Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Oprócz akcesoriów, które są niezbędne dla naszego bezpieczeństwa, warto zwrócić uwagę na te, które uprzyjemnią jazdę, bez których trudno byłoby się obejść nie tylko podczas krótszych i dłuższych wycieczek rowerowych, ale także podczas codziennych podróży. Aby czerpać jeszcze większą przyjemność z jazdy na rowerze, jakie akcesoria warto kupić?
Dla tych, którzy chcą pokonywać długie dystanse na rowerze lub dla tych, którzy po prostu lubią jeździć dla przyjemności, sakwy rowerowe są niezbędnym elementem wyposażenia. Sakwy rowerowe umożliwiają przewożenie większej liczby przedmiotów i chronią je przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi.
Jeśli zastanawiasz się nad zakupem torby bikepackingowej, ważne jest, abyś wiedział, na jaką wyprawę się wybierasz. Jeśli wycieczka będzie trwała dłużej niż jeden dzień, powinniśmy wybrać torby, które są trwałe, wodoodporne i wystarczająco duże, aby pomieścić cały nasz sprzęt. Jaki jest najlepszy sposób na to, aby nasz bagaż nie zamókł?
Jeśli wybieramy się w dłuższą podróż, nasze sakwy powinny pomieścić 30 litrów. Warto używać trzech lub pięciu sakw – tylnych: lewej, prawej i środkowej oraz przednich: lewej i prawej, aby nasza decyzja była jak najbardziej efektywna.
Na początku wystarczy jeden zestaw zamontowany na tylnym bagażniku. Jesteśmy przygotowani zarówno na dłuższe wyprawy, kiedy możemy korzystać z całego zestawu, jak i krótsze podmiejskie podróże, kiedy możemy korzystać tylko ze środkowej sakwy mocowanej do bagażnika za pomocą ekspandera.
W przypadku sakw miejskich sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Oferują one szerszy wybór materiałów i wzorów, a także więcej dodatkowych przegródek i kieszeni.
Kolejnym podstawowym elementem kompletnego zestawu którym jest akcesoria rowerowe jest pompka rowerowa. Nie tylko dla własnej wygody; warto mieć ją pod ręką nawet na krótkiej wycieczce.
Pompka może być również przydatnym narzędziem w domu, gdy rower czeka przez dłuższy czas przed rozpoczęciem sezonu. Do wyboru jest wiele rodzajów pompek. Najbardziej podstawową opcją jest klasyczna pompka ręczna, która może zmieścić się w każdym plecaku lub kieszeni kurtki. Innym rodzajem jest pompka na dwutlenek węgla, która wygląda jak zwykła pompka ręczna.
Usuwamy ciśnienie z naboju ze sprężonym gazem. W krótkim czasie dętka jest wypełniona powietrzem. Można również zakupić pompkę stacjonarną. Mimo jej braku, znacznie ułatwi ona pompowanie dętek w domu, ponieważ zazwyczaj jest wyposażona w zintegrowany manometr.
Jeśli chodzi o pompki, musimy wziąć pod uwagę rodzaj wentyla w dętce. Podczas gdy większość pompek jest kompatybilna z wieloma różnymi zaworami, możemy natknąć się na taką, która pasuje tylko do wentyli Schradera (samochodowych), np. Presta, który jest francuskim zaworem często używanym w rowerach szosowych i trekkingowych.
Przez lata kask rowerowy wywoływał wiele dyskusji, stale gromadząc swoich zwolenników i przeciwników. Wiele osób odpowie, że warto jeździć w kasku, ponieważ nie uchroni nas on przed najcięższymi obrażeniami w razie poważnego wypadku. Inni uważają, że jest on zbędny, ponieważ nie uchroni nas przed katastrofalnymi obrażeniami w przypadku niespodziewanego wypadku.
Przyczyna debaty na temat tego, czy jeździć w kasku, czy nie, jest podobna do tej, która dotyczy wożenia gaśnicy w samochodzie czy stosowania poduszek powietrznych. Wszystkie rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa mają swoje logiczne podstawy, a opór przed jazdą w kasku ma jedynie podłoże kulturowe, a czasem społeczne.
Przy wyborze odpowiedniego kasku należy wziąć pod uwagę wiele zmiennych, bo wybór jest bardzo szeroki.
Kask rowerowy to tylko jeden z elementów ogólnego stroju rowerzysty. Odpowiednia odzież, w tym bielizna termoaktywna i długie spodnie ze specjalistyczną warstwą spodnią, rękawiczki chroniące dłonie przed upadkiem, ochraniacze na kolana i łokcie, a nawet odpowiednie buty ze sztywną podeszwą umożliwiającą jazdę na pedałach bez zatrzasków, zapewnią komfort na drodze
Pod względem kolorystycznym, wzorniczym, funkcjonalnym, a także cenowym jest w czym wybierać. Najdroższe elementy stroju rowerzysty mogą kosztować ponad dwa tysiące złotych, ale najważniejsze jest poszukiwanie tych akcesoriów, które rzeczywiście poprawią komfort naszej jazdy, nie nadwyrężając przy tym banku.
Zdj. główne: materiał od klienta