Connect with us

Kariera i rozwój

Z czym wiąże się prowadzenie sklepu online?

Zastanawiasz się nad założeniem sklepu internetowego? Zobacz, z czym wiąże się prowadzenie takiej działalności.

Aleksandra Nowak

Opublikowany

w dniu

Potrzebujesz 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Sklep online to nowoczesna alternatywa dla zakładania stacjonarnego biznesu. Jest to jednak przedsiębiorstwo jak każde inne, wymaga ono sporych inwestycji, wynajęcia odpowiednich lokali oraz mnóstwa czasu. Zobacz, na co musisz się przygotować, jeśli chcesz prowadzić sklep online. 

Opracowanie strategii sprzedaży i marketingu

By skutecznie prowadzić sklep internetowy, który będzie odpowiadał na potrzeby klientów i przynosił dochody, potrzebna jest dobrze opracowana strategia marketingowa. Musisz dokładnie obmyślić co chcesz sprzedawać, co wyróżni Cię na rynku oraz w jaki sposób dotrzesz do klienta. Nawet sklep z najlepszym asortymentem nie osiągnie sukcesu bez dobrej reklamy. Musisz także obrać grupę docelową dla swojego sklepu, zastanów się, kto kupuje produkty, które chcesz sprzedawać – kobiety czy mężczyźni, w jakim wieku, z jakiej klasy społecznej i wiele innych. Dzięki temu reklama będzie najskuteczniejsza. Sklepy branżowe najlepiej reklamować w miejscach związanych z właśnie tą branżą. Z kolei jeśli chodzi o produkty luksusowe, na przykład perfumy za kilkaset złotych czy drogie zegarki, próżno reklamować je na dworcach autobusowych czy w komunikacji miejskiej. Musisz dopasować formę oraz typ reklamy pod swoją grupę docelową. Zarówno opracowywanie strategii sprzedaży, jak i wiele innych usług oferuje https://x-coding.pl/ecommerce/. 

Fot. Andrea Piacquadio/Pexels

Wsparcie prawne

Nieznajomość prawa szkodzi – dowiesz się o tym zwłaszcza jako przedsiębiorca. Kiedy prowadzisz własną działalność internetową, jak na przykład sklep online, z pewnością będziesz potrzebować wsparcia prawnego. Musisz znać zarówno swoje prawa, jak i prawa klienta, wiedzieć co robić, kiedy pojawiają się problemy i jak je rozwiązywać. Podczas sprzedaży mogą zdarzyć się najróżniejsze rzeczy – klient może nie zapłacić za otrzymany produkt, zakupiona rzecz może do niego nie dotrzeć, mogą pojawić się komplikacje już po sprzedaży, lista jest bardzo długa. Na takie okoliczności przyda się nawiązanie współpracy z radcą prawnym, który będzie pomagał Ci w trudnych sytuacjach. Również samo prowadzenie przedsiębiorstwa wiąże się z różnymi prawnymi zobowiązaniami. Na ich temat więcej informacji może udzielić Ci na przykład kancelaria adwokacka Inowrocław.

Bezpieczeństwo i higiena pracy

To, że sprzedaż odbywa się internetowo, nie znaczy, że firma nie będzie zatrudniała pracowników stacjonarnie. Ktoś musi pakować paczki i obsługiwać magazyn, więc nie obędzie się bez szkolenia BHP. Przeprowadzenie takiego szkolenia jest niezbędne nie tylko prawnie, lecz także dla bezpieczeństwa pracowników w pracy. Na szczęście nie musisz wynajmować salki konferencyjnej i prosić wszystkich o dojazd w dalekie miejsce. Możesz bez przeszkód przeprowadzić szkolenie BHP online, co znacznie ułatwi życie wszystkim jego uczestnikom. Szkolenie online jest tak samo skuteczne i unormowane prawnie, jak stacjonarne, ale jest znacznie wygodniejsze i nie rodzi potrzeby organizowania dodatkowych spotkań. 

Prowadzenie firmy, a zwłaszcza sklepu internetowego to nie bułka z masłem. Poza oczywistymi sprawami, takimi jak zdobycie lub wyprodukowanie towaru i samo założenie sklepu, musisz pomyśleć także o szczegółach, które mogą zaważyć na funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Zapewnij swoim pracownikom jak najlepsze warunki pracy, a klientom jak najwyższą jakość towaru, wtedy sklep będzie miał naprawde duże szanse na odniesienie sukcesu na rynku!

Zdjęcie główne: Cottonbro/Pexels

Pasjonatka podróży, muzyki i dobrego jedzenia. Hobbystycznie śpiewa i gotuje. Każdą wolną chwilę spędza na spacerach i zabawie ze swoim psem - Pumbą.

Kliknij by skomentować

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kariera i rozwój

Jak przygotować się do poszukiwań pracy za granicą?

Przeczytaj, jak dobrze się przygotować do pracy za granicą i znaleźć satysfakcjonującą ofertę pracy.

Marta Marek

Opublikowany

w dniu

Przez

Wyjazd za granicę w celach zarobkowych to poważna decyzja i duża zmiana, do której należy się odpowiednio przygotować. Jeśli chcesz podjąć pracę za granicą, powinieneś dopełnić szereg formalności – przeczytaj, o czym należy pamiętać. 

Odbywanie kursów i szkoleń w języku obcym

Pracodawca może wymagać od kandydata odbycia szkoleń honorowanych międzynarodowo, przedstawienia referencji od poprzednich pracodawców czy certyfikatów poświadczających znajomość języków obcych. Jeśli planujesz pracę w sektorze gastronomii, sprawdź szkolenie gmp, które obejmuje podstawową wiedzę z zasad niezbędnych do zastosowania w lokalach gastronomicznych, hotelach, sklepach z żywnością czy aptekach, ale przede wszystkim w przedsiębiorstwach produkcyjnych z branż spożywczych. Szkolenie jest dostępne online, a po jego ukończeniu otrzymasz certyfikat zarówno w języku polskim, jak i angielskim.

Kursy językowe 

Nie każde stanowisko wymaga biegłego porozumiewania się w języku obcym, ale jest to ważne dla komfortu codziennego funkcjonowania za granicą. Warto rozwijać umiejętności lingwistyczne, aby móc starać się o lepszą pracę, nawiązywać nowe znajomości czy lepiej radzić sobie np. podczas wizyty u lekarza czy robiąc zakupy. 

Poszukiwanie oferty pracy – weryfikacja pracodawcy

Szukając pracy za granicą możesz skorzystać z ofert pracy sezonowej lub stałego zatrudnienia, dostępnych w Internecie. Warto obserwować zwłaszcza  programy stażowe, fora pracownicze oraz strony branżowe, które specjalizują się w interesującej Cię dziedzinie. W każdym przypadku dla bezpieczeństwa należy zweryfikować pracodawcę. Alternatywnym rozwiązaniem jest skorzystanie z opieki agencji pośrednictwa pracy, która zadba o stabilność i legalność zatrudnienia. Jeśli interesuje Cię wyjazd w celach zarobkowych do Holandii, sprawdź oferty pracy dostępne na: https://contrain.pl/panstwa/holandia/. Agencja pracy zapewnia bezpłatne badania lekarskie oraz inne świadczenia, związane bezpośrednio z podjętym przez Ciebie zatrudnieniem, a także pomaga na w znalezieniu zakwaterowania i przygotowuje do życia w obcym kraju.

Zakwaterowanie za granicą

Jeśli Twój pracodawca zapewnia zakwaterowanie, warto upewnić się, jakie oferuje warunki. Poszukiwanie zakwaterowania warto zacząć z dużym wyprzedzeniem przed rozpoczęciem pracy. W wydatkach warto uwzględnić także koszty przyjazdu i powrotu do Polski, koszty opieki medycznej czy tłumaczenia dyplomów i certyfikatów czy nostryfikacji dyplomów. Osoby, które są ubezpieczone w NFZ, powinny wyrobić kartę EKUZ (Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego). Jeśli planujesz pracę za granicą, to na początek należy mieć środki własne, które umożliwią utrzymanie się na czas ok. 2-3 miesięcy. 

Zdjęcie główne: pexels.com/EKATERINA BOLOVTSOVA

Kontynuuj czytanie

Kariera i rozwój

Podcasty o biznesie, które warto znać

Istnieje wiele podcastów o biznesie, w których prowadzący i ich goście dzielą się tajemnicą sukcesu. Włącz podcast w drodze do pracy czy na spotkanie z klientem i naucz się czerpać z doświadczeń innych!

Justyna Jarmułowicz

Opublikowany

w dniu

Austin Distel/unsplash.com

Choć ciężko nauczyć się sztuki zarządzania poprzez słuchanie, warto czasem wspomóc się doświadczeniem i refleksjami bardziej doświadczonych niż Ty biznesmenów. Czasem jedno trafne zdanie potrafi zmienić punkt widzenia na jakąś sprawę i zaowocować nowymi pomysłami. Oto garść podcastów o biznesie, których warto posłuchać, by zmienić w swojej firmie coś na lepsze!

Mała Wielka Firma – Marek Jankowski

W każdy poniedziałek pan Marek Jankowski dzieli się słuchaczami wiedzą na temat prowadzenia firmy i rozwiązywania problemów, które być może często spędzają Ci sen z powiek. Jeśli chcesz skuteczniej pozyskiwać klientów, wzmocnić swój wizerunek i dodać energii własnej firmie, zacznij słuchać Małej Wielkiej Firmy. Zaletą podcastu jest to, że każdy odcinek zapoznaje Cię z nową dziedziną z zakresu prowadzenia biznesu, a na antenę zapraszani są różni analitycy i eksperci.

Prawo dla biznesu – Piotr Kantorowski

Prowadząc biznes, zapewne nie raz przyszło Ci się zmierzyć z jakimiś zagwozdkami prawnymi. Przepisy często bywają zawiłe, a ich interpretacja w odniesieniu do Twojej firmy nie zawsze jest rzeczą oczywistą. Aby nie utknąć w meandrach prawa, posłuchaj czasem kogoś, kto ma w tej materii doświadczenie. Nie czekaj, aż problem rozrośnie się do monstrualnych rozmiarów, lecz rozwiązuj je, jak tylko się pojawią.

Zarabiam w biznesie – Adam Grzesik

Jeśli czujesz, że Twój biznes utknął w martwym punkcie, posłuchaj Adama Grzesika, który chętnie dzieli się wiedzą z zakresu sprzedaży, finansów i pozyskiwania klientów. Adam jest osobą bardzo konkretną, dlatego jeśli nie lubisz lania wody, posłuchaj Grzesika i naucz się zarabiać dużo więcej we własnej firmie!

Przygody przedsiębiorców – Adrian Gorzycki i Bartosz Kolanek

Biznes jako niesamowita przygoda? To możliwe! Przygody przedsiębiorców to podcast, w którym biznes maluje się jako przygoda, pełna niebezpieczeństw, ale też skarbów. Zaletą audycji jest to, że na antenę zapraszani są nie tylko goście działający w sferze online, ale też osoby prowadzące tradycyjne przedsiębiorstwa.

5 zmysłów w biznesie – Adam Dobrzyński

Ten podcast o ciekawie brzmiącej nazwie nauczy Cię skutecznych strategii marketingowych i sprzedażowych bazujących na zmysłach i emocjach kupujących. Prowadzący rozwija też zagadnienia z zakresu rozwoju osobistego i sprzedaży talentów, dlatego jeśli czujesz, że tkwi w Tobie potencjał, którego nie potrafisz z siebie wydobyć, posłuchaj Adama Dobrzyńskiego i nabierz wiatru w żagle!

Dzień dobry podatki – Michał Wilk

Choć tematu podatków unikasz jak ognia, z tym zagadnieniem też się trzeba rozprawić. Od płacenia nie uciekniesz, a my podpowiadamy, jaki podcast naświetli Ci nieco zawiłości polskiego prawa podatkowego. Z tym prowadzącym przybędzie Ci wiedzy, a wyliczanie składek stanie się dużo łatwiejsze.

The Pitch

I na koniec podcast prowadzony w języku angielskim. Na antenie The Pitch prawdziwi startupowcy spotykają się z prawdziwymi inwestorami. Jeśli pomysł i prototyp produktu są chwytliwe, startupowcy otrzymują wsparcie inwestorów, jeśli nie – wiedzą, w którym kierunku rozwijać swój produkt. Podcast pomaga zrozumieć, co się dzieje w głowach inwestorów i jak rozwijać produkty, by ich zainteresować.

Zdj. główne: Austin Distel/unsplash.com

Kontynuuj czytanie

Kariera i rozwój

Reklamowe gadżety dla pracowników

Poznaj nasze sprawdzone propozycje na gadżety reklamowe dla Twoich pracowników, które z pewnością trafią w ich gust.

Aleksandra Michaliszyn

Opublikowany

w dniu

Gadżety reklamowe to doskonały sposób na okazanie wdzięczności swoim pracownikom oraz docenienie ich pracy włożonej w rozwój firmy. Jest to mały gest, który spowoduje uśmiech, a dodatkowo zbuduje większe zaufanie do brandu. Jakie więc gadżety reklamowe warto wybrać? Przedstawiamy najnowsze trendy!

Upominek wywierający emocje

Zastanawiając się, jaki upominek wręczyć swoim pracownikom, należy wziąć pod uwagę złotą zasadę – musi wzbudzać on pozytywne emocje. Jest to niezwykle ważne, ponieważ to właśnie wtedy pracownik poczuje się w pełni doceniony. Pamiętaj także, że gadżety reklamowe to też idealna promocja Twojej marki wśród potencjalnych klientów. Postaraj się więc poznać dobrze potrzeby i zainteresowania pracowników, aby wybrać idealny prezent dla nich.  

Jak jednak wybrać taki gadżet dopasowany do indywidualnych potrzeb? Przede wszystkim pokaż, że jako pracodawca szczerze interesujesz się swoim pracownikiem. Jeśli na przykład wiesz, że często chodzi na siłownie lub po prostu lubi dbać o swoją sylwetkę, to doskonałym pomysłem będą akcesoria takie jak mata do jogi, czy butelka na wodę, która przyda się podczas aktywności fizycznej. Jeśli zaś wiesz, że ktoś dużo podróżuje i często pracuje zdalnie, to strzałem w dziesiątkę będzie powerbank oraz etui na laptopa z logo firmy. Pomysłów jest naprawdę sporo, a każdy z nich zrealizujesz na https://fitchoice.eu/

Postaw na praktyczność

Warto także pamiętać, że upominki dla pracowników powinny być praktyczne. Nikt w końcu nie lubi dostać od pracodawcy kolejnego bibelota na biurko lub setnego kubka z logo firmy. Co więc zrobić w sytuacji, kiedy chcesz kupić gadżet dla kilku osób, lub kompletnie nie znasz pracownika, dla którego szukasz prezentu? Zadbaj o praktyczność i uniwersalność. W takich przypadkach najlepiej sprawdzą się eleganckie notesy i długopisy na zamówienie, płócienne torby, portfele oraz etui na okulary. 

Gadżet dopasowany do okoliczności

Należy również pamiętać, że gadżety reklamowe dla pracowników powinny być dopasowane do okoliczności. Oznacza to, że jeśli wręczasz gadżety nowemu pracownikowi, to postaraj się, aby było to coś, co pomoże mu na starcie w firmie. Jeśli natomiast wręczasz pracownikom gadżety bożonarodzeniowe, znajdź coś, co będzie oddawało świąteczny klimat. W taki sposób pokażesz pracownikom, że rzeczywiście wręczasz im prezent od serca, a nie generyczny upominek z logo.

Zdjęcie główne: pexels.com/Andrea Piacquadio

Kontynuuj czytanie

Popularne