Artykuł sponsorowany
Każdy przedsiębiorca, który szuka sposobu na promowanie swojej firmy online, z pewnością spotkał się z narzędziem Google Ads. To jedna z najskuteczniejszych metod na marketing w sieci. Jak korzystać z tego rozwiązania?
Google Ads – wcześniej Google AdWords – to narzędzie od firmy Google oferujące możliwość płatnej publikacji reklam w wyszukiwarce i nie tylko. Warto zaznaczyć, że w ramach Google Ads można skorzystać między innymi z kilku metod rozliczenia. Początkowo podstawową formą było CPM, czyli „cost per mille” – określona opłata za tysiąc wyświetleń reklamy. Obecnie jednak częściej stosuje się CPC/PPC („cost per click” lub „pay per click”), czyli system zakładający płatność zależną od liczby kliknięć. Dzięki temu koszty kampanii są bezpośrednio powiązane z jej efektywnością.
Kampania Google Ads to w podstawowej formie krótka treść tekstowa wyświetlana nad wynikami wyszukiwania w serwisie Google. Tego typu wpisy są bardzo podobne do organicznych pozycji opisujących strony internetowe – zawierają krótki nagłówek i nieco dłuższy opis, a kliknięcie prowadzi do określonej witryny. Dzięki temu uzyskujemy nie tylko dobrą widoczność, lecz także wzmacniamy zaufanie ze strony internautów. To jednak tylko jedna z wielu form reklamy obsługiwanych przez Google Ads. Oprócz tego możemy wyróżnić także kampanie display, produktowe oraz reklamy w portalu YouTube.
Kampanie display polegają na wyświetlaniu reklamy w formie graficznej. Tego typu treści są wyświetlane na stronach należących do sieci partnerskiej Google. Poszczególne witryny są grupowane według konkretnych tematów, dzięki czemu przy takim rodzaju promocji można mieć pewność, że dotrzemy do faktycznie zainteresowanych użytkowników.
To typowo sprzedażowe reklamy – zawierają one nazwę produktu, zdjęcie, cenę oraz nazwę sklepu. Mogą być wyświetlane tuż obok listy wyników wyszukiwania lub w osobnej zakładce. Użytkownicy mogą dzięki takim kampaniom od razu zapoznać się z najważniejszymi informacjami o produkcie, co przekłada się na skuteczne zwiększenie sprzedaży.
Reklamy w formie wideo są wyświetlane użytkownikom portalu YouTube podczas oglądania filmów lub przed nagraniami. Przygotowanie tego typu treści jest stosunkowo kosztowne, jednak w zamian możemy liczyć na bardzo skuteczne zwrócenie uwagi odbiorców.
Kampanie reklamowe od Google Ads oferują zróżnicowane formy promocji, a także możliwość dotarcia do wielu odbiorców. Warto podkreślić, że wyszukiwarka Google to jedna z najpopularniejszych stron na świecie, dzięki czemu nawet proste reklamy mogą mieć naprawdę duży zasięg. Do tego należy podkreślić bardzo duże możliwości dostosowywania kampanii, m.in. pod kątem fraz kluczowych, grupy docelowej czy wyświetlanych treści.
Fot.: Myriam Jessier/unsplash.com