Connect with us

Sport

Dyscypliny sportowe dla odważnych

Lubisz ryzykować? Szukasz dyscypliny sportu, która zapewni Ci niezapomniane emocje i mnóstwo adrenaliny? Przejrzyj naszą listę!

Justyna Dereń

Opublikowany

w dniu

Potrzebujesz 4 min. aby przeczytać ten wpis

Zastanawiasz się, jaki sport zapewni Ci dużą dawkę adrenaliny? Lubisz dreszczyk emocji i chcesz przeżyć niesamowitą przygodę? Sprawdź, jakie dyscypliny sportowe skierowane są do odważnych osób! Gwarantujemy niesamowite emocje i niezapomniane chwile!

Jazda bobslejem

Szukasz wyjątkowego doświadczenia pompującego adrenalinę? Bobsleje to jeden z najpopularniejszych sportów ekstremalnych, polegający na zjeżdżaniu po wąskim, oblodzonym torze saniami o napędzie grawitacyjnym. Ośrodki bobslejowe oferują różne poziomy. Niektóre miejsca zapewniają spektakularne widoki.

Thomas Linford – Bobsled Pilot POV Calgary

Slackline

Większość ludzi uważa, że slackline to po prostu chodzenie po krótkiej linii między dwoma drzewami. W rzeczywistości wspomniana dyscyplina jest o wiele bardziej ryzykowna. Śmiałek idzie po cienkiej linii (2-2,5 cm) między obiektami, znajdującymi się od kilkunastu centymetrów do kilkuset metrów. Jedno jest pewne, aby stać się ekspertem w tej dyscyplinie, potrzebujesz świetnego wyczucia równowagi.

Moxley -World Record Free Solo – Insane Slacklining!

Wspinaczka lodowa

Jeśli szukasz mocnej dawki adrenaliny, zdecyduj się na wspinaczkę lodową. Skierowana jest do osób, które lubią sporty ekstremalne. Przemierzaj grube warstwy lodu, pokonując lodowce i zamarznięte wodospady w malowniczej scenerii. Wspinaczka może być ryzykowna, ale wielu osobom spodoba się dreszczyk emocji towarzyszący wspinaczce po zamarzniętych górach i skałach w temperaturach poniżej 0 stopni Celsjusza.

Norrøna – Ice Climbing in Gudvangen

Skoki spadochronowe

To jeden z oryginalnych sportów ekstremalnych. Spadanie na ziemię z prędkością blisko 200 km/h zapewnia niesamowitą dawkę adrenaliny. Jeśli następnym razem będziesz chciał przeżyć wyjątkową przygodę, podejmij wyzwanie i wybierz się do ośrodka spadochroniarstwa. 

Skydiving in Paradise – Skydiving over the Bahamas – Best jumps of 2018

Canyoning

Wspomniana dyscyplina polega na pływaniu przez rozlewiska skalne, wspinaniu się po skałach i prześlizgiwaniu przez wąskie szczeliny. Przygotuj się na brodzenie, pływanie i czołganie się podczas pokonywania stromych skał, rwących rzek i ciasnych szczelin w kanionach. Jeśli chcesz przeżyć niesamowite emocje, połącz canyoning ze zjazdami po linie i skokami z klifu.

Olaf Obsommer – Extrem Canyoning – Warren Verboom “Rohschnitt”

Wingsuiting (ekstremalne latanie w kombinezonie)

Kombinezony wykonane są z wytrzymałych tkanin, które pozwalają skoczkom wzbić się w przestworza, zanim zwolnią spadochron i powoli opadną na ziemię. Jeśli lubisz ryzyko, wypróbuj tę dyscyplinę sportu. Skoczek balansuje ciałem, aby kontrolować kierunek, prędkość i siłę nośną. Może wyskoczyć z samolotu lub bazy.

aYpochify – Wingsuit

Wspinaczka free-solowa

Jeśli tradycyjna wspinaczka skałkowa nie jest wystarczająco stresująca, zwróć uwagę na najbardziej kontrowersyjną i niebezpieczną wersję free-solową. Śmiałkowie wspinają się po niewiarygodnie wysokich skałach bez sprzętu ochronnego lub uprzęży. Ulubionym miejscem wspinaczy na wszystkich poziomach jest położony w Stanach Zjednoczonych Park Narodowy Yosemite. 

OneLife – Free Solo (2018) climbing scenes

BASE jumping

BASE jumping polega na skakaniu z dużej wysokości (zazwyczaj z klifów), swobodnym spadaniem, a następnie otwieraniu spadochronu w odpowiednim momencie. Problem polega na tym, że spadochrony nie zawsze działają, a ludzkie ciało (i umysł) mogą zawieść podczas skoku z dużej wysokości. Chociaż odbywa się na niższych wysokościach, niesie ze sobą większe ryzyko niż tradycyjne skoki spadochronowe. Uczestnicy mają znacznie mniej czasu na wybrnięcie z trudnej sytuacji, gdyby coś poszło nie tak.

Newsflare – Incredible Base Jumps From Around The World

Creeking

Jeśli zwykły rafting nie wystarczy, zwróć uwagę na kolejną dyscyplinę. Niektórzy miłośnicy adrenaliny poszli o krok do przodu i stworzyli zupełnie nową gałąź kajakarstwa. Chodzi o creeking, podczas którego kajakarze pokonują rwące rzeki i wodospady. Jeżeli kajakarz się wywróci, istnieje ryzyko utraty przytomności lub uwięzienia między skałami pod wodą. 

Luka Snoj – Creeking in the Mexican jungle

Fot. Mohhamad Asadi/Unsplash

Swoją przygodę z copywritingiem rozpoczęła zaraz po ukończeniu studiów w 2013 roku. Interesuje się zdrowiem, modą, urodą oraz aranżacją wnętrz. Dodatkowo pasjonatka zdrowego odżywiania, zajęć fitness i dobrej książki.

Kliknij by skomentować

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sport

Mistrzostwa Świata w narciarstwie klasycznym- kiedy będzie można oglądać Polaków?

Polska reprezentacja przez dwa tgodnie walczy o mistrzowskie tytuły w Niemczech!

Joanna Nowak

Opublikowany

w dniu

Przez

Sportowe wydarzenie zimy potrwa do 7 marca, a rywalizacja rozegra się w 21 konkurencjach.

Na Mistrzostwach Świata w Oberstdorfie w biało-czerwonych barwach będzie walczyć składająca się z 23 zawodników i 33 członków sztabu szkoleniowego reprezentacja. Najbardziej liczna jest grupa skoczków narciarskich. To właśnie w tej konkurencji Polacy mają największe szanse na medale. Skoczkinie w składzie Kinga Rajda oraz Anna Twardosz rozegrają pierwszy konkurs już dziś.

Natomiast panowie na pierwsze zawody indywidualne muszą poczekać do godziny 16:30 w sobotę. Kwalifikacje rozpoczną się w piątek w godzinach wieczornych. O awans do konkursu na normalnej skoczni powalczą Kamil Stoch, Dawid Kubacki, Piotr Żyła, Andrzej Stękała, Jakub Wolny oraz Klemens Murańka. Na niedzielę zaplanowano konkurs drużyn mieszanych. Kolejny weekend to czas na zawody na dużej skoczni oraz konkurs drużynowy.

Biegi narciarskie

Duże nadzieje medalowe są związane także z polskimi reprezentantkami w biegach narciarskich. Kobiecy zespół, w którym występują Izabela Marcisz, Monika Skinder, Karolina Kaleta, Weronika Kaleta oraz Karolina Kukuczka ma szansę na dobry wynik w sprincie indywidualnym oraz drużynowym, biegu stylem klasycznym, rywalizacji sztafet, biegu łączonym czy biegu na dochodzenie. Kwalifikacje i zawody odbywają się niemal każdego dnia, a biegi narciarskie zazwyczaj rozgrywane są w godzinach porannych.

Fot. Matthias Hangst/Getty Images Sport/Getty Images

Kontynuuj czytanie

Sport

Kiedy kibic staje się analitykiem, czyli o współczesnych fanach futbolu

Poznaj nowoczesne rozwiązania, z których korzystają fani piłki nożnej.

Weronika Misiuk

Opublikowany

w dniu

Większość prawdziwych fanów piłki nożnej nie ogranicza się tylko do oglądania meczu w domowym zaciszu przed telewizorem. Coraz chętniej sięgamy po różne nowoczesne rozwiązania, dzięki którym możemy np. spełnić swoje młodzieńcze marzenia o zostaniu menedżerem najlepszego klubu sportowego.

Świat futbolu jest niezwykle dynamiczny i wciąż musi reagować na szybko zmieniające się trendy oraz potrzeby kibiców. Dla wielu osób piłka nożna jest nieodłącznym elementem ich stylu życia. Dziś nie tylko chcemy oglądać zmagania sportowców, ale również sami mieć wpływ na to, co się dzieje na boisku. Nic więc dziwnego, że coraz większą popularnością cieszą się różne narzędzia i aplikacje, dzięki którym możemy np. nie tylko śledzić informacje o najważniejszych rozgrywkach, na bieżąco sprawdzać wyniki, ale też wcielić się w rolę menedżera wirtualnego zespołu.

Być jak Pep Guardiola

W ostatnim czasie można zauważyć rosnącą popularność gier typu Fantasy Champions League, czy Fantasy Premier League, z której korzysta już ponad 6 milionów użytkowników. Dzięki nim możemy poczuć się tak, jakbyśmy sami byli częścią emocjonujących rozgrywek piłkarskich. Na wstępie dostajemy umowny budżet, którym staramy się odpowiednio zarządzać. W oparciu o niego kompletujemy fikcyjny skład swojej drużyny. To od nas zależy decyzja, który z zawodników pojawi się w danym meczu, a kto będzie musiał grzać ławkę rezerwowych.  

W zależności od tego, jak wybrani przez nas piłkarze zaprezentują się w realnym meczu i ile strzelą bramek, otrzymujemy określoną liczbę punktów. Na naszych barkach spoczywają więc transfery zawodników, ustalenie odpowiedniej strategii oraz umiejętne rozdysponowanie budżetu. Zasady tych gier są z pozoru proste, jednak, aby faktycznie osiągać w nich dobre rezultaty trzeba wykazać się futbolowym zmysłem, a przede wszystkim zdolnościami analitycznymi. Niektóre osoby poza swoimi skrupulatnymi analizami sprawdzają również wcześniej kursy bukmacherskie na strzelców i weryfikują, czy pokrywają się one ich przypuszczeniami.

Aplikacje dla fanów futbolu

Specjalne udogodnienia dla osób korzystających z telefonów lub tabletów to dziś niemal codzienność również w świecie sportu. Współcześni kibice bardzo cenią sobie wszelkie rozwiązania mobilne, które umożliwiają im stały dostęp do najważniejszych futbolowych informacji. Tu pomocne mogą się okazać wszelkie aplikacje typu Flashscore czy LiveScore, dzięki którym w każdej chwili można przejrzeć najnowsze wiadomości na temat ulubionych drużyn,  zawodników i transferów oraz zapoznać się z analizami specjalistów, czy przebiegiem poszczególnych rozgrywek. W wielu z nich to użytkownicy sami mogą dokonać wyboru, jakie mecze, czy ligi interesują ich w największym stopniu. Także legalni bukmacherzy, jak np. STS oferują swoje aplikacje mobilne, dzięki którym można m.in. śledzić wyniki wydarzeń live i sprawdzić statystyki. Wszystkie te rozwiązania sprawiają, że użytkownicy mogą być na bieżąco z tym, co się dzieje na boisku i mają pewność, że nie przegapią żadnego gola.

Udział w nielegalnych grach hazardowych jest karany. STS S.A. (dawniej Star-Typ Sport Zakłady Wzajemne Spółka z o.o.) posiada zezwolenie wydane przez Ministra ds. Finansów Publicznych na urządzanie zakładów wzajemnych. Hazard związany jest z ryzykiem.

Fot. Lorenzo Cafaro/Pixabay

Kontynuuj czytanie

Sport

Plan treningowy w domu – jak go ułożyć?

Na co zwrócić uwagę przy układaniu domowego planu treningowego? Oto porcja ważnych informacji.

Kamil Michaluk

Opublikowany

w dniu

Efektowne wyrzeźbienie sylwetki dzięki ćwiczeniom na siłowni stało się celem wielu osób, które dopiero zaczynają przygodę z tym rodzajem sportu. Często początki są ciężkie. Żeby się nie zniechęcić, warto sięgnąć po plan treningowy w domu. Jak go ułożyć, żeby był skuteczny? Od czego zacząć?

Czym charakteryzuje się trening w domu?

Przede wszystkim wymaga odpowiednio dużego samozaparcia – w tym przypadku nie będzie na nas działała stymulująco obecność na sali innych ćwiczących. Do wszystkiego trzeba dojść samemu i wyrobić sobie odpowiednią regularność. Formalnie jest to przede wszystkim forma treningu siłowego dla osób, które są w tym nowe, chociaż warto dbać o różnorodność zajęć. Wykorzystuje się w nich te ćwiczenia, które są możliwe bez zastosowania wysoce specjalistycznego sprzętu, który znajduje się na siłowni. 

Jak ułożyć plan treningowy?

Przede wszystkim nie chodzi o ułożenie specjalistycznego i rygorystycznego programu ćwiczeń, który byłby właściwy dla profesjonalnego treningu sportowego zawodowców. Stąd też przeświadczenie, że przy nieco luźniejszym podejściu co do jego trwania i intensywności, można to zrobić samemu.

Czas, czyli podstawowa kwestia w treningu domowym

Ułożenie planu treningowego trzeba zacząć od uczciwego określenia tego, ile czasu można poświęcać na wykonywanie ćwiczeń. Należy zastanowić się przede wszystkim nad możliwą liczbą treningów podczas jednego tygodnia i czasem ich trwania. Ustala się także to, w jakie dni można ćwiczyć. Rada w tym przypadku jest taka, że lepiej jest nakreślić sobie mniej ambitny plan i go przestrzegać, niż często zaniedbywać wymagający zestaw ćwiczeń. Szczere podejście jest najważniejsze – przecież to właśnie w domu ćwiczymy przede wszystkim dla siebie. 

Fraser Wilson – 10 MIN BODYWEIGHT WORKOUT

Podstawowe zasady układania planu

Przyjmuje się, że osoby początkujące powinny ćwiczyć przynajmniej dwa razy w tygodniu. Obciążenie zwiększa się stopniowo. Jednak treningi nie powinny być częstsze, niż pięć razy podczas tygodnia. Jest to jednak opcja dla osób o szczególnie wysokich wymaganiach co do treningu. Przeciętnie już trzykrotny trening jest w stanie spełnić pokładane w nim nadzieje. Dni wolne również są istotne – to czas na regenerację organizmu. Nie warto jednak robić więcej, niż dwóch dni przerwy pomiędzy dniami z ćwiczeniami. Czas wysiłku podczas doby nie musi być jasno sprecyzowany – ćwiczymy wtedy, gdy mamy na to czas. 

Jak rozkładać akcenty w planie treningowym w domu? 

Treningi należy różnicować co do ich intensywności. Dobieramy też różne rodzaje wysiłku. Przyjmując, że ćwiczymy trzy razy w tygodniu, powinniśmy postawić na jeden trening wzmacniający, jeden długi o przeciętnym poziomie intensywności i jeden krótki, ale o zwiększonej intensywności. Po ostatnim warto przynajmniej przez jeden dzień się regenerować lub zrobić znacząco lżejsze zajęcia. Największą intensywność treningu powinniśmy osiągać w środku tygodnia.   

Zróżnicowanie treningu

Powinniśmy dbać o to, żeby nie robić powtarzalnych ćwiczeń i różnicować wysiłek. Często da się łączyć różne rodzaje treningu, ale pamiętając o tym, by nie były to wyłącznie ciężkie ćwiczenia o dużej intensywności. Plan treningowy powinien być układany przynajmniej z myślą o okresie od 5 do 8 tygodni. 

Przykłady ćwiczeń przydatnych w domowym planie treningowym

W trakcie ćwiczeń w domu można wykorzystać różne rodzaje ćwiczeń, które nie wymagają posiadania skomplikowanego oprzyrządowania. Ich ilość dobrze jest dopasować do własnych możliwości i stopniowo zwiększać – przydatna może być konsultacja z trenerem lub osobą, która stale ćwiczy. Oto przykłady ćwiczeń, które powinno się wziąć pod uwagę:

  • podciągnięcia na stole – ćwiczymy ramiona, barki i klatkę piersiową – seria po 8 powtórzeń,
  • pompki klasyczne – 10 powtórzeń,
  • przysiady z rękami za głową – 20 powtórzeń,
  • pajacyki – cykl trwający przez 30 sekund,
  • brzuszki – 20 powtórzeń,
  • przysiady – 15 powtórzeń,
  • wąskie pompki na triceps – 8 powtórzeń,
  • martwy ciąg na jednej nodze – 10 powtórzeń (każda noga),
  • bieg bokserski – 30 sekund.

Fot. Gordon Cowie/Unsplash

Kontynuuj czytanie

Popularne