. Ogólne zalecenia mówią, że w przypadku dzieci wizyty powinny odbywać się co 3 miesiące, a w przypadku dorosłych co pół roku. Dzięki temu będziesz w stanie w pełni zadbać o higienę swojej jamy ustnej. Dlaczego warto się na to zdecydować? Przede wszystkim dlatego, że w trakcie takiej wizyty lekarz stomatolog może zalecić zmianę pasty lub zastosowanie odpowiedniej płukanki, ściągnie kamień nazębny, a także w razie potrzeby zaproponuje licówki Kraków jest miejscem, w którym wykonasz wszystkie niezbędne badania w ramach profilaktyki stomatologicznej. Ponadto regularne wizyty u dentysty pomogą Ci także we wczesnym wykryciu chorób takich jak próchnica czy też choroby przyzębia. Warto pamiętać, że leczenie tych dolegliwości jest tym skuteczniejsze, im wcześniej zostaną one wykryte. Dlatego też raz na pół roku umów się na wizytę w gabinecie stomatologicznym, aby móc cieszyć się mocnymi i zdrowymi zębami.

Zdjęcie główne: pexels.com/Pavel Danilyuk

Kontynuuj czytanie

Zdrowie

Popularne kontuzje u sportowców

Bezpiecznych i bezkontuzyjnych sportów nie ma. No chyba, że za sport uznajemy szachy i brydża. Co się tyczy innych rodzajów sportu, wszystkie niosą ze sobą jakieś ryzyko kontuzji. Warto się z nimi zapoznać, żeby umieć je rozpoznać i leczyć.

Justyna Jarmułowicz

Opublikowany

w dniu

Amr Taha™/unsplash.com

Nie musisz być pierwszorzędnym sportowcem, żeby doznać kontuzji na boisku czy hali sportowej. Niezależnie od tego, czy zaczynasz regularnie trenować, czy jesteś zawodowym sportowcem, jesteś narażony na uraz sportowy. Poznaj 5 najpopularniejszych kontuzji wśród sportowców i najlepsze sposoby ich leczenia!

Zapalenie rozcięgna podeszwowego

Jeśli w czasie chodzenia zacząłeś odczuwać tępy lub piekący ból w okolicach pięty, być może cierpisz na zapalenie rozcięgna podeszwowego, które – jak sama nazwa wskazuje – rozciąga się na całej długości podeszwy. Ten rodzaj kontuzji spotykany jest najczęściej u biegaczy, a jej leczenie to długotrwały i stopniowy proces. Spróbuj przetaczać swoje stopy od palców do pięt po piłeczce tenisowej, żeby rozciągnąć uszkodzoną tkankę. Rób to przez 5 minut kilka razy w ciągu tygodnia. Być może będziesz musiał zastosować specjalne wkładki odciążające rozcięgno, żeby zapewnić stopie dodatkową amortyzację.

Zapalenie kaletek stawu biodrowego

Choć zapalenie kaletki stawu biodrowego najczęściej diagnozowane jest wśród osób w podeszłym wieku, narażone są też na nie osoby bardzo aktywne fizyczne, miłośnicy biegów na długich dystansach czy zapaleni rowerzyści. Zapaleniu kaletek sprzyja długotrwałe powtarzalne obciążenie na staw biodrowy. Regenerację po kontuzji usprawnią lekkie ćwiczenia poprawiające koordynację mięśni bioder i pośladków. Wzmocnienie i poprawa koordynacji w tych rejonach zmniejsza stan zapalny i zwiększone tarcie pomiędzy mięśniem i stawem.

Ból odcinka lędźwiowego kręgosłupa

Ten ból może być wywołany wieloma czynnikami, w tym podnoszeniem ciężarów i ćwiczeniami siłowymi. Poziom bólu, którego doświadczasz, zależy od stopnia ciężkości urazu. W większości przypadków ból przechodzi samoistnie. W przypadku silnego zespołu bólowego, potrzebna będzie wizyta u fizjoterapeuty, który manualnie uwolni Cię od bólu, a ponadto nauczy prawidłowej ergonomii pracy i techniki ćwiczeń.

Przeciążenie mięśni

Niezależnie od stażu sportowego każdy narażony jest na przeciążenie mięśni, zwłaszcza jeśli trening nie jest poprzedzony porządną rozgrzewką. Poza niewystarczającym rozciąganiem do przeciążenia mięśni w czasie treningu może dojść na skutek ich osłabienia, zmęczenia i stresu. Kontuzji łatwo zapobiec poprzez wykonywanie prostych ćwiczeń stretchingowych przed każdym treningiem. Jeśli jednak do niej doszło, przyłóż do bolącego miejsca zimny okład na 20 minut, owiń je bandażem i w razie konieczności unieś do góry.

Kolano biegacza

Prawie połowa wszystkich kontuzji sportowych ma związek z kolanem. Kolano biegacza to kontuzja przeciążeniowa, objawiająca się bólem po bocznej stronie stawu kolanowego. Choć wielu biegaczy rzeczywiście cierpi na tę przypadłość, kontuzja ta dotyka też koszykarzy, siatkarzy, pływaków, kolarzy czy piłkarzy. Nadmierne przeciążenie pasma biodrowo-piszczelowego sprawia, że pomiędzy nim a wyroślą kostną znajdującą się nad dolnym przyczepem, po bocznej stronie stawu kolanowego, dochodzi do tarcia. Leczenie kolana biegacza może iść w wielu kierunkach i obejmować okłady z lodu, rezygnację z określonych ćwiczeń, takich jak przysiady i wypady, a także stosowanie dodatkowego podparcia w formie bandaży.

Zdj. główne: Amr Taha™/unsplash.com

Kontynuuj czytanie

Popularne