Connect with us

Kariera i rozwój

Jak się zachowywać na spotkaniach biznesowych?

Świadome kształtowanie relacji poprzez odpowiednią mimikę czy postawę to cenna umiejętność, którą warto wykorzystać w czasie spotkań biznesowych. Zobacz, na co zwrócić uwagę, aby zrobić dobre wrażenie!

Justyna Jarmułowicz

Opublikowany

w dniu

Potrzebujesz 3 min. aby przeczytać ten wpis
Amy Hirschi/unsplash,com

Artykuł sponsorowany

Wielu biznesmenów nie potrafi właściwie się zachowywać ani odczytywać sygnałów, które wysyła rozmówca. Na co zwracać uwagę w czasie spotkań biznesowych? Przeczytaj!

Najważniejsze pierwsze wrażenie

Osoba, z którą rozmawiasz po raz pierwszy, formuje sobie pogląd na Twój temat w ciągu pierwszych pięciu minut. Właśnie ten krótki czas zadecyduje, czy powie Ci „tak”, czy „nie” na ofertę współpracy. Na starcie kluczowa jest właściwa prezencja – błędny osąd rozmówcy na Twój temat trudno będzie potem naprawić. Pamiętaj: nawet 80% informacji ludzie czerpią z sygnałów, które wysyłają za pośrednictwem mimiki, gestów czy postawy.

Uścisk dłoni niesie ważny komunikat

Weźmy dla przykładu uścisk dłoni otwierający większość spotkań biznesowych. Pokazujesz nim swój charakter i intencje wobec drugiej osoby. Jeśli w czasie uścisku Twoja dłoń jest skierowana wnętrzem do dołu, demonstrujesz swoją dominację, a jeśli wyciągasz ją przed siebie pionowo i ściskasz rękę rozmówcy z równą siłą, pokazujesz, że widzisz w nim partnera. A co zrobić, jeśli to Twój rozmówca wybiera uścisk „imadła”? Nie pozwól mu na to. W czasie uścisku przyłóż palec wskazujący do jego nadgarstka, a pozostałe palce złącz. Zobaczysz: nie uda mu się „rozłożyć Twojej dłoni na łopatki”.

Kontroluj uwagę rozmówcy

Jeśli posiłkujesz się jakąś informacją wizualną, np. książką, prezentacją czy plikiem reklam, trzymaj ją w lewej ręce. Prawą zarezerwuj dla spraw istotniejszych – chwyć nią długopis i kieruj uwagę rozmówcy na te tematy czy szczegóły, na których Ci zależy. Jeśli machasz bezładnie rękoma i chaotycznie trzęsiesz głową, patrząc to na sufit, to gdzieś w dal, możesz być pewien, że Twój rozmówca prędko straci zainteresowanie tym, co usiłujesz mu „sprzedać”. Pokazuj mu i ręką, i spojrzeniem, w którą stronę ma patrzeć. Mów przy tym tylko o tym, co bezpośrednio wiąże się z informacją wizualną. Resztę dopowiesz potem.

Obserwuj sygnały

Na ich podstawie określisz, co rozmówca myśli o Tobie i Twojej ofercie. Ręce skrzyżowane na piersiach oznaczają postawę zamkniętą. Jeśli przy tym prawa ręka ściska lewe przedramię, masz przed sobą osobę z rozwiniętą lewą półkulą mózgową odpowiedzialną za analizę krytyczną. Wiedz, że właśnie w tym momencie rozmówca surowo ocenia Twoją ofertę i nie jest skłonny do jej przyjęcia. Splecione ręce oznaczają, że nie bardzo wie, jak się zachować. Jeśli natomiast się odchyla i całymi plecami dotyka oparcia, nie chce iść Ci na rękę. Co robić? Powtarzaj gesty i mimikę rozmówcy. Robiąc to, pomagasz mu się rozluźnić. Ludzie skłonni są ufać osobom, które zachowują się podobnie jak oni.

Naucz się kierować zachowaniem rozmówcy

Nawet jeśli siedząca przed Tobą osoba wysyła sygnały świadczące o tym, że niechętnie zapatruje się na współpracę, zawsze możesz uratować sytuację. Na przykład jeśli splotła ręce, postaraj się je „rozewrzeć”. Powiedz: „A teraz poproszę pana bliżej. Wykres, który pragnę przedstawić, jest zbyt mały”. Taki komunikat wymusi na nim zmianę postawy, a to już krok do przodu.

Zdj. główne: Amy Hirschi/unsplash,com

Tłumaczka i copywriterka o szerokich zainteresowaniach i szczególnym zamiłowaniu do kwestii związanych z rozwojem osobistym i zdrowym stylem życia. Na co dzień pisze i tłumaczy, w wolnych chwilach gotuje, wędruje po lesie i nie może się powstrzymać przed obmyślaniem kolejnych planów na życie. Ceni sobie bliskie relacje z ludźmi i chętnie służy pomocą i cenną wskazówką.

Kliknij by skomentować

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kariera i rozwój

Co sprawdzić przed otworzeniem firmy w Niemczech?

Wiemy, na co zwrócić uwagę przy zakładaniu własnej firmy na terenie Niemiec!

Avatar

Opublikowany

w dniu

Planujesz otworzyć firmę w Niemczech, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Jako obywatele Unii Europejskiej, mamy prawo założenia własnej działalności na takich samych zasadach, co obywatele RFN. Co to dokładnie oznacza? Jak rozwiązać kwestie ubezpieczenia? Czy każdą działalność trzeba rejestrować? Wyjaśniamy!

Jednoosobowa działalność gospodarcza – Gewerbe

Polacy w Niemczech najczęściej korzystają z opcji założenia jednoosobowej działalności gospodarczej, tzw. Gewerbe. Wiąże się to zwykle z załatwieniem wielu urzędowych formalności, oczywiście w języku niemieckim. Dlatego warto znaleźć polsko niemieckie biuro rachunkowe i skorzystać z jego pomocy. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nie przeoczymy żadnej istotnej sprawy.

Odpowiedzialność osobista

Jeżeli zdecydujemy się na oficjalną rejestrację Gewerbe, automatycznie przyjmujemy formę prawną firmy jednoosobowej. Oznacza to, że od tego momentu sami reprezentujemy naszą działalność i osobiście odpowiadamy za jej zobowiązania. Jeżeli wpadniemy w długi, na spłatę mogą zostać przeznaczone nasze dobra osobiste, jak np. samochód i mieszkanie, nawet, jeżeli posiadamy je w Polsce.

Do założenia jednoosobowej działalności gospodarczej w Niemczech nie potrzeba kapitału minimalnego. Zalecane jest jednak wykupienie ubezpieczenia w Niemczech dla Polaków od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej lub ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody majątkowe.

Ubezpieczenie zdrowotne

Bez względu na to, czy tylko pracujesz na niemieckim rynku, czy prowadzisz własną działalność gospodarczą, musisz mieć wykupione ubezpieczenie zdrowotne. Zdrowotne ubezpieczenia w Niemczech dla Polaków są obowiązkowe, jeżeli przebywamy na terenie kraju dłużej niż 3 miesiące. Bez polisy nie masz możliwości korzystania z opieki zdrowotnej i nie będziesz mógł się leczyć w nagłych przypadkach. Dobrze wybrane ubezpieczenie umożliwi Ci leczenie w szpitalu, wizyty u specjalistów, jak np. dentysta, badania tomografem, USG, itp.

Czy w Niemczech można prowadzić małą firmę bez rejestracji działalności gospodarczej?

Najprostszym rozwiązaniem na otworzenie małego biznesu w Niemczech jest rozpoczęcie działalności jednoosobowej jako właściciel małej firmy, tzw. Kleinunternehmer. Nie musimy jej wtedy rejestrować w urzędzie, a i tak zaliczamy się do kategorii małych przedsiębiorstw, co daje nam specjalny status wobec władz. Wymagany jest jedynie dowód prowadzenia prostej księgowości.

Od 2020 r., limit, dla którego kwalifikujemy się jako właściciele małych firm, wynosi 22 000 euro. Jeżeli nasz obrót w poprzednim roku był mniejszy niż wymagana kwota, a w obecnym roku wynosi on mniej niż 50 000 euro, możemy wystąpić do urzędu skarbowego z wnioskiem o regulację dla małych przedsiębiorstw. Pamiętajmy, że oba warunki muszą zostać spełnione.

Fot.: Austin Distel/unsplash.com

Kontynuuj czytanie

Kariera i rozwój

Najczęściej popełniane błędy przez początkujących przedsiębiorców. Czego należy się wystrzegać?

Początkujący przedsiębiorcy, często z powodu braku doświadczenia, popełniają mnóstwo błędów. Niektóre mogą jednak wpłynąć na to, czy odniosą sukces, czy nie. Na co trzeba uważać?

Justyna Fiedoruk

Opublikowany

w dniu

Microsoft Edge/unsplash.com

Początkujący przedsiębiorcy często popełniają karygodne błędy, przez które ich biznesy nie wypalają. Jak ich uniknąć?

Osoby, które rozpoczynają swoją przygodę z biznesem, zazwyczaj są bardzo rozemocjonowane. Chcą szybko odnieść sukces i wzbić się na biznesowe wyżyny. Niestety kilka podstawowych błędów może sprawić, że ich plan się nie powiedzie. O czym więc trzeba pamiętać?

Nadmierna brawura i emocje

Emocje w biznesie nie są zbyt dobrze postrzegane. Nadmierna brawura i nieprzemyślane decyzje, które są podjęte pod wpływem chwili, mogą być tragiczne w skutkach. Trzeba pamiętać, że warto dobrze się zastanowić nad każdym podejmowanym krokiem. 

Brak biznesplanu

Na wszystkich szkoleniach dla przyszłych przedsiębiorców wciąż mówi się o potrzebie przygotowania biznesplanu, ale wciąż są osoby, które tego nie robią. A to poważny błąd, który może przyczynić się do tego, że firmę będzie trzeba szybko zamknąć. Musimy skalkulować koszty i oszacować zyski, by mieć świadomość, na czym tak naprawdę stoimy i czy nasz biznes ma jakikolwiek sens.

Ogólny biznesplan można nawet przygotować ręcznie na kartce papieru. Oczywiście lepszy byłby taki profesjonalny, ale zdaniem ekspertów – lepszy taki niż żaden. Musimy rozpisać swój plan działania, co chcemy zrobić, jak założymy firmę. Powinniśmy też policzyć np. ile produktów i z jaką marżą musimy sprzedać, aby wyjść na tzw. zero, a ile, by w ogóle coś zarobić. Wśród wyliczeń nie możemy zapominać o różnego rodzaju kosztach i opłatach, np. za wynajem lokalu czy składki na ZUS. Pod uwagę należy też wziąć cenę księgowości oraz działań marketingowych.

Niewłaściwy marketing i brak grupy docelowej

Niektórzy otwierają biznes i czekają. Na co? Aż ludzie zaczną sami korzystać z oferowanych usług czy kupować sprzedawane produkty. Problemem jest jednak bez wątpienia fakt, że potencjalni klienci nie wiedzą o naszej firmie. Dlatego tak ważny jest dobry marketing. Musi być jednak przemyślany, bo prowadzony przypadkowo i byle jak tylko będzie generował koszty i nie przełoży się na zysk czy rozpoznawalność marki. 

Planując biznes warto już myśleć, kim będą nasi klienci. To ważne, by przygotować dobrą koncepcję promocyjną. Określenie grupy docelowej umożliwia także przygotowania lepszej, znacznie atrakcyjniejszej oferty firmy.

Popełnianie tych samych błędów

Ważne jest to, by uczyć się na swoich błędach. Każdy błąd przedsiębiorcy to strata dla firmy. Te same pomyłki mogą przynieść bardzo dużo szkód i generować wysokie koszty. Z tego powodu początkujące biznesy mogą nie podołać. Dlatego kluczowe jest, by analizować swoje decyzje i zastanawiać się, co można było zrobić inaczej, dlaczego i rzecz jasna, jak to wpłynęłoby na całe przedsiębiorstwo.

zdj. główne: Microsoft Edge/unsplash.com

Kontynuuj czytanie

Kariera i rozwój

SEO copywriting — co to? Dlaczego jest tak ważny?

W ostatnich latach zdecydowanie najbardziej popularną i najważniejszą dziedziną copywritingu jest tak zwany SEO copywriting. Ma on ogromne znacznie w marketingu internetowym i z tego powodu znaczna większość copywriterów się nim zajmuje. Czym jednak dokładnie jest SEO copywriting i dlaczego jest on tak ważny?

Artykuł sponsorowany

Opublikowany

w dniu

W ostatnich latach zdecydowanie najbardziej popularną i najważniejszą dziedziną copywritingu jest tak zwany SEO copywriting. Ma on ogromne znacznie w marketingu internetowym i z tego powodu znaczna większość copywriterów się nim zajmuje. Czym jednak dokładnie jest SEO copywriting i dlaczego jest on tak ważny?

Czym jest SEO Copywriting?

SEO copywriting to dziedzina copywritingu, która opiera się na tworzeniu treści na strony internetowe dobrze współpracujących z silnikiem wyszukiwania Google. Dla najlepszych efektów powinny one jednocześnie mieć wartość merytoryczną, dzięki czemu są one chętnie czytane przez internautów, jak i dobrze wpisywać się w to, jak działa silnik wyszukiwania Google. 

W ostatnich kilku latach SEO copywriting nieco się zmieniał z racji na to, że Google dość regularnie decyduje się na aktualizowanie swojego silnika wyszukiwarki po to, by promował on jak najbardziej wartościowe treści, a nie te sztucznie wypromowane. Dlatego dobry SEO copywriting jest niezwykle istotny i trzeba się na nim odpowiednio znać, jeśli ma być skuteczny. 

Kto może zaoferować SEO copywriting?

SEO copywriting to wręcz podstawa w ofercie wielu agencji copywriterskich. Jest on bowiem jedną z najbardziej pożądanych usług w tej dziedzinie. W SEO copywritingu specjalizuje się też wielu freelancerów, którzy działają na własną rękę, lecz doskonale znają potrzeby obecnego rynku.

Dobrej jakości SEO copywriting może zaoferować na przykład agencja Escreo, której ofertę można poznać pod linkiem https://www.escreo.pl/. SEO copywriting to bardzo ważna część usług oferowanych przez tę agencję i decydując się na skorzystanie z tego rodzaju copywritingu w agencji Escreo można liczyć na profesjonalną obsługę i teksty napisane przez doświadczonych copywriterów, którzy doskonale znają się na zasadach pozycjonowania. 

Dlaczego SEO copywriting jest tak ważny?

W dzisiejszych czasach najlepszą platformą reklamową dla firm małych, średnich, a przede wszystkim tych działających lokalnie jest właśnie internet. Bardzo dużo osób szuka usługodawców właśnie w sieci i z tego powodu niezwykle ważne jest to, jak reprezentowana jest w nim firma.


SEO copywriting pozwala znacząco poprawić pozycjonowanie w Google. Jest to niezwykle ważne, gdyż jak wiadomo zdecydowania większość osób korzystających z internetu, zwraca uwagę tylko na kilka pierwszych wyników wyszukiwania, które są od razu widoczne po wpisaniu frazy. Dlatego, gdy firma chce przyciągnąć nowych klientów, to powinna zainteresować się SEO copywritingiem.

Fot.: Benjamin Maffin/unsplash.com

Kontynuuj czytanie

Popularne