Connect with us

Kariera i rozwój

Nieopłacenie składki ubezpieczenia na życie – co wtedy?

Pakiet polisy na życie może mieć różną strukturę zależną od potrzeb klienta danego usługodawcy.

Avatar

Opublikowany

w dniu

Potrzebujesz 3 min. aby przeczytać ten wpis
Sharon McCutcheon/unsplash.com

Pakiet polisy na życie może mieć różną strukturę zależną od potrzeb klienta danego usługodawcy. W zależności od formy umowy służy ona wyłącznie zabezpieczeniu finansowemu osób pozostających na utrzymaniu ubezpieczającego w przypadku jego śmierci lub dodatkowo do gromadzenia kapitału, lub jako ubezpieczenie rentowe dla samego ubezpieczającego. Jak widać, opcji jest wiele, a sama polisa jest ważnym zobowiązaniem. Co się stanie, jeżeli zapomni się opłacić miesięczną składkę za ubezpieczenie na życie?

Termin płacenia składki – ubezpieczyciele preferują różne zasady

Termin płacenia składki ubezpieczenia na życie może się różnić w zależności od tego, jaki usługodawca zapewnia polisę. Największą konsekwencją związaną z niepłaceniem składki na ubezpieczenie na życie jest po prostu dezaktywacja całego pakietu – stracenie ochrony. Dlatego warto się dowiedzieć, jakie granice wyznaczają najpopularniejsi usługodawcy na rynku, tacy jak PZU, Allianz i AVIVA.

Różne terminy płatności składek za ubezpieczenie na życie – co warto wiedzieć?

W przypadku PZU ubezpieczyciel zobowiązuje swojego klienta do tego, aby w ciągu 30 dni uregulował opłatę. Jeżeli chodzi o Allianz, to ten usługodawca przewiduje 30-dniowy okres na prolongatę ubezpieczenia, czyli odroczenie płatności. Dopiero po tym czasie następuje utrata ochrony. 

Jednak warto zauważyć, że w tym przypadku w okresie do 90 dni od momentu, kiedy powinna być opłacona pierwsza składka na ubezpieczenie na życie, klient może wznowić ochronę przez uregulowanie zaległości. Ostatnim usługodawcą jest AVIVA. Ten ubezpieczyciel przewiduje 2-miesięczny okres na prolongatę ubezpieczenia. Po upływie tego czasu klient, który nie wywiąże się z założeń umowy, otrzymuje wezwanie – jeżeli nie ureguluje płatności do 7 dni, następuje utrata ochrony. Jak widać, wielu ubezpieczycieli podchodzi do nieopłacania składek różnie, dlatego warto zapoznać się z zapisami umowy ubezpieczeniowej. 

Konsekwencje w zależności od rodzaju umowy ubezpieczenia na życie

W przypadku nieopłacenia składki ubezpieczenia na życie klient będzie musiał wypełnić zapis w umowie dotyczący tego zdarzenia. Szczegóły będą prawdopodobnie różnić się w zależności od tego, jaki rodzaj umowy ubezpieczenia na życie podpisała dana osoba. Warto dowiedzieć się, co dzieje się w dwóch najczęściej wybieranych opcjach – polisy grupowej i indywidualnej. 

Warto zauważyć, że za nieopłacenie składki polisy grupowej odpowiada pracodawca, a sama opłata jest odprowadzana z wynagrodzenia klienta. Działa tutaj standardowa zasada, dotycząca zazwyczaj okresu o długości 30 dni – właściciel przedsiębiorstwa może uregulować należność wraz z kolejnym miesiącem. Jeżeli to się nie stanie, umowa z ubezpieczycielem przestanie obowiązywać. W przypadku polisy indywidualnej klient, który nie opłaci składki, przestaje być obejmowany założeniami danej polisy. 

Gdzie znaleźć dobrego ubezpieczyciela?

Przed wybraniem konkretnej oferty, warto mieć porównanie. Mogą do tego posłużyć specjalne zestawienia, w których porównywane są oferty najpopularniejszych ubezpieczycieli, oferujących jednocześnie najlepsze warunki ubezpieczenia na życie na rynku. Są dostępne na przykład na portalu https://www.rankingubezpieczennazycie.pl


Jeżeli przedstawione informacje nie są wystarczające, aby zaspokoić ciekawość potencjalnego klienta, warto zebrać obszerniejszy zestaw odpowiedzi w kontekście nieopłaconych składek za ubezpieczenie na życie. Można je znaleźć pod adresem https://www.rankingubezpieczennazycie.pl/b/nieoplacenie-skladki-ubezpieczenia-na-zycie-co-wtedy/116.html.

Zdjęcie główne: Sharon McCutcheon/unsplash.com

Kliknij by skomentować

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kariera i rozwój

Własne studio EMS – co warto wiedzieć?

Szukasz pomysłu na biznes? Chcesz bezpiecznie ulokować kapitał? Marzysz o własnej siłowni? Jeśli chociaż raz pomyślałeś „tak”, mamy coś idealnego dla Ciebie!

Magdalena Gawior

Opublikowany

w dniu

EMS, czyli Electrical Muscle Stimulation, to innowacyjny system wspierający aktywność fizyczną i opierający się na elektronicznej stymulacji mięśni. Doskonale uzupełnia treningi wyczynowe, codziennie treningi sportowców a także pracę fizjoterapeutów podczas rehabilitacji pacjentów. A teraz może stać się również Twoim pomysłem na biznes!

Franczyza EMS

Jeżeli od zawsze marzyłeś o własnej siłowni lub studiu sportowym, franczyza EMS może być właśnie dla Ciebie. Ten model gwarantuje Ci proste wejście na rynek z niskim wkładem własnym – nawet od 30 000 złotych. Decydując się na podjęcie takiej współpracy, zyskujesz nie tylko lokal, działalność i pomysł na biznes, ale również profesjonalną pomoc w postaci doradztwa w wyborze sprzętu, udostępnienia materiałów marketingowych i wiedzy dotyczącej pozyskiwania klientów, uzyskania dofinansowania czy samych treningów EMS. Inwestowanie we franczyzy jest znacznie bezpieczniejsze niż otwieranie własnej działalności – zwłaszcza pod względem finansowym. Jeżeli taki bufor jest dla Ciebie ważny, nie wahaj się! Więcej informacji na temat franczyzy EMS znajdziesz tutaj: https://meonems.pl/franczyza/.

Dlaczego akurat trening EMS?

Kiedy otwierasz własną działalność, najważniejszym pytaniem, które sobie zadajesz, jest z pewnością: kto będzie Twoim klientem? I masz rację, bo to bardzo ważne pytanie. Klient jest najistotniejszych punktem planu na biznes, ponieważ to właśnie od niego zależy, czy Twój pomysł wejdzie w życie z pełnym impetem, czy też zniknie w natłoku innych ofert. Wybierając działalność sportową, decydujesz się na rozwiązanie przyszłościowe. Sport to przecież zdrowie – niezależnie od wieku, kultury czy wykonywanej pracy. W obecnych czasach wydaje się, że to hasło jest coraz popularniejsze, a siłownie i studia sportowe kwitną na każdej ulicy. To dobry znak dla nowych przedsiębiorców. Klienci są zainteresowani dbaniem o swoje zdrowie, a EMS oferuje Ci coś, czym wyróżnisz się spośród szeregu innych działalności. Jeśli jesteś zainteresowany otwarciem własnego biznesu, wykorzystującego potencjał treningów EMS, więcej dowiesz się tutaj: https://meonems.pl/baza-wiedzy/pomysl-na-biznes-do-100-tys-zl-otworz-wlasne-studio-ems/.

Pomysł, lokal, kadra

Know-how, studio i start biznesu to coś, co gwarantuje Ci franczyza EMS. Pozostaje kwestia kadry. Aby budować solidną markę, musisz zatrudnić profesjonalnych trenerów, którzy będą wiedzieli, jak postępować z systemem EMS i prowadzić treningi. Oczywiście, możesz nie trafić na takie osoby, ale na ten problem również istnieje rozwiązanie – szkolenia dla trenerów personalnych. Wystarczy więc, że znajdziesz osoby znające się na sporcie i posiadające kwalifikacje do prowadzenia treningów, a będziesz mógł wysłać je na kurs. Jeśli interesuje Cię ten aspekt, ponieważ chciałbyś wyszkolić swoich pracowników lub sam jesteś trenerem personalnym i chcesz dowiedzieć się więcej o EMS, sprawdź tę stronę: https://meonems.pl/baza-wiedzy/szkolenia-dla-trenerow-personalnych-z-systemem-meon-ems/.

Zdjęcie główne: Materiał prasowy Klienta

Kontynuuj czytanie

Kariera i rozwój

Jak wzmocnić swoje kompetencje zawodowe?

Przy pomocy tych strategii zwiększysz swoją atrakcyjność na rynku pracy.

Marta Marek

Opublikowany

w dniu

Przez

Jason Goodman/unsplash.com

Nieustanne podnoszenie kwalifikacji jest istotne zarówno dla osób, które szukają pracy, jak i tych, które już objęły stanowisko. Warto inwestować w rozwój kompetencji, ponieważ dzięki temu można zwiększyć swoją atrakcyjność na rynku pracy, a także zyskać więcej możliwości rozwoju zawodowego.

Kompetencje zawodowe możemy podzielić na kompetencje twarde i miękkie. Pierwszymi określa się zwykle konkretne kwalifikacje zawodowe nabyte w drodze edukacji, natomiast kompetencje miękkie obejmują ogół umiejętności psychospołecznych dotyczących sfery osobistej oraz interpersonalnej. Pracodawcy mogą wymagać różnych kompetencji w zależności od rodzaju stanowiska, ale umiejętności skutecznej komunikacji, pracy w grupie czy gotowość do brania odpowiedzialności i samodzielnego zarządzania zadaniami to jedne z najczęściej pożądanych kompetencji na rynku pracy. Warto rozwijać zarówno umiejętności stricte związane z praktyką zawodową, jak i kompetencje miękkie. 

Szkolenia, kursy i studia podyplomowe

Warto uzupełnić braki wiedzy czy nawet wyspecjalizować się w swojej dziedzinie, stale zdobywać nowe kompetencje i umiejętności oraz śledzić najnowsze trendy. Na rynku pracy ceniona jest m.in. znajomość języków obcych i języków programowania, umiejętność posługiwania się systemami do zarządzania czy posiadanie prawa jazdy. Profesjonalne szkolenia biznesowe, prawnicze, z zakresu umiejętności interpersonalnych, zarządzania projektami czy zarządzania strategicznego to świetny sposób, żeby rozwinąć wiedzę, spotkać ludzi z rozmaitych branż i zdobyć nowe uprawnienia. 

Konsulting strategiczny

Dobrym rozwiązaniem mogą być także szkolenia indywidualne z zakresu budowy zespołów i zarządzania nimi. Profesjonalny trening mentalny, oparty o wiedzę oraz doświadczenie wojskowe i biznesowe, pozwoli przedsiębiorcy czy menedżerowi zwiększyć pewność siebie, lepiej zarządzać działaniami i w efekcie skutecznie przewodzić firmą. Warto inwestować także w kursy rozwijające umiejętności organizacyjne, asertywność czy kreatywność, które są ważne w rozwoju osobistym i mogą przynieść wiele korzyści także w życiu prywatnym. 

Doświadczenie pracy za granicą

Praca w międzynarodowym zespole i z językiem obcym to cenne doświadczenia, które dla wielu pracodawców stanowią atut w CV. Sygnalizują także zaradność pracownika, jego otwartość oraz chęć do podejmowania nowych wyzwań. Jeśli chcesz zebrać doświadczenie za granicami kraju, profesjonalna agencja pracy za granicą zajmie się Twoją rekrutacją i kwestiami formalnymi, a także udzieli CI wsparcia na każdym etapie zatrudnienia.

Zdj. główne: Jason Goodman/unsplash.com

Kontynuuj czytanie

Kariera i rozwój

Jak się zachowywać na spotkaniach biznesowych?

Świadome kształtowanie relacji poprzez odpowiednią mimikę czy postawę to cenna umiejętność, którą warto wykorzystać w czasie spotkań biznesowych. Zobacz, na co zwrócić uwagę, aby zrobić dobre wrażenie!

Justyna Jarmułowicz

Opublikowany

w dniu

Amy Hirschi/unsplash,com

Wielu biznesmenów nie potrafi właściwie się zachowywać ani odczytywać sygnałów, które wysyła rozmówca. Na co zwracać uwagę w czasie spotkań biznesowych? Przeczytaj!

Najważniejsze pierwsze wrażenie

Osoba, z którą rozmawiasz po raz pierwszy, formuje sobie pogląd na Twój temat w ciągu pierwszych pięciu minut. Właśnie ten krótki czas zadecyduje, czy powie Ci „tak”, czy „nie” na ofertę współpracy. Na starcie kluczowa jest właściwa prezencja – błędny osąd rozmówcy na Twój temat trudno będzie potem naprawić. Pamiętaj: nawet 80% informacji ludzie czerpią z sygnałów, które wysyłają za pośrednictwem mimiki, gestów czy postawy.

Uścisk dłoni niesie ważny komunikat

Weźmy dla przykładu uścisk dłoni otwierający większość spotkań biznesowych. Pokazujesz nim swój charakter i intencje wobec drugiej osoby. Jeśli w czasie uścisku Twoja dłoń jest skierowana wnętrzem do dołu, demonstrujesz swoją dominację, a jeśli wyciągasz ją przed siebie pionowo i ściskasz rękę rozmówcy z równą siłą, pokazujesz, że widzisz w nim partnera. A co zrobić, jeśli to Twój rozmówca wybiera uścisk „imadła”? Nie pozwól mu na to. W czasie uścisku przyłóż palec wskazujący do jego nadgarstka, a pozostałe palce złącz. Zobaczysz: nie uda mu się „rozłożyć Twojej dłoni na łopatki”.

Kontroluj uwagę rozmówcy

Jeśli posiłkujesz się jakąś informacją wizualną, np. książką, prezentacją czy plikiem reklam, trzymaj ją w lewej ręce. Prawą zarezerwuj dla spraw istotniejszych – chwyć nią długopis i kieruj uwagę rozmówcy na te tematy czy szczegóły, na których Ci zależy. Jeśli machasz bezładnie rękoma i chaotycznie trzęsiesz głową, patrząc to na sufit, to gdzieś w dal, możesz być pewien, że Twój rozmówca prędko straci zainteresowanie tym, co usiłujesz mu „sprzedać”. Pokazuj mu i ręką, i spojrzeniem, w którą stronę ma patrzeć. Mów przy tym tylko o tym, co bezpośrednio wiąże się z informacją wizualną. Resztę dopowiesz potem.

Obserwuj sygnały

Na ich podstawie określisz, co rozmówca myśli o Tobie i Twojej ofercie. Ręce skrzyżowane na piersiach oznaczają postawę zamkniętą. Jeśli przy tym prawa ręka ściska lewe przedramię, masz przed sobą osobę z rozwiniętą lewą półkulą mózgową odpowiedzialną za analizę krytyczną. Wiedz, że właśnie w tym momencie rozmówca surowo ocenia Twoją ofertę i nie jest skłonny do jej przyjęcia. Splecione ręce oznaczają, że nie bardzo wie, jak się zachować. Jeśli natomiast się odchyla i całymi plecami dotyka oparcia, nie chce iść Ci na rękę. Co robić? Powtarzaj gesty i mimikę rozmówcy. Robiąc to, pomagasz mu się rozluźnić. Ludzie skłonni są ufać osobom, które zachowują się podobnie jak oni.

Naucz się kierować zachowaniem rozmówcy

Nawet jeśli siedząca przed Tobą osoba wysyła sygnały świadczące o tym, że niechętnie zapatruje się na współpracę, zawsze możesz uratować sytuację. Na przykład jeśli splotła ręce, postaraj się je „rozewrzeć”. Powiedz: „A teraz poproszę pana bliżej. Wykres, który pragnę przedstawić, jest zbyt mały”. Taki komunikat wymusi na nim zmianę postawy, a to już krok do przodu.

Zdj. główne: Amy Hirschi/unsplash,com

Kontynuuj czytanie

Popularne