Connect with us

Sport

Najlepsze aplikacje do biegania

Lubisz biegać? A może dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sportem? Niezależnie od stopnia zaawansowania, wypróbuj najlepsze aplikacje do biegania!

Justyna Dereń

Opublikowany

w dniu

Potrzebujesz 4 min. aby przeczytać ten wpis

Smartfon towarzyszy nam wszędzie, również podczas treningów. Niezależnie od tego, czy ćwiczysz w domu, na siłowni, czy na świeżym powietrzu, warto wypróbować aplikacje, które pomogą Ci trenować efektywniej. Ułatwiają utrzymanie motywacji i zdrowych nawyków. Sprawdź najlepsze opcje na iOS i Androida! 

Runkeeper

To łatwa w użyciu aplikacja, która śledzi tempo, dystans, spalone kalorie i czas. Możesz spojrzeć na wcześniejsze biegi, by śledzić swoje postępy. Runkeeper skierowany jest przede wszystkim do początkujących biegaczy, którzy szukają podstawowych danych dotyczących treningu. Niezależnie od tego, czy Twoim celem jest poprawa kondycji, szybszy bieg, czy dłuższy dystans, aplikacja ułatwi Ci jego realizację. 

Map My Run

Aplikacja oferuje podstawowe funkcje, takie jak tempo, dystans, spalone kalorie i czas. Można ją połączyć z monitorami aktywności sportowej. Pozwala również wprowadzić bardziej szczegółowe dane, takie jak rodzaj biegu i kaloryczność produktu. Możesz zaznaczyć, gdzie trenujesz. Kliknij, czy ćwiczysz na bieżni, na szlaku, w okolicy, czy na spacerze z psem. Takie informacje przydadzą się podczas analizy efektywności treningu.

The running channel – The BEST Running APPS in 2020 | Feat. Strava, Garmin Connect, Adidas Running by Runtastic and more!

Endomondo

To jedna z najlepszych aplikacji do biegania dla początkujących. Pozwala ustawić cele treningowe i tygodniowe zobowiązania. Możesz ustalić czas treningu, dystans do pokonania, czy liczbę kalorii, które chcesz spalić. Endomondo pomaga utrzymać motywację na odpowiednim poziomie. Na bieżąco wysyła aktualizacje dźwiękowe. Dzięki nim dowiesz się, jak sobie radzisz i ile Ci zostało, by osiągnąć założony cel. Możesz zsynchronizować aplikację z Apple Watch. Zostaw telefon w domu i skup się tylko na treningu.

Dodatkowo możesz zintegrować Endomondo z aplikacją zdrowotną MyFitnessPal. Nie musisz wprowadzać ręcznie swoich danych do apki. Endomondo automatycznie udostępnia niezbędne informacje, dzięki czemu możesz śledzić spalane kalorie oraz wartości odżywcze spożywanych posiłków. Aplikacja oferuje również świetną sieć społecznościową. Dziel się na bieżąco swoimi trasami ze znajomymi. Udostępniaj zdjęcia z treningów. Apka łączy się z innymi platformami mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram i Twitter.

Adidas Running by Runtastic

Adidas Running pozostaje jedną z najlepszych aplikacji do biegania, szczególnie jeśli szukasz wszechstronnego narzędzia, które mapuje ćwiczenia i śledzi różne wskaźniki. Mierzy Twój czas, prędkość i dystans, jednocześnie zapewniając spersonalizowane porady głosowe i okrzyki motywujące do treningu. Konfigurowalny pulpit nawigacyjny umożliwia śledzenie tylko tych informacje, które są dla Ciebie ważne. Oprócz tego aplikacja proponuje funkcje społecznościowe, wyzwania i cele. Adidas Running jest darmowy. Jeśli jednak chcesz skorzystać z planów treningowych, opcji planowania trasy, skorzystaj z płatnej wersji.

Pacer

To wszechstronny krokomierz i monitor sprawności, który wykorzystuje wbudowane czujniki telefonu do śledzenia kroków, czasu chodzenia i biegu. Dodatkowo pokazuje trasy w prostym interfejsie zaprojektowanym do pracy w tle. Użytkownicy mogą monitorować historię i trendy aktywności, przeglądać trasy, tworzyć własne cele fitness oraz uczestniczyć w wyzwaniach i grupach motywacyjnych. Co ważne, Pacer można zintegrować z Apple Health, MyFitnessPal i Fitbit. Darmowa wersja obejmuje wszystkie wymienione funkcje. Jeśli wykupisz płatną subskrypcję, otrzymujesz dodatkowe opcje, takie jak treningi z przewodnikiem, plany odchudzania, automatyczną synchronizację codziennych kroków, odległości i innych danych dotyczących aktywności.

Nike Run Club

Zaprojektowana specjalnie dla biegaczy aplikacja Nike + Run Club wykracza poza podstawowe śledzenie z kilkoma funkcjami motywacyjnymi i trenerskimi, takimi jak okrzyki na koniec biegu. Oprócz tego proponuje opcję udostępniania zdjęć oraz programy z trenerem audio, który będzie na bieżąco informował Cię o postępach. Dodatkowo możesz ją zintegrować ze Spotify, dzięki czemu możesz umieścić wskazówki trenera na swojej ulubionej liście do odtwarzania. Nike Run Club łączy Cię ze społecznością biegaczy z różnych zakątków świata. Wielu sportowców ma podobne cele, co Ty, możecie więc wzajemnie się motywować.

Swoją przygodę z copywritingiem rozpoczęła zaraz po ukończeniu studiów w 2013 roku. Interesuje się zdrowiem, modą, urodą oraz aranżacją wnętrz. Dodatkowo pasjonatka zdrowego odżywiania, zajęć fitness i dobrej książki.

Kliknij by skomentować

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sport

Liga Mistrzów UEFA: oto pary półfinałowe!

Tegoroczne rozgrywki nieuchronnie zbliżają się do emocjonującego zakończenia.

Joanna Nowak

Opublikowany

w dniu

Przez

Wczorajsze zmagania piłkarskie na boiskach w Liverpoolu i Dortmundzie wyłoniły ostatnie drużyny, które pozostają w grze o najważniejsze klubowe trofeum sezonu.

W fazie ćwierćfinałowej zmierzyło się ze sobą 8 najlepszych europejskich klubów tej edycji. Wśród nich znalazł między innymi obrońca tytułu Bayern Monachium, jednak bez obecności kontuzjowanego Roberta Lewandowskiego drużyna nie zdołała pokonać dobrze zorganizowanego PSG w dwumeczu. Podobnie bezsilni byli zawodnicy Borussi Dortmund, którzy mierzyli się z angielskim klubem Manchester City przegrywając oba spotkania 1:2. w trzeciej parze rywalizacja toczyła się między Realem Madryt a Liverpoolem. Pierwszy mecz w Hiszpanii gospodarze wygrali wysoko 3:1. W rewanżu Anglicy robili wszystko, by doprowadzić do wyrównania, jednak szczelna obrona Realu nie pozwoliła reprezentantom klubu Premier League na zdobycie jakiegokolwiek gola. Ostatni dwumecz pomiędzy FC Porto a Chelsea F.C. zakończył się po dwóch spotkaniach wynikiem 1:2. W ten sposób w półfinale wystąpią aż dwa kluby z angielskiej Ligi.

Mecze półfinałowe

Po zakończeniu ostatniego spotkania pewny był już skład par mierzących się ze sobą w półfinałach. Pierwszy dwumecz rozegrają między sobą PSG oraz Manchester City , natomiast druga część realizacji będzie się odbywać między Realem Madryt a Chelsea. Pierwsze spotkania zaplanowano na 27 kwietnia o godzinie 21:00. Mecze rewanżowe odbędą się tydzień później o tej samej porze.

Fot. Joachim Bywaletz/BSR Agency/Getty Images Sport/Getty Images

Kontynuuj czytanie

Sport

Dziś przypada Międzynarodowy Dzień Sportu

Dowiedz się, dlaczego data 6 kwietnia jest aż tak wyjątkowa!

Joanna Nowak

Opublikowany

w dniu

Przez

Data 6 kwietnia upamiętnia organizację pierwszych nowożytnych Igrzysk Olimpijskich.

Święto zostało ustanowione w 2013 roku przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych. Celem ONZ-u było podkreślenie istoty sportu w życiu społecznym, roli w budowaniu relacji międzynarodowej oraz praca na rzecz pokoju i rozwoju różnych dyscyplin sportowych. Data 6 kwietnia nie jest przypadkowe, gdyż upamiętnia uroczyste otwarcie pierwszych letnich Igrzysk Olimpijskich epoki nowożytnej organizowanych w Atenach w 1896 roku.

Jak świętują polskie kluby i sportowcy?

Na profilach w mediach społecznościowych zaczynają się pojawiać zdjęcia oraz nagrania przedstawiające zawodników całego świata celebrujących Światowy Dzień Sportu. Choć większość rozgrywek krajowych działa normalnie to do standardów sprzed pandemii koronawirusa jeszcze daleko, dlatego tegoroczna edycja Dnia Sportu ma przypominać o sile fanów i kibiców z całego świata, która jeszcze wypełni największe stadiony. W mediach społecznościowych tę samą myśl pielęgnował między innymi klub PGE Skra Bełchatów, Mateusz Kusznierewicz, Oktawia Nowacka czy Piotr Gruszka, który weźmie udział w otwartym treningu on-line.

Fot. Pixabay

Kontynuuj czytanie

Sport

Na czym polega trening cardio? Najważniejsze zasady

Co zrobić, żeby trening cardio był skuteczny i spełniał swoje zadania? Oto najważniejsze kwestie

Kamil Michaluk

Opublikowany

w dniu

Jak przeprowadzić trening cardio i dlaczego właściwie warto to zrobić? Podstawowym celem jest poprawienie samopoczucia, kondycji i krok w kierunku tego, by zgubić nadprogramowe kilogramy. Jakich zasad należy przestrzegać? Co konkretnie należy robić? Podpowiadamy. 

Czym jest trening cardio?

Mówiąc o treningu cardio, mamy na myśli trening poprawiający wydolność serca, który poleca się wszystkim niezależnie od stopnia zaawansowania w ćwiczeniach fizycznych. Chodzi głównie o to, żeby serce było w stanie pompować więcej krwi bogatej w tlen. Ma bardzo dobry wpływ na cały organizm. Czujemy się zdrowsi, jesteśmy w znacznie lepszej formie fizycznej i zmniejsza się ryzyko chorób układu krążenia. Zwiększa się przepustowość żył, co w mniejszym stopniu naraża nas m.in. na miażdżycę, cukrzycę, nadciśnienie czy otyłość.

Trening cardio a odchudzanie

Okazuje się, że właśnie trening cardio jest doskonałym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą pozbyć się nadwagi. Regularny trening sprawia, że zużywamy zapasy tłuszczu w organizmie. W tym przypadku ćwiczenia nie mogą być jednak krótsze niż 30 minut. Mowa o ćwiczeniach o średniej intensywności, które wykonuje się trzy razy w tygodniu.

Jakie są zasady treningu cardio?

Trening cardio będzie skuteczny wtedy, gdy zadbamy o to, aby:

  • trening trwał przynajmniej 30 minut – pół godziny to rozsądny czas choćby do tego, żeby zacząć spalać tkankę tłuszczową;
  • trening odbywał się trzy razy w tygodniu – potrzebne jest zachowanie balansu pomiędzy regularnością, która poprawia naszą wydolność, a czasem na regenerację. Stąd nie można robić treningu aerobowego dzień po dniu – przerwy są niezbędne;
  • ćwiczenia nie były zbyt intensywne – zaleca się, żeby skuteczny trening cardio odbywał się poniżej progu tlenowego. Co to oznacza w praktyce? Do zmierzenia optymalnej intensywności treningu cardio wykorzystuje się pulsometr. Ćwiczenia tego rodzaju powinny być prowadzone na poziomie do 70% maksymalnego tętna (HR Max). HR Max obliczamy, odejmując swój wiek od liczby 220.

Czym grozi ćwiczenie na pełnych możliwościach i przy dużym obciążeniu? Może się okazać, że zamiast tłuszczu zaczniemy spalać tkankę mięśniową. Nie o to jednak nam przecież chodzi. 

Self – 30-Minute HIIT Cardio Workout with Warm Up – No Equipment at Home

Kto nie powinien uprawiać ćwiczeń cardio? 

Trening cardio jest odpowiednią formą wysiłku dla wielu osób niezależnie od stanu zdrowia, możliwości fizycznych i wieku. Jak zawsze, także i tutaj można znaleźć wyjątki od tej reguły. Kto powinien stronić od treningu cardio? Chodzi przede wszystkim o osoby z nadciśnieniem, chorobami serca i krążenia. Niekoniecznie od razu wykluczają one tego typu aktywność, ale bezwzględnie trzeba ją konsultować z lekarzem. 

Przykłady treningu cardio: jak ćwiczyć?

Trening cardio może przebiegać z wykorzystaniem różnorodnych ćwiczeń. To duża zaleta przynajmniej z kilku powodów – nie grozi nam monotonia, możemy wybierać ćwiczenia najbardziej przez nas lubiane i uprawiać je nawet we własnym domu. Jakie są przykładowe ćwiczenia cardio? To między innymi marsz, marszobiegi, bieganie, jazda na rowerze lub pływanie.

Ćwiczenia cardio w domu

Jakie ćwiczenia wykonywać w domu? Możemy zastosować zarówno przyrządy do ćwiczeń spotykane w domu, jak i zastąpić je znacznie tańszymi substytutami. W cenie są więc treningi na rowerze stacjonarny, stepperze, orbitreku czy bieżni, ale także skakanie na skakance lub wchodzenie po schodach. Można też robić ‘’pajacyki’’ lub popularne ‘’krokodylki’’. Bieganie lub jazda na rowerze czy jazda na nartach zimą, mogą być nie tylko elementem treningu cardio, ale też z czasem stać się pasją. Ważne jest to, żeby trening wprowadzać powoli i w taki sposób go kształtować, żeby dawał nam radość i satysfakcję.

Fot. William Choquette/Pexels

Kontynuuj czytanie

Popularne