Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Chcesz zlecić stworzenie strony internetowej? Nie działasz jednak na co dzień w branży marketingu internetowego i nie wiesz, nad czym warto się zastanowić, zanim zamówi się kreację witryny? W poniższym artykule przedstawiamy podstawowe pytania dotyczące tworzenia profesjonalnego miejsca w internecie. Przeczytaj artykuł i przemyśl poruszone kwestie!
Jednym z wielu pytań, które musisz sobie zadać, zanim zatelefonujesz lub wyślesz maila do firmy tworzącej witryny internetowe, jest pytanie o przeznaczenie strony. Dzięki znajomości celu specjaliści tak zaprojektują miejsce w internecie, by w pełni realizowało ono Twoje (i odwiedzających) potrzeby i nie zawierało zbędnych, zakłócających odbiór elementów. Jakie zadanie postawić przed swoją witryną? Może to być:
Sprzedaż produktów lub usług.
Dzielenie się wiedzą i budowa wizerunku eksperta.
Tworzenie społeczności zainteresowanej daną tematyką.
Oczywiście kreacja wizerunku eksperta i gromadzenie wokół swoich działań społeczności mogą też stanowić pośrednie cele strony internetowej – takie, które przybliżają Cię do najważniejszego celu, jakim jest sprzedaż.
Przed zleceniem projektu strony opisz również swoją osoby, do których będziesz kierować wszystkie komunikaty w witrynie. W ten sposób umożliwisz dopasowanie wszystkich elementów strony do oczekiwań i gustu grupy potencjalnie zainteresowanej Twoją ofertą. Odpowiedz na pytania odnoszące się do wieku, płci, poziomu wykształcenia, miejsca zamieszkania, statusu społecznego, zainteresowań i potrzeb potencjalnych konsumentów. Dzięki znajomości grupy docelowej specjalista będzie w stanie zaprojektować skuteczną, czyli spełniającą stawiane przed nią cele, witrynę.
Zanim zainspirują Cię design i funkcjonalności jakiejś strony internetowej i zlecisz wykonanie podobnej witryny specjaliście lub agencji, określ ramy budżetu. Wpłynie on znacząco na wybór konkretnych rozwiązań i dodatkowych funkcji. Dokładna wizja budżetu oznacza większy spokój zarówno podczas planowania działań, jak i ich realizacji. Dzięki niej łatwiej zaplanujesz prace i unikniesz frustracji związanych z opóźnieniami podczas prac nad projektem.
Sprecyzuj również swoje wymagania techniczne. Nie musisz określać od razu wszystkich rozwiązań, jakich będzie potrzebowała Twoja witryna. Możesz poprosić o dookreślenie ich przez specjalistę, który dzięki swojemu doświadczeniu będzie w stanie podpowiedzieć, jakiego rodzaju funkcje prawdopodobnie sprawdzą się w Twoim przypadku. Do wymagań technicznych należą na przykład takie kwestie jak:
integracja z systemami płatności,
połączenie z innymi systemami, na przykład systemem zarządzania treścią, CRM,
wdrożenie certyfikatu SSL, zabezpieczeń przed atakami typu DDoS,
dostępność strony dla osób z niepełnosprawnościami,
wymagania odnośnie do skalowalności witryny w przypadku obsługi dużej liczby użytkowników,
wsparcie dla różnych przeglądarek i urządzeń.
Zastanów się też nad tym, jakie projekty stron Ci się podobają i najbardziej pasują pod względem wizualnym do celu Twojej witryny i gustu potencjalnych klientów. Poszukaj projektów witryn, które przyciągają Twoją uwagę i są intuicyjne podczas przeglądania. Przemyśl, jakie elementy w danym projekcie zadecydowały o tym, że przypadł Ci on do gustu. Zwróć uwagę na kolorystykę, typografię, układ strony, menu, i media, czyli zdjęcia, pliki audio i wideo. Pamiętaj, że strona powinna być nie tylko estetyczna, ale też funkcjonalna – potencjalny klient po jej odwiedzeniu powinien od razu wiedzieć, co może na niej zamówić. W przeciwnym razie szybko opuści witrynę i przejdzie na stronę konkurencji. Jeśli chcesz zlecić stworzenie strony internetowej w Lublinie, sprawdź ofertę agencji marketingowej IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe.
Zdjęcie główne: Fabian Wiktor/pexels.com