Connect with us

Kariera i rozwój

“Bądź bezpieczny w sieci” i weź udział w webinarium!

Zadbaj o swoją działalność w internecie i sprawdź jak chronić swoje dane!

Joanna Nowak

Opublikowany

w dniu

Potrzebujesz 2 min. aby przeczytać ten wpis

Polska Fundacja Przedsiębiorczości zaprasza na darmowe szkolenie, które pomoże w samodzielnej ochronie przed internetowymi zagrożeniami.

Około godzinne warsztaty prowadzone 15 grudnia na platformie ZOOM mają za zadanie uświadomić istnienie panujących w sieci zagrożeń i nauczyć uczestników ochrony swoich danych przed hakerskimi atakami. Specjaliści współpracujący z fundacją pokażą jak pracować z komputerem, tak by zminimalizować ryzyko ataku wirusów i oszustów oraz pomogą stworzyć podstawową strategię zabezpieczeń, które będzie można wprowadzić w swojej firmie. Wtorkowe webinarium odbywa się w ramach cyklu szkoleń dotyczących bezpieczeństwa w wirtualnej przestrzeni, które organizuje Polska Fundacja Przedsiębiorczości. Jutrzejsze wydarzenie podzielone jest na dwa moduły: zasady ochrony danych w sieci oraz bezpieczna praca zdalna. Na każdą z części obowiązują osobne zapisy.

Działalność Fundacji

Organizacja ma za zadanie pomoc w tworzeniu i rozwoju małych przedsiębiorstw w Polsce. Działalność PFP jest ukierunkowana na zachodnią cześć kraju, ale za pomocą połączeń internetowych wspiera biznesy z całej Polski. Oprócz szkoleń prowadzi także liczne wykłady, debaty i podcasty. Jedną z ostatnich akcji Fundacji była organizacja webinarium dotyczącym zakupowych pułapek w sieci. Inicjatywa powstała w związku z akcją Black Friday.

Fot. Bench Accounting/Unsplash

Absolwentka dziennikarstwa sportowego i filologii polskiej. Copywritingiem zainteresowała się ze względu na miłość do słowa pisanego oraz pracy kreatywnej. Jej zainteresowania to siatkówka, historia prasy sportowej, jak również współczesna literatura polska.

Kliknij by skomentować

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kariera i rozwój

Jakich błędów unikać, inwestując w firmę?

Chcesz zainwestować w firmę? Zobacz, jakich błędów unikać, żeby ta decyzja przyniosła oczekiwane korzyści.

Kinga Sobczak

Opublikowany

w dniu

Inwestycja w firmę to bardzo poważne działanie, dlatego warto wiedzieć, czego się wystrzegać i jak postępować, żeby popełniać jak najmniej błędów. Przeczytaj nasz artykuł i zobacz, na co zwrócić uwagę, inwestując w firmę.

Zaplanuj dokładnie inwestycję

Brak planu prowadzi do inwestowania „na już”, czyli bez większej analizy sytuacji. Wygląda to tak, że postanawiasz zainwestować pieniądze, licząc na pozytywny obrót spraw. Nie można jednak inwestować w ten sposób. Należy mieć choć podstawową strategię działania. Zastanów się, jaki horyzont czasowy jest Ci potrzebny, żeby zrealizować cel i jaki jest dokładnie ten cel Twojej inwestycji.

W zaplanowaniu odpowiedniej strategii z pewnością pomoże Ci księgowy. Żeby być pewnym, że posiada on aktualną wiedzę niezbędną do tego, żeby pomóc Ci uniknąć błędów, zapewnij mu szkolenia. Na stronie https://skwp.pl/szkolenia/ znajdziesz takie szkolenia, które z pewnością pozwolą księgowym zdobyć odpowiednią wiedzę i umiejętności.

Możesz także korzystać z usług biur rachunkowych. Najczęściej pracują w nich osoby doświadczone, które aktualizują swoją wiedzę tak, żeby sprostać wymaganiom klientów. Przykładem jest Biuro Rachunkowe Zielona Góra.

Planując strategię, musisz wziąć pod uwagę to, kiedy chcesz wejść w daną inwestycję, a kiedy z niej wyjść. Musisz ustalić to już na samym początku, biorąc też pod uwagę strategię zarządzania ryzykiem.

Fot. successphoto/Adobe Stock

Zdaj sobie sprawę z ryzyka

Inwestycje wiążą się z ryzykiem. Gdy inwestujesz, musisz liczyć się z tym, że zyski nie pojawią się od razu. Nie sugeruj się spodziewanymi dużymi zyskami, jeśli nie akceptujesz ryzyka. Jeżeli po zainwestowaniu będziesz chciał się wycofać, ale będziesz bał się utraty zainwestowanych pieniędzy, warto skorzystać z usług profesjonalnych firm. Takie znajdziesz na stronie https://departamentodszkodowan.pl/uslugi/polisolokaty/.

Wśród ryzyk, jakie występują w przypadku inwestowania w firmy, trzeba wskazać:

– zmiany preferencji zakupowych klientów

– niekorzystne zmiany w prawie

– nietrafione inwestycje firmy

– możliwy upadek firmy

Nie ulegaj emocjom

Emocje mają bardzo duży wpływ na decyzje finansowe, zwłaszcza, jeśli mówimy o inwestowaniu. Impulsywne decyzje mogą mieć jednak negatywny wpływ na wyniki finansowe. Żeby podejmować racjonalne decyzje inwestycyjne, należy wcześniej mieć ustaloną strategię działania. Tworząc ją, określ już na początku, jak zachowasz się w określonych sytuacjach. Dzięki temu Twoje decyzje nie będą zależne od zachowań innych inwestorów czy od doniesień medialnych, które często mają „napędzać” różne zachowania.

Bądź pewien swojej sytuacji finansowej

Inwestowanie w momencie, kiedy posiadasz niestabilną sytuację finansową, jest niezwykle ryzykowne. To jeden z częstych błędów popełnianych przez początkujących inwestorów. Decydując się na inwestycję, pamiętaj o zabezpieczeniu finansowym siebie i Twojej rodziny (jeśli ją posiadasz). „Poduszka bezpieczeństwa” w postaci oszczędności powinna wynosić minimum równowartość trzymiesięcznych kosztów Twojego życia. Te pieniądze mają chronić Cię w przypadku nieprzewidzianych problemów. Jeżeli nie posiadasz oszczędności, nie podejmuj się inwestycjom. Najpierw skup się na oszczędzaniu, aby w przyszłości móc podjąć świadomą i odpowiedzialną decyzję inwestycyjną.

Posiądź niezbędną wiedzę

Żeby inwestować, musisz dokładnie wiedzieć, na czym to polega. Jeśli więc nie rozumiesz jakiegoś procesu albo nie masz pewności co do podejmowanych przez siebie decyzji, nie inwestuj. Wejście na rynek bez odpowiedniej wiedzy teoretycznej może kosztować Cię bardzo dużo, dlatego pierwsze pieniądze, które chcesz przeznaczyć na inwestycje, lepiej wydać na naukę.

Zdjęcie główne: dusanpetkovic1/Adobe Stock

Kontynuuj czytanie

Kariera i rozwój

Z czym wiąże się prowadzenie sklepu online?

Zastanawiasz się nad założeniem sklepu internetowego? Zobacz, z czym wiąże się prowadzenie takiej działalności.

Aleksandra Nowak

Opublikowany

w dniu

Sklep online to nowoczesna alternatywa dla zakładania stacjonarnego biznesu. Jest to jednak przedsiębiorstwo jak każde inne, wymaga ono sporych inwestycji, wynajęcia odpowiednich lokali oraz mnóstwa czasu. Zobacz, na co musisz się przygotować, jeśli chcesz prowadzić sklep online. 

Opracowanie strategii sprzedaży i marketingu

By skutecznie prowadzić sklep internetowy, który będzie odpowiadał na potrzeby klientów i przynosił dochody, potrzebna jest dobrze opracowana strategia marketingowa. Musisz dokładnie obmyślić co chcesz sprzedawać, co wyróżni Cię na rynku oraz w jaki sposób dotrzesz do klienta. Nawet sklep z najlepszym asortymentem nie osiągnie sukcesu bez dobrej reklamy. Musisz także obrać grupę docelową dla swojego sklepu, zastanów się, kto kupuje produkty, które chcesz sprzedawać – kobiety czy mężczyźni, w jakim wieku, z jakiej klasy społecznej i wiele innych. Dzięki temu reklama będzie najskuteczniejsza. Sklepy branżowe najlepiej reklamować w miejscach związanych z właśnie tą branżą. Z kolei jeśli chodzi o produkty luksusowe, na przykład perfumy za kilkaset złotych czy drogie zegarki, próżno reklamować je na dworcach autobusowych czy w komunikacji miejskiej. Musisz dopasować formę oraz typ reklamy pod swoją grupę docelową. Zarówno opracowywanie strategii sprzedaży, jak i wiele innych usług oferuje https://x-coding.pl/ecommerce/

Fot. Andrea Piacquadio/Pexels

Wsparcie prawne

Nieznajomość prawa szkodzi – dowiesz się o tym zwłaszcza jako przedsiębiorca. Kiedy prowadzisz własną działalność internetową, jak na przykład sklep online, z pewnością będziesz potrzebować wsparcia prawnego. Musisz znać zarówno swoje prawa, jak i prawa klienta, wiedzieć co robić, kiedy pojawiają się problemy i jak je rozwiązywać. Podczas sprzedaży mogą zdarzyć się najróżniejsze rzeczy – klient może nie zapłacić za otrzymany produkt, zakupiona rzecz może do niego nie dotrzeć, mogą pojawić się komplikacje już po sprzedaży, lista jest bardzo długa. Na takie okoliczności przyda się nawiązanie współpracy z radcą prawnym, który będzie pomagał Ci w trudnych sytuacjach. Również samo prowadzenie przedsiębiorstwa wiąże się z różnymi prawnymi zobowiązaniami. Na ich temat więcej informacji może udzielić Ci na przykład kancelaria adwokacka Inowrocław.

Bezpieczeństwo i higiena pracy

To, że sprzedaż odbywa się internetowo, nie znaczy, że firma nie będzie zatrudniała pracowników stacjonarnie. Ktoś musi pakować paczki i obsługiwać magazyn, więc nie obędzie się bez szkolenia BHP. Przeprowadzenie takiego szkolenia jest niezbędne nie tylko prawnie, lecz także dla bezpieczeństwa pracowników w pracy. Na szczęście nie musisz wynajmować salki konferencyjnej i prosić wszystkich o dojazd w dalekie miejsce. Możesz bez przeszkód przeprowadzić szkolenie BHP online, co znacznie ułatwi życie wszystkim jego uczestnikom. Szkolenie online jest tak samo skuteczne i unormowane prawnie, jak stacjonarne, ale jest znacznie wygodniejsze i nie rodzi potrzeby organizowania dodatkowych spotkań. 

Prowadzenie firmy, a zwłaszcza sklepu internetowego to nie bułka z masłem. Poza oczywistymi sprawami, takimi jak zdobycie lub wyprodukowanie towaru i samo założenie sklepu, musisz pomyśleć także o szczegółach, które mogą zaważyć na funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Zapewnij swoim pracownikom jak najlepsze warunki pracy, a klientom jak najwyższą jakość towaru, wtedy sklep będzie miał naprawde duże szanse na odniesienie sukcesu na rynku!

Zdjęcie główne: Cottonbro/Pexels

Kontynuuj czytanie

Kariera i rozwój

Czy i jak reklama outdoorowa pomoże zwiększyć sprzedaż?

Chcesz skutecznie zareklamować firmę i podnieść wyniki sprzedaży? Poznaj reklamy outdoorowe i dowiedz się, dlaczego warto w nie inwestować.

Aleksandra Nowak

Opublikowany

w dniu

Większość nowych firm i początkujących przedsiębiorstw skarży się na brak klientów oraz idące za tym małe dochody. Przez to wielu biznesom grozi upadłość i konieczność zamknięcia lokalu czy sklepu. Jak skutecznie wybić się na rynku i pozyskiwać nowych klientów? Podpowiadamy!

Czym jest reklama outdoorowa?

Reklama outdoorowa, czyli po polsku reklama zewnętrzna, to druga, po internetowej, najskuteczniejsza forma reklamy. marketing outdoorowy można prowadzić naprawdę niedrogo, a przyciągnąć do siebie setki nowych klientów. Za pośrednictwem reklamy zewnętrznej możesz zareklamować właściwie wszystko, co zechcesz i co potrzebujesz. Na przykład internetowy sklep drogowy możesz promować w outdoorze za pomocą banerów w miejscach, gdzie produkty sklepu mogą się przydać (w okolicy budowy, nowej drogi, parkingu). 

Fot. donatas1205/Adobe Stock

Jakie są formy reklamy outdoorowej?

Reklamą zewnętrzną może być właściwie wszystko to, co promuje Twoją firmę lub jej usługi w przestrzeni outdoorowej – na zewnątrz. Takie reklamy to na przykład banery, billboardy, plakaty i szyldy. To najbardziej oczywiste sposoby na zareklamowanie biznesu, są jednak jeszcze formy, które są mniej popularne, a równie skuteczne. Do promowania firmy możesz wykorzystać… Samochody! Możesz za niewielkie pieniądze zamówić dla aut firmowych specjalne magnesy, które nakleja się na drzwi lub maskę auta. Na takim magnesie mogą znaleźć się informacje kontaktowe Twojej firmy, zakres usług oraz oczywiście logo z nazwą. Litery i cyfry powinny być duże i czytelne, by potencjalny klient mógł rozczytać, co jest napisane na magnesie. Takie reklamy są w zupełności bezpieczne dla karoserii i nie porysują lakieru na samochodzie. Na banerach czy billboardach, oprócz kluczowych informacji o firmie oraz nazwy, powinno znaleźć się zdjęcie lub grafika oraz chwytliwe hasło. To znacznie większe formaty reklamy, które dają szersze pole do popisu. 

Inną nieoczywistą formą reklamy, jest dbałość o witryny, wejście do siedziby firmy, sklepu lub hotelu oraz reklamy tuż przed nimi. Dla restauracji lub hoteli, zwłaszcza tych bardziej ekskluzywnych, zachęcającą reklamą będzie na przykład rozłożenie przed wejściem czerwonego dywanu, który kojarzy się z luksusem. Po bokach takiego dywanu, tuż przed drzwiami mogą stanąć słupki z czerwonym sznurem, odgradzające dywan od ulicy. Taki wystrój przed restauracją na pewno przyciągnie gości, poszukujących odrobiny luksusu. Słupki mogą też odgradzać i ochraniać reklamy stojące przed wejściem, na przykład flagi czy chorągwie reklamowe lub potykacze. 

Czy reklama outdoorowa jest skuteczna?

Markerting outdoorowy jest najskuteczniejszą i najbardziej opłacalną, obok reklamy internetowej formą promowania swojej działalności. Dzięki rozpowszechnianiu informacji o ofercie Twojej firmy w outdoorze, przyciągniesz nowych klientów i przede wszystkim sprawisz, że usłyszy o Tobie coraz więcej osób. Jeśli chcesz sprzedać nowy produkt, niech on stanie się głównym tematem reklamy, a jeżeli Twoim celem jest zapoznanie potencjalnych klientów z Twoją firmą i jej ofertą, pozostań przy reklamie ogólnej. 

Promocja firmy i swoich usług oraz produktów, zwłaszcza na starcie, nie należy do najłatwiejszych zadań. Z pomocą reklamy outdoorowej osiągniesz wyższe wyniki sprzedażowe oraz przyciągniesz nowych klientów, wzbudzając ich zainteresowanie. Nie zapominaj, że reklamą Twojej firmy nie są wyłącznie billboardy i plakaty, lecz także to, jak prezentuje się jej siedziba z zewnątrz. Zadbaj o czystość przy wejściu, czytelny i atrakcyjny szyld oraz gadżety, które również zachęcą klientów do odwiedzenia lokalu.

Zdjęcie główne: totojang1977/Adobe Stock

Kontynuuj czytanie

Popularne