Connect with us

Kariera i rozwój

Startup Heroes Meetup już w czwartek!

Zobacz, jak zrobić pierwszy krok do założenia własnego biznesu.

Weronika Misiuk

Opublikowany

w dniu

Potrzebujesz 2 min. aby przeczytać ten wpis

Myślisz o założeniu własnego biznesu? Zastanawiasz się skąd pozyskać środki na swoją działalność? Weź udział w inspirujących prelekcjach dla przedsiębiorców w formie online.

Startup Heroes Meetup odbędzie się 15 kwietnia o godz. 18.00. To wydarzenie organizowane z myślą o osobach, które planują założenie własnej firmy. Dzięki licznym, merytorycznym prelekcjom z ekspertami będą mogli zdobyć dawkę solidnej wiedzy i inspiracji dotyczących prowadzenia biznesu. Spotkanie będzie również okazją, aby dowiedzieć się jak działa program Platformy Startowej Startup Heroes i skąd pozyskiwać fundusze na rozwój swojej działalności.

Inspirujące debaty i prelekcje

Swoją wiedzą i doświadczeniem biznesowym podzielą się z uczestnikami m.in. Paweł Maj, ekspert VC, Aleksander Majchrzak, prezes zarządu spółek z grupy Wealthon oraz Tomasz Karwowski, ekspert ds. finansowania, który realizował wiele projektów mających na celu rozwój przedsiębiorczości w Polsce we współpracy takimi z firmami jak Aviva, PKP i Lotos. Prowadzącym spotkanie i zarazem jednym z prelegentów będzie Michał Misztal, CEO Startup Academy, trener biznesu oraz wykładowca, który jest twórcą wielu programów edukacyjnych skierowanych do początkujących przedsiębiorców. Podczas swojego wystąpienia podpowie uczestnikom, jak pozyskać środki na realizację swoich biznesowych pomysłów i jakie korzyści daje udział w programie platform startowych.

Na wydarzenie obowiązuje wcześniejsza rejestracja za pośrednictwem strony internetowej.

Fot. Pixabay

Jest absolwentką dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz animacji kultury. Współpracowała m.in. z Grupą Wirtualna Polska oraz Grupą Eurozet. Posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu tekstów o tematyce lifestylowej.

Kliknij by skomentować

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kariera i rozwój

Forbes opublikował listę najbogatszych ludzi świata. Wśród nich są polscy biznesmeni

Kto w tym roku znalazł się na szczycie prestiżowego zestawienia?

Weronika Misiuk

Opublikowany

w dniu

Jak co roku ranking magazynu Forbes wzbudza ogromne zainteresowanie. Kto w tym roku znalazł się w prestiżowym zestawieniu?

W tym roku grono najbogatszych ludzi na świeci powiększyło się o 600 nowych nazwisk. Pierwsze miejsce chyba nie jest dla nikogo zaskoczeniem, ponieważ należy do amerykańskiego przedsiębiorcy, założyciela Amazona – Jeffa Bezosa, którego majątek wycenia się 177 miliardów dolarów. Tuż za nim uplasował się szef SpaceX, Elon Musk. Podium zamyka Bernard Arnault, właściciel francuskiego koncernu LVMH z majątkiem wynoszącym 150 miliardów dolarów. Bill Gates oraz założyciel Facebooka Mark Zuckerberg zajęli kolejno 4 i 5 miejsce w zestawieniu.

Polacy na liście najbogatszych

W tegorocznym zestawieniu magazynu Forbes pojawiło się również siedem polskich nazwisk. Spośród nich na szczycie nieprzerwanie od 2019 roku króluje przemysłowiec i inwestor Michał Sołowow, zajmując w ogólnym rankingu 727 miejsce. Na miejscu 831 z majątkiem szacowanym na 3,6 mld dolarów uplasował się Jerzy Starak, właściciel giganta farmaceutycznego – Polpharmy. Miejsce 956 należy z kolei do twórcy sieci spożywczej Dino – Tomasza Biernackiego. W czołówce najbogatszych Polaków znaleźli się również Zygmunt Solorz, Dominika Kulczyk, Rafał Brzoska oraz Zbigniew Juroszek z rodziną.

Fot. Franziska Krug/German Select/Getty Images

Kontynuuj czytanie

Kariera i rozwój

Bądź bezpieczny w sieci i nie daj się hakerom – szkolenie online

Jsk unikać zagrożeń w sieci? Darmowy webinar podpowie ci, jak uchronić się przed atakami hakerskimi.

Weronika Misiuk

Opublikowany

w dniu

Weź udział w darmowym webinarze i dowiedz się, jak skuteczniej chronić siebie i swoją firmę przed zagrożeniami w sieci.

Organizatorem szkolenia jest Polska Fundacja Przedsiębiorczości, która kieruje je przede wszystkim do właścicieli firm, jak i osób mających w planach założenie własnej działalności. W czasie webinarium uczestnicy będą mogli dowiedzieć się, jak bezpiecznie korzystać z komputera zarówno w domu, jak i w czasie pracy, aby zmniejszyć ryzyko niepożądanych działań ze strony hakerów.

Fot. Nordwood Themes/Unsplash

Program szkolenia

Szkolenie będzie składało się z dwóch modułów. Pierwszy z nich zostanie poświęcony podstawowym zasadom bezpieczeństwa w sieci i higienie komputerowej. Podczas niego prowadzący opowiedzą również o najsłynniejszych atakach hakerskich. Drugi moduł będzie z kolei poruszał kwestie bezpiecznej pracy zdalnej oraz korzystania z sieci publicznej. Szkolenie odbędzie się w czwartek 25 lutego w formie online przy użyciu platformy Zoom. Na każdy z osobnych modułów obowiązują wcześniejsze zapisy na stronie internetowej organizatora.

Fot. Olia Danilevich/Pexels

Kontynuuj czytanie

Kariera i rozwój

Myslisz o założeniu własnej firmy? Dobry biznesplan to podstawa!

Zakładasz firmę i potrzebujesz wsparcia finansowego? Prowadzisz działalność od dłuższego czasu i szukasz inwestora? Sprawdź, jak krok po kroku przygotować profesjonalny biznesplan!

Justyna Dereń

Opublikowany

w dniu

Dobry biznesplan przeprowadzi Cię przez każdy etap zakładania firmy i prowadzenia jej. Zachęca do przemyślenia różnych kwestii związanych z zarządzaniem działalnością. Pomaga również w uzyskaniu finansowania i pozyskiwaniu nowych partnerów biznesowych. Inwestorzy chcą mieć pewność, że Twoja firma jest dochodowa. Sprawdź, jak przygotować biznesplan!

Streszczenie

To zwięzłe podsumowanie, które należy ująć na 1–2 stronach. Może zawierać spis treści, historię firmy, szanse na rynku, przewagę konkurencyjną i najważniejsze informacje finansowe. Warto napisać je na końcu, by wyłuszczyć najważniejsze dane na temat działalności. Streszczenie powinno odpowiadać na dwa podstawowe pytania: czym zajmuje się Twoja firma i dlaczego odniesie sukces. Postaraj się w nim krótko opisać Twoją misję, zamieścić informacje o zespole kierowniczym, pracownikach i lokalizacji działalności. 

Opis i struktura firmy

W tym miejscu wyjaśniasz, dlaczego prowadzisz firmę i co oferujesz. Jeśli sprzedajesz produkty, opisz proces produkcji, dostępność materiałów, sposób obsługi zapasów i realizacji, a także inne szczegóły operacyjne. A może świadczysz usługi? W takim razie opisz je i przedstaw powody, dla których klienci mieliby z nich korzystać. Uwzględnij relacje strategiczne, kwestie administracyjne, wartość intelektualną, wydatki i strukturę prawną firmy. Opisz szczegółowo problemy, które zamierzasz rozwiązać. Bądź konkretny. Wyjaśnij, w czym tkwi Twoja przewaga konkurencyjna. Zatrudniasz ekspertów? Znalazłeś idealną lokalizację dla swojej działalności? 

Fot. Mikael Blomkvist/Pexels

Badania rynku i strategia

Pokaż, jak wygląda sytuacja na rynku. Wiele danych możesz przedstawić w formie wykresów i diagramów. Zdefiniuj grupę docelową. Napisz, czy swoją ofertę kierujesz do klientów indywidualnych, czy do firm. Omów strategię marketingową, w tym prognozy sprzedaży, terminy i kamienie milowe, reklamy, public relations. Opisz, jak wygląda Twoja pozycja na tle konkurencji. Jeśli nie możesz przeprowadzić dogłębnych badań rynku, poproś o referencje dotychczasowych klientów. Przeanalizuj mocne i słabe strony swoich bezpośrednich i pośrednich konkurentów.

Podczas przeprowadzania badania rynku zwróć uwagę na nisze i trendy. Co robią odnoszące sukcesy konkurencyjne firmy? Dlaczego to działa? Czy możesz zrobić coś lepiej? Nadszedł czas, aby odpowiedzieć na te pytania.

Zespół zarządzający

Przedstaw stosowne, zwięzłe informacje o wszystkich kluczowych podmiotach zaangażowanych w Twoją firmę. Opisz wykształcenie i doświadczenie kadry kierowniczej i menadżerów. Wyjaśnij, w jaki sposób ich wiedza pomoże Ci osiągnąć Twoje cele biznesowe. Inwestorzy muszą ocenić ryzyko. Zazwyczaj zespół zarządzający z dużym doświadczeniem zwiększa szanse na pozyskanie partnera biznesowego.

Opisz strukturę prawną swojej firmy. Określ, czy zamierzasz prowadzić jednoosobową działalność gospodarczą, czy spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, jawną, cywilną, akcyjną lub komandytowo-akcyjną. Przygotuj strukturę organizacyjną, by określić kto i za co odpowiada w Twojej firmie. 

Plan finansowy

Uwzględnij wszystkie informacje finansowe, od kosztów początkowych po bilanse. Ta część biznesplanu powinna zawierać: kwotę niezbędną do rozpoczęcia lub utrzymania działalności, kwotę potrzebną w ciągu najbliższych dwóch, trzech, a nawet pięciu lat, plany wykorzystania funduszy, przewidywaną potrzebę dodatkowego finansowania, bieżące wydatki, w tym wynagrodzenia, ubezpieczenie, kampanie marketingowe.

Projekcje finansowe

Uzupełnij swój biznesplan prognozami finansowymi. Twoim celem jest przekonanie czytelnika, że firma jest stabilna i osiągnie sukces. Jeśli prowadzisz ją od jakiegoś czasu, dołącz bilans przychodów i rozchodów. Jeżeli masz jakieś zabezpieczenie pod ewentualną pożyczkę, pamiętaj, by podać je właśnie teraz. Przedstaw perspektywy finansowe na najbliższe pięć lat. Warto tutaj uwzględnić rachunki dochodów, bilanse, zestawienia przepływów pieniężnych i budżety wydatków kapitałowych. Jeśli prowadzisz firmę od niedawna, bądź jeszcze bardziej skrupulatny. Z pomocą przychodzą prognozy kwartalne, a nawet miesięczne.

Fot. Free-Photos/Pixabay

Kontynuuj czytanie

Popularne