Connect with us

Kariera i rozwój

Jak pokierować swoją karierą zawodową?

Czujesz, że utknąłeś na obecnym stanowisku? Zastanawiasz się, jak pokierować swoją karierą? Zapoznaj się z naszymi wskazówkami!

Justyna Dereń

Opublikowany

w dniu

Potrzebujesz 4 min. aby przeczytać ten wpis

Idziesz do pracy, wykonujesz swoje obowiązki, wracasz do domu i zastanawiając się, dokąd to wszystko zmierza. Szukasz odpowiedzi na pytanie, co możesz zrobić, by wynieść karierę na wyższy poziom? Musisz wziąć odpowiedzialność za swoje życie zawodowe. Sprawdź kilka sposobów na skuteczne zarządzanie karierą!

Samoocena

Istnieje wiele psychometrycznych narzędzi do samooceny, takich jak Mayers-Briggs, których możesz użyć, aby lepiej zrozumieć Twój sposób myślenia i preferencje. Sprawdź wyniki, ale potraktuj je z przymrużeniem oka. Nie wierz we wszystko, co przeczytasz, ale koniecznie weź je pod uwagę. 

Ocena 360 stopni

Po przeprowadzeniu samooceny dobrze jest zobaczyć, jak postrzegają Cię inni. Z pomocą przychodzi tutaj system oceny 360 stopni. Być może wysyłasz niewłaściwe sygnały, nie zdając sobie nawet z tego sprawy. Przeprowadzając ocenę 360 stopni, znajdziesz swoje słabe punkty. Pracując nad nimi, skutecznie pokierujesz swoją karierą.

Opracuj długoterminowy plan aspiracji zawodowych

Chociaż nie możemy kontrolować ani przewidywać przyszłych wydarzeń życiowych, okoliczności lub środowiska pracy, warto przygotować plan rozwoju kariery. Nie rozwijaj go, biorąc pod uwagę tylko zarobki. Zamiast tego skoncentruj się na swoich celach zawodowych. Pomyśl, co Ci da poczucie spełnienia. Poznaj swoje mocne strony, potrzeby, zainteresowania i aspiracje, by zrealizować swój plan.

Wyznacz krótkoterminowe cele

Po określeniu celu długoterminowego, podziel go na krótkoterminowe działania. Planując je, zidentyfikuj potencjalne obszary rozwoju. Możesz zapisać się na kurs, szkolenie lub warsztaty. Zwróć uwagę na programy rozwoju zawodowego. Zastanów się nad współpracą z zaufanym mentorem lub doradcą. Szukając informacji zwrotnych dotyczących kariery i rozwoju, potraktuj je jako prezent i wprowadź niezbędne zmiany. Świętuj każdy sukces, by utrzymać motywację na odpowiednim poziomie. 

Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS – Żeby kochać pracę, trzeba kochać życie – Piotr Voelkel

Nie unikaj okazji, w których możesz się wykazać

Czasami może się zdarzyć, że będziesz musiał zadecydować, czy zgłosić się na ochotnika do trudnego zadania, czy też podjąć pracę w nowym dziale. Chociaż te sytuacje wiążą się z ryzykiem, to Ty określasz, czy chcesz go podjąć, by popchnąć swoją karierę do przodu. Miej otwarty umysł i nie bój się podjąć ryzyka. Nie wychodząc ze swojej strefy komfortu, możesz nie zrealizować swoich aspiracji zawodowych. Pokaż szefowi, że jesteś w stanie poradzić sobie z nowymi obowiązkami. 

Porozmawiaj z szefem i współpracownikami

Zainicjuj rozmowę ze swoim przełożonym. Porozmawiaj z nim o tym, gdzie zmierzasz i co chcesz robić. Poproś go o nakreślenie Twoich mocnych i słabych stron. Zapytaj, w których obszarach możesz się rozwijać, by zwiększyć swoje szanse na awans. Podejmij odpowiednie działania. Poproś o opinie, pracując nad tym celem.

Nie odchodź z pracy z błahych powodów

Czasami ludzie zmieniają pracę, ponieważ zdenerwuje ich jakaś błaha rzecz. Może się jednak zdarzyć, że nie czujesz się doceniany albo brakuje Ci wsparcia w trudnych sytuacjach. Jeśli znajdziesz się w takiej sytuacji, koniecznie porozmawiaj z kimś doświadczonym. Umów się na spotkanie z mentorem lub trenerem biznesu. Dzięki temu nie będziesz działać pod wpływem silnych emocji.

Unikaj zmiany pracy, która da Ci tylko krótkoterminowe korzyści. Na krótką metę możesz łatwo się skusić atrakcyjnym wynagrodzeniem. Skoncentruj się na swojej misji. Przetestuj nową pracę pod kątem możliwości rozwoju, a nie tylko kwestii finansowych. Z drugiej strony nie zostawaj w danym miejscu pracy zbyt długo. Istnieje bowiem ryzyko, że przestaniesz się rozwijać. Kierując swoją karierę, postaraj się zachować równowagę. 

Zastanawiasz się, czy nadszedł czas na zmianę pracy? W takim razie odpowiedz sobie na kilka pytań. Czy nadal czujesz się podekscytowany, wykonując swoje obowiązki? Czy uczysz się nowych rzeczy? Czy realizacja zadań nie zaczęła Cię nużyć? Jeśli marzysz o satysfakcjonującej karierze, a nie tylko serii zleceń, musisz przejąć kontrolę. 

Pomyśl o networkingu

Nawiązuj kontakty z profesjonalistami w różnych miejscach. Nie ograniczaj się tylko do pracy. Uczęszczaj na wydarzenia networkingowe. Bierz udział w szkoleniach i warsztatach. Jeśli chcesz, zapisz się do organizacji zawodowej. W ten sposób poznasz osoby, które pomogą Ci w rozwoju kariery zawodowej.

Fot. Pixabay

Swoją przygodę z copywritingiem rozpoczęła zaraz po ukończeniu studiów w 2013 roku. Interesuje się zdrowiem, modą, urodą oraz aranżacją wnętrz. Dodatkowo pasjonatka zdrowego odżywiania, zajęć fitness i dobrej książki.

Kliknij by skomentować

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kariera i rozwój

Co sprawdzić przed otworzeniem firmy w Niemczech?

Wiemy, na co zwrócić uwagę przy zakładaniu własnej firmy na terenie Niemiec!

Avatar

Opublikowany

w dniu

Planujesz otworzyć firmę w Niemczech, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Jako obywatele Unii Europejskiej, mamy prawo założenia własnej działalności na takich samych zasadach, co obywatele RFN. Co to dokładnie oznacza? Jak rozwiązać kwestie ubezpieczenia? Czy każdą działalność trzeba rejestrować? Wyjaśniamy!

Jednoosobowa działalność gospodarcza – Gewerbe

Polacy w Niemczech najczęściej korzystają z opcji założenia jednoosobowej działalności gospodarczej, tzw. Gewerbe. Wiąże się to zwykle z załatwieniem wielu urzędowych formalności, oczywiście w języku niemieckim. Dlatego warto znaleźć polsko niemieckie biuro rachunkowe i skorzystać z jego pomocy. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nie przeoczymy żadnej istotnej sprawy.

Odpowiedzialność osobista

Jeżeli zdecydujemy się na oficjalną rejestrację Gewerbe, automatycznie przyjmujemy formę prawną firmy jednoosobowej. Oznacza to, że od tego momentu sami reprezentujemy naszą działalność i osobiście odpowiadamy za jej zobowiązania. Jeżeli wpadniemy w długi, na spłatę mogą zostać przeznaczone nasze dobra osobiste, jak np. samochód i mieszkanie, nawet, jeżeli posiadamy je w Polsce.

Do założenia jednoosobowej działalności gospodarczej w Niemczech nie potrzeba kapitału minimalnego. Zalecane jest jednak wykupienie ubezpieczenia w Niemczech dla Polaków od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej lub ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody majątkowe.

Ubezpieczenie zdrowotne

Bez względu na to, czy tylko pracujesz na niemieckim rynku, czy prowadzisz własną działalność gospodarczą, musisz mieć wykupione ubezpieczenie zdrowotne. Zdrowotne ubezpieczenia w Niemczech dla Polaków są obowiązkowe, jeżeli przebywamy na terenie kraju dłużej niż 3 miesiące. Bez polisy nie masz możliwości korzystania z opieki zdrowotnej i nie będziesz mógł się leczyć w nagłych przypadkach. Dobrze wybrane ubezpieczenie umożliwi Ci leczenie w szpitalu, wizyty u specjalistów, jak np. dentysta, badania tomografem, USG, itp.

Czy w Niemczech można prowadzić małą firmę bez rejestracji działalności gospodarczej?

Najprostszym rozwiązaniem na otworzenie małego biznesu w Niemczech jest rozpoczęcie działalności jednoosobowej jako właściciel małej firmy, tzw. Kleinunternehmer. Nie musimy jej wtedy rejestrować w urzędzie, a i tak zaliczamy się do kategorii małych przedsiębiorstw, co daje nam specjalny status wobec władz. Wymagany jest jedynie dowód prowadzenia prostej księgowości.

Od 2020 r., limit, dla którego kwalifikujemy się jako właściciele małych firm, wynosi 22 000 euro. Jeżeli nasz obrót w poprzednim roku był mniejszy niż wymagana kwota, a w obecnym roku wynosi on mniej niż 50 000 euro, możemy wystąpić do urzędu skarbowego z wnioskiem o regulację dla małych przedsiębiorstw. Pamiętajmy, że oba warunki muszą zostać spełnione.

Fot.: Austin Distel/unsplash.com

Kontynuuj czytanie

Kariera i rozwój

Najczęściej popełniane błędy przez początkujących przedsiębiorców. Czego należy się wystrzegać?

Początkujący przedsiębiorcy, często z powodu braku doświadczenia, popełniają mnóstwo błędów. Niektóre mogą jednak wpłynąć na to, czy odniosą sukces, czy nie. Na co trzeba uważać?

Justyna Fiedoruk

Opublikowany

w dniu

Microsoft Edge/unsplash.com

Początkujący przedsiębiorcy często popełniają karygodne błędy, przez które ich biznesy nie wypalają. Jak ich uniknąć?

Osoby, które rozpoczynają swoją przygodę z biznesem, zazwyczaj są bardzo rozemocjonowane. Chcą szybko odnieść sukces i wzbić się na biznesowe wyżyny. Niestety kilka podstawowych błędów może sprawić, że ich plan się nie powiedzie. O czym więc trzeba pamiętać?

Nadmierna brawura i emocje

Emocje w biznesie nie są zbyt dobrze postrzegane. Nadmierna brawura i nieprzemyślane decyzje, które są podjęte pod wpływem chwili, mogą być tragiczne w skutkach. Trzeba pamiętać, że warto dobrze się zastanowić nad każdym podejmowanym krokiem. 

Brak biznesplanu

Na wszystkich szkoleniach dla przyszłych przedsiębiorców wciąż mówi się o potrzebie przygotowania biznesplanu, ale wciąż są osoby, które tego nie robią. A to poważny błąd, który może przyczynić się do tego, że firmę będzie trzeba szybko zamknąć. Musimy skalkulować koszty i oszacować zyski, by mieć świadomość, na czym tak naprawdę stoimy i czy nasz biznes ma jakikolwiek sens.

Ogólny biznesplan można nawet przygotować ręcznie na kartce papieru. Oczywiście lepszy byłby taki profesjonalny, ale zdaniem ekspertów – lepszy taki niż żaden. Musimy rozpisać swój plan działania, co chcemy zrobić, jak założymy firmę. Powinniśmy też policzyć np. ile produktów i z jaką marżą musimy sprzedać, aby wyjść na tzw. zero, a ile, by w ogóle coś zarobić. Wśród wyliczeń nie możemy zapominać o różnego rodzaju kosztach i opłatach, np. za wynajem lokalu czy składki na ZUS. Pod uwagę należy też wziąć cenę księgowości oraz działań marketingowych.

Niewłaściwy marketing i brak grupy docelowej

Niektórzy otwierają biznes i czekają. Na co? Aż ludzie zaczną sami korzystać z oferowanych usług czy kupować sprzedawane produkty. Problemem jest jednak bez wątpienia fakt, że potencjalni klienci nie wiedzą o naszej firmie. Dlatego tak ważny jest dobry marketing. Musi być jednak przemyślany, bo prowadzony przypadkowo i byle jak tylko będzie generował koszty i nie przełoży się na zysk czy rozpoznawalność marki. 

Planując biznes warto już myśleć, kim będą nasi klienci. To ważne, by przygotować dobrą koncepcję promocyjną. Określenie grupy docelowej umożliwia także przygotowania lepszej, znacznie atrakcyjniejszej oferty firmy.

Popełnianie tych samych błędów

Ważne jest to, by uczyć się na swoich błędach. Każdy błąd przedsiębiorcy to strata dla firmy. Te same pomyłki mogą przynieść bardzo dużo szkód i generować wysokie koszty. Z tego powodu początkujące biznesy mogą nie podołać. Dlatego kluczowe jest, by analizować swoje decyzje i zastanawiać się, co można było zrobić inaczej, dlaczego i rzecz jasna, jak to wpłynęłoby na całe przedsiębiorstwo.

zdj. główne: Microsoft Edge/unsplash.com

Kontynuuj czytanie

Kariera i rozwój

SEO copywriting — co to? Dlaczego jest tak ważny?

W ostatnich latach zdecydowanie najbardziej popularną i najważniejszą dziedziną copywritingu jest tak zwany SEO copywriting. Ma on ogromne znacznie w marketingu internetowym i z tego powodu znaczna większość copywriterów się nim zajmuje. Czym jednak dokładnie jest SEO copywriting i dlaczego jest on tak ważny?

Artykuł sponsorowany

Opublikowany

w dniu

W ostatnich latach zdecydowanie najbardziej popularną i najważniejszą dziedziną copywritingu jest tak zwany SEO copywriting. Ma on ogromne znacznie w marketingu internetowym i z tego powodu znaczna większość copywriterów się nim zajmuje. Czym jednak dokładnie jest SEO copywriting i dlaczego jest on tak ważny?

Czym jest SEO Copywriting?

SEO copywriting to dziedzina copywritingu, która opiera się na tworzeniu treści na strony internetowe dobrze współpracujących z silnikiem wyszukiwania Google. Dla najlepszych efektów powinny one jednocześnie mieć wartość merytoryczną, dzięki czemu są one chętnie czytane przez internautów, jak i dobrze wpisywać się w to, jak działa silnik wyszukiwania Google. 

W ostatnich kilku latach SEO copywriting nieco się zmieniał z racji na to, że Google dość regularnie decyduje się na aktualizowanie swojego silnika wyszukiwarki po to, by promował on jak najbardziej wartościowe treści, a nie te sztucznie wypromowane. Dlatego dobry SEO copywriting jest niezwykle istotny i trzeba się na nim odpowiednio znać, jeśli ma być skuteczny. 

Kto może zaoferować SEO copywriting?

SEO copywriting to wręcz podstawa w ofercie wielu agencji copywriterskich. Jest on bowiem jedną z najbardziej pożądanych usług w tej dziedzinie. W SEO copywritingu specjalizuje się też wielu freelancerów, którzy działają na własną rękę, lecz doskonale znają potrzeby obecnego rynku.

Dobrej jakości SEO copywriting może zaoferować na przykład agencja Escreo, której ofertę można poznać pod linkiem https://www.escreo.pl/. SEO copywriting to bardzo ważna część usług oferowanych przez tę agencję i decydując się na skorzystanie z tego rodzaju copywritingu w agencji Escreo można liczyć na profesjonalną obsługę i teksty napisane przez doświadczonych copywriterów, którzy doskonale znają się na zasadach pozycjonowania. 

Dlaczego SEO copywriting jest tak ważny?

W dzisiejszych czasach najlepszą platformą reklamową dla firm małych, średnich, a przede wszystkim tych działających lokalnie jest właśnie internet. Bardzo dużo osób szuka usługodawców właśnie w sieci i z tego powodu niezwykle ważne jest to, jak reprezentowana jest w nim firma.


SEO copywriting pozwala znacząco poprawić pozycjonowanie w Google. Jest to niezwykle ważne, gdyż jak wiadomo zdecydowania większość osób korzystających z internetu, zwraca uwagę tylko na kilka pierwszych wyników wyszukiwania, które są od razu widoczne po wpisaniu frazy. Dlatego, gdy firma chce przyciągnąć nowych klientów, to powinna zainteresować się SEO copywritingiem.

Fot.: Benjamin Maffin/unsplash.com

Kontynuuj czytanie

Popularne