Connect with us

Kariera i rozwój

Jak wzmocnić swoje kompetencje zawodowe?

Przy pomocy tych strategii zwiększysz swoją atrakcyjność na rynku pracy.

Marta Marek

Opublikowany

w dniu

Potrzebujesz 3 min. aby przeczytać ten wpis
Jason Goodman/unsplash.com

Artykuł sponsorowany

Nieustanne podnoszenie kwalifikacji jest istotne zarówno dla osób, które szukają pracy, jak i tych, które już objęły stanowisko. Warto inwestować w rozwój kompetencji, ponieważ dzięki temu można zwiększyć swoją atrakcyjność na rynku pracy, a także zyskać więcej możliwości rozwoju zawodowego.

Kompetencje zawodowe możemy podzielić na kompetencje twarde i miękkie. Pierwszymi określa się zwykle konkretne kwalifikacje zawodowe nabyte w drodze edukacji, natomiast kompetencje miękkie obejmują ogół umiejętności psychospołecznych dotyczących sfery osobistej oraz interpersonalnej. Pracodawcy mogą wymagać różnych kompetencji w zależności od rodzaju stanowiska, ale umiejętności skutecznej komunikacji, pracy w grupie czy gotowość do brania odpowiedzialności i samodzielnego zarządzania zadaniami to jedne z najczęściej pożądanych kompetencji na rynku pracy. Warto rozwijać zarówno umiejętności stricte związane z praktyką zawodową, jak i kompetencje miękkie. 

Szkolenia, kursy i studia podyplomowe

Warto uzupełnić braki wiedzy czy nawet wyspecjalizować się w swojej dziedzinie, stale zdobywać nowe kompetencje i umiejętności oraz śledzić najnowsze trendy. Na rynku pracy ceniona jest m.in. znajomość języków obcych i języków programowania, umiejętność posługiwania się systemami do zarządzania czy posiadanie prawa jazdy. Profesjonalne szkolenia biznesowe, prawnicze, z zakresu umiejętności interpersonalnych, zarządzania projektami czy zarządzania strategicznego to świetny sposób, żeby rozwinąć wiedzę, spotkać ludzi z rozmaitych branż i zdobyć nowe uprawnienia. 

Konsulting strategiczny

Dobrym rozwiązaniem mogą być także szkolenia indywidualne z zakresu budowy zespołów i zarządzania nimi. Profesjonalny trening mentalny, oparty o wiedzę oraz doświadczenie wojskowe i biznesowe, pozwoli przedsiębiorcy czy menedżerowi zwiększyć pewność siebie, lepiej zarządzać działaniami i w efekcie skutecznie przewodzić firmą. Warto inwestować także w kursy rozwijające umiejętności organizacyjne, asertywność czy kreatywność, które są ważne w rozwoju osobistym i mogą przynieść wiele korzyści także w życiu prywatnym. 

Doświadczenie pracy za granicą

Praca w międzynarodowym zespole i z językiem obcym to cenne doświadczenia, które dla wielu pracodawców stanowią atut w CV. Sygnalizują także zaradność pracownika, jego otwartość oraz chęć do podejmowania nowych wyzwań. Jeśli chcesz zebrać doświadczenie za granicami kraju, profesjonalna agencja pracy za granicą zajmie się Twoją rekrutacją i kwestiami formalnymi, a także udzieli CI wsparcia na każdym etapie zatrudnienia.

Zdj. główne: Jason Goodman/unsplash.com

Absolwentka filologii szwedzkiej, obecnie magistrantka sztuki pisania. W wolnym czasie czyta, uczy się języków obcych i doskonali swój warsztat pisarski.

Kliknij by skomentować

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kariera i rozwój

Czym zajmuje się prawnik a czym komornik?

Czym różni się profesja komornika od prawnika? Sprawdźmy!

Avatar

Opublikowany

w dniu

Pomocy prawnej zasięgnąć można u kilku specjalistów. Wybór eksperta uzależniony jest jednak od problemu, który chcesz rozwikłać i specyfiki sprawy. Zatem, kiedy zwrócić się o poradę do prawnika, a kiedy z kolei do komornika? Odpowiedź na to pytanie poznasz lada moment. 

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Kariera i rozwój

Co sprawdzić przed otworzeniem firmy w Niemczech?

Wiemy, na co zwrócić uwagę przy zakładaniu własnej firmy na terenie Niemiec!

Avatar

Opublikowany

w dniu

Planujesz otworzyć firmę w Niemczech, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Jako obywatele Unii Europejskiej, mamy prawo założenia własnej działalności na takich samych zasadach, co obywatele RFN. Co to dokładnie oznacza? Jak rozwiązać kwestie ubezpieczenia? Czy każdą działalność trzeba rejestrować? Wyjaśniamy!

Jednoosobowa działalność gospodarcza – Gewerbe

Polacy w Niemczech najczęściej korzystają z opcji założenia jednoosobowej działalności gospodarczej, tzw. Gewerbe. Wiąże się to zwykle z załatwieniem wielu urzędowych formalności, oczywiście w języku niemieckim. Dlatego warto znaleźć polsko niemieckie biuro rachunkowe i skorzystać z jego pomocy. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nie przeoczymy żadnej istotnej sprawy.

Odpowiedzialność osobista

Jeżeli zdecydujemy się na oficjalną rejestrację Gewerbe, automatycznie przyjmujemy formę prawną firmy jednoosobowej. Oznacza to, że od tego momentu sami reprezentujemy naszą działalność i osobiście odpowiadamy za jej zobowiązania. Jeżeli wpadniemy w długi, na spłatę mogą zostać przeznaczone nasze dobra osobiste, jak np. samochód i mieszkanie, nawet, jeżeli posiadamy je w Polsce.

Do założenia jednoosobowej działalności gospodarczej w Niemczech nie potrzeba kapitału minimalnego. Zalecane jest jednak wykupienie ubezpieczenia w Niemczech dla Polaków od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej lub ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody majątkowe.

Ubezpieczenie zdrowotne

Bez względu na to, czy tylko pracujesz na niemieckim rynku, czy prowadzisz własną działalność gospodarczą, musisz mieć wykupione ubezpieczenie zdrowotne. Zdrowotne ubezpieczenia w Niemczech dla Polaków są obowiązkowe, jeżeli przebywamy na terenie kraju dłużej niż 3 miesiące. Bez polisy nie masz możliwości korzystania z opieki zdrowotnej i nie będziesz mógł się leczyć w nagłych przypadkach. Dobrze wybrane ubezpieczenie umożliwi Ci leczenie w szpitalu, wizyty u specjalistów, jak np. dentysta, badania tomografem, USG, itp.

Czy w Niemczech można prowadzić małą firmę bez rejestracji działalności gospodarczej?

Najprostszym rozwiązaniem na otworzenie małego biznesu w Niemczech jest rozpoczęcie działalności jednoosobowej jako właściciel małej firmy, tzw. Kleinunternehmer.

Od 2020 r., limit, dla którego kwalifikujemy się jako właściciele małych firm, wynosi 22 000 euro. Jeżeli nasz obrót w poprzednim roku był mniejszy niż wymagana kwota, a w obecnym roku wynosi on mniej niż 50 000 euro, możemy wystąpić do urzędu skarbowego z wnioskiem o regulację dla małych przedsiębiorstw. Pamiętajmy, że oba warunki muszą zostać spełnione.

Fot.: Austin Distel/unsplash.com

Kontynuuj czytanie

Kariera i rozwój

Najczęściej popełniane błędy przez początkujących przedsiębiorców. Czego należy się wystrzegać?

Początkujący przedsiębiorcy, często z powodu braku doświadczenia, popełniają mnóstwo błędów. Niektóre mogą jednak wpłynąć na to, czy odniosą sukces, czy nie. Na co trzeba uważać?

Justyna Fiedoruk

Opublikowany

w dniu

Microsoft Edge/unsplash.com

Początkujący przedsiębiorcy często popełniają karygodne błędy, przez które ich biznesy nie wypalają. Jak ich uniknąć?

Osoby, które rozpoczynają swoją przygodę z biznesem, zazwyczaj są bardzo rozemocjonowane. Chcą szybko odnieść sukces i wzbić się na biznesowe wyżyny. Niestety kilka podstawowych błędów może sprawić, że ich plan się nie powiedzie. O czym więc trzeba pamiętać?

Nadmierna brawura i emocje

Emocje w biznesie nie są zbyt dobrze postrzegane. Nadmierna brawura i nieprzemyślane decyzje, które są podjęte pod wpływem chwili, mogą być tragiczne w skutkach. Trzeba pamiętać, że warto dobrze się zastanowić nad każdym podejmowanym krokiem. 

Brak biznesplanu

Na wszystkich szkoleniach dla przyszłych przedsiębiorców wciąż mówi się o potrzebie przygotowania biznesplanu, ale wciąż są osoby, które tego nie robią. A to poważny błąd, który może przyczynić się do tego, że firmę będzie trzeba szybko zamknąć. Musimy skalkulować koszty i oszacować zyski, by mieć świadomość, na czym tak naprawdę stoimy i czy nasz biznes ma jakikolwiek sens.

Ogólny biznesplan można nawet przygotować ręcznie na kartce papieru. Oczywiście lepszy byłby taki profesjonalny, ale zdaniem ekspertów – lepszy taki niż żaden. Musimy rozpisać swój plan działania, co chcemy zrobić, jak założymy firmę. Powinniśmy też policzyć np. ile produktów i z jaką marżą musimy sprzedać, aby wyjść na tzw. zero, a ile, by w ogóle coś zarobić. Wśród wyliczeń nie możemy zapominać o różnego rodzaju kosztach i opłatach, np. za wynajem lokalu czy składki na ZUS. Pod uwagę należy też wziąć cenę księgowości oraz działań marketingowych.

Niewłaściwy marketing i brak grupy docelowej

Niektórzy otwierają biznes i czekają. Na co? Aż ludzie zaczną sami korzystać z oferowanych usług czy kupować sprzedawane produkty. Problemem jest jednak bez wątpienia fakt, że potencjalni klienci nie wiedzą o naszej firmie. Dlatego tak ważny jest dobry marketing. Musi być jednak przemyślany, bo prowadzony przypadkowo i byle jak tylko będzie generował koszty i nie przełoży się na zysk czy rozpoznawalność marki. 

Planując biznes warto już myśleć, kim będą nasi klienci. To ważne, by przygotować dobrą koncepcję promocyjną. Określenie grupy docelowej umożliwia także przygotowania lepszej, znacznie atrakcyjniejszej oferty firmy.

Popełnianie tych samych błędów

Ważne jest to, by uczyć się na swoich błędach. Każdy błąd przedsiębiorcy to strata dla firmy. Te same pomyłki mogą przynieść bardzo dużo szkód i generować wysokie koszty. Z tego powodu początkujące biznesy mogą nie podołać. Dlatego kluczowe jest, by analizować swoje decyzje i zastanawiać się, co można było zrobić inaczej, dlaczego i rzecz jasna, jak to wpłynęłoby na całe przedsiębiorstwo.

zdj. główne: Microsoft Edge/unsplash.com

Kontynuuj czytanie

Popularne