Odpowiedz na te 5 pytań, zanim zlecisz projekt strony internetowej

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Chcesz zlecić stworzenie strony internetowej? Nie działasz jednak na co dzień w branży marketingu internetowego i nie wiesz, nad czym warto się zastanowić, zanim zamówi się kreację witryny? W poniższym artykule przedstawiamy podstawowe pytania dotyczące tworzenia profesjonalnego miejsca w internecie. Przeczytaj artykuł i przemyśl poruszone kwestie!

1. Jaki jest cel strony?

Jednym z wielu pytań, które musisz sobie zadać, zanim zatelefonujesz lub wyślesz maila do firmy tworzącej witryny internetowe, jest pytanie o przeznaczenie strony. Dzięki znajomości celu  specjaliści tak zaprojektują miejsce w internecie, by w pełni realizowało ono Twoje (i odwiedzających) potrzeby i nie zawierało zbędnych, zakłócających odbiór elementów. Jakie zadanie postawić przed swoją witryną? Może to być:

Sprzedaż produktów lub usług.

Dzielenie się wiedzą i budowa wizerunku eksperta.

Tworzenie społeczności zainteresowanej daną tematyką.

Oczywiście kreacja wizerunku eksperta i gromadzenie wokół swoich działań społeczności mogą też stanowić pośrednie cele strony internetowej – takie, które przybliżają Cię do najważniejszego celu, jakim jest sprzedaż. 

2. Kto należy do Twojej grupy docelowej?

Przed zleceniem projektu strony opisz również swoją osoby, do których będziesz kierować wszystkie komunikaty w witrynie. W ten sposób umożliwisz dopasowanie wszystkich elementów strony do oczekiwań i gustu grupy potencjalnie zainteresowanej Twoją ofertą. Odpowiedz na pytania odnoszące się do wieku, płci, poziomu wykształcenia, miejsca zamieszkania, statusu społecznego, zainteresowań i potrzeb potencjalnych konsumentów. Dzięki znajomości grupy docelowej specjalista będzie w stanie zaprojektować skuteczną, czyli spełniającą stawiane przed nią cele, witrynę.

3. Jakim budżetem dysponujesz?

Zanim zainspirują Cię design i funkcjonalności jakiejś strony internetowej i zlecisz wykonanie podobnej witryny specjaliście lub agencji, określ ramy budżetu. Wpłynie on znacząco na wybór konkretnych rozwiązań i dodatkowych funkcji. Dokładna wizja budżetu oznacza większy spokój zarówno podczas planowania działań, jak i ich realizacji. Dzięki niej łatwiej zaplanujesz prace i unikniesz frustracji związanych z opóźnieniami podczas prac nad projektem.

4. Jakie są Twoje wymagania techniczne?

Sprecyzuj również swoje wymagania techniczne. Nie musisz określać od razu wszystkich rozwiązań, jakich będzie potrzebowała Twoja witryna. Możesz poprosić o dookreślenie ich przez specjalistę, który dzięki swojemu doświadczeniu będzie w stanie podpowiedzieć, jakiego rodzaju funkcje prawdopodobnie sprawdzą się w Twoim przypadku. Do wymagań technicznych należą na przykład takie kwestie jak:

integracja z systemami płatności,

połączenie z innymi systemami, na przykład systemem zarządzania treścią, CRM,

wdrożenie certyfikatu SSL, zabezpieczeń przed atakami typu DDoS,

dostępność strony dla osób z niepełnosprawnościami,

wymagania odnośnie do skalowalności witryny w przypadku obsługi dużej liczby użytkowników,

wsparcie dla różnych przeglądarek i urządzeń.

Fot.: picjumbo.com/pexels.com

5. Jak ma wyglądać Twoja strona?

Zastanów się też nad tym, jakie projekty stron Ci się podobają i najbardziej pasują pod względem wizualnym do celu Twojej witryny i gustu potencjalnych klientów. Poszukaj projektów witryn, które przyciągają Twoją uwagę i są intuicyjne podczas przeglądania. Przemyśl, jakie elementy w danym projekcie zadecydowały o tym, że przypadł Ci on do gustu. Zwróć uwagę na kolorystykę, typografię, układ strony, menu, i media, czyli zdjęcia, pliki audio i wideo. Pamiętaj, że strona powinna być nie tylko estetyczna, ale też funkcjonalna – potencjalny klient po jej odwiedzeniu powinien od razu wiedzieć, co może na niej zamówić. W przeciwnym razie szybko opuści witrynę i przejdzie na stronę konkurencji. Jeśli chcesz zlecić stworzenie strony internetowej w Lublinie, sprawdź ofertę agencji marketingowej IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe.

Zdjęcie główne: Fabian Wiktor/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Kiedy kibic staje się analitykiem, czyli o współczesnych fanach futbolu
Kiedy kibic staje się analitykiem, czyli o współczesnych fanach futbolu
Poznaj nowoczesne rozwiązania, z których korzystają fani piłki nożnej.
Jak dobrać idealne złote kolczyki do twojego stylu i typu urody?
Jak dobrać idealne złote kolczyki do twojego stylu i typu urody?
Zdobądź porady ekspertów na temat wybierania złotych kolczyków, które podkreślą twój niepowtarzalny styl i harmonizują z twoim typem urody. Dowiedz się, jak akcesoria mogą podkreślić twoją naturalną urodę.
Jak się zachowywać na spotkaniach biznesowych?
Jak się zachowywać na spotkaniach biznesowych?
Świadome kształtowanie relacji poprzez odpowiednią mimikę czy postawę to cenna umiejętność, którą warto wykorzystać w czasie spotkań biznesowych. Zobacz, na co zwrócić uwagę, aby zrobić dobre wrażenie!
Realizacja recepty online – o czym warto wiedzieć?
Realizacja recepty online – o czym warto wiedzieć?
Realizacja e-recepty online to prosty i szybki proces. Warto przy tym zaznaczyć, że nawet wystawienie recepty może odbyć się bez wizyty u lekarza, a elektroniczna wersja działa w sposób bardzo podobny do swojego papierowego odpowiednika.
Ostatnie wpisy
Polecamy